SBC early Mustang:ssa????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hyde, 8.6.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miksi? Eiks ne molemmat oo veekaseja? Molemmissa yks nokka-akseli, työntötangot ja kaks venttiiliä/sylinteri? Peruskone suunniteltu 50-luvulla. Mikä tekee jommasta kummasta niin ihmeellisen? Molempiin saa viripalikkaakin todella paljon, letukka ehkä hieman halvempi, mutta ei paljon loppupelissä.
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Tehkää mitä tykkäätte, mutta minä maksa samaa summaa ristisiitoksista!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    350 tai 400 on maamoottori kevyeeseen 302 verrattuna. Täytyy kato pitää noi teinituningit kurissa mutkissa.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Yks poika julisti tossa aikanaan että earlymustangiin ainoo oikea kone on isolohkoschevi. Hyvin se sinne mahtu, joskin oli putkikeula ja sisälokkarit hyllyssä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai muuntajaöljystä :razz:
     
  6. hyde

    hyde Gearhead

    Okei,sain vastauksen siihen mihin pitikin
    joten minun puolesta tämän ikuisuus aiheen:
    Mikä on paras moottori universumissa voi
    lopettaa tähän.Sen verran voin kyllä valottaa
    että kyseessä on 6-Musse joten homma on kyllä
    lähes yhtä kova laittaa sinne sitten Ford tai
    Chevy V8 moottori,jos nyt järjen rajoissa on
    kummassakaan hommassa mieltä.
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Helpoin tapa taitaa olla myydä tuo kutosmusse pois ja ostaa valmis kasiauto. Menee akselitkin vaihtoon jos vaihdat kutosmusseen kasin. Kone+laatikko+kardaani+akselit yms, jonkinsortin työmaa.
     
  8. MONTTU

    MONTTU 3rd gear

    JOO, MULLA ON KUTOSESTA TEHTY KASI 302 1966 HT. VAHTOON MENEE:
    - KOKO ETUAKSELISTO JARRUINEEN
    - TAKA-AKSELI JARRUINEEN
    - TIETYSTI KONE JA LOOTA
    - KARDAANI
    - KONEEN KIINNIKKEET
    - PAKOPUTKISTO
    - JÄÄHDYTIN
    TÄSSÄ KOHTAA ALKAA JO HIRVITTÄÄ. VAIHTO ON OLLUT AIKANAAN PERUSTELTUA KUN ON VOINUT OSTAA MÄLLÄTYN KASI MUSSEN JA OTTAA SIITÄ KAIKKI TARVITTAVA KERRALLA.
    MITÄ KONEEN MOPOUTEEN TULEE, NIIN PITÄÄ MUISTAA ETTÄ EARLY MUSSE PAINAA VAIN 1230 KG, 150 KG VÄHEMMÄN KUIN UUSI VW GOLF. 300 HEPPAINEN 302 PAISKAA PONIAUTOA AIKA MUKAVASTI. JOS SE EI RIITÄ ON VIELÄ 351W TAI 351C...
     
  9. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    niin, ja jos se ei riitä, niin 351Wen saa stroukkisarjoja 393-408-426-435-454 kuutioiseksi ainakin..siihen vielä pumppu vinkumaan päälle..yhtään oikeasti järkevää syytä laittaa chevy(tai vaikka volvo!) kone musseen ei ole, ainoastaan piruilu ford-miehille tai halu olla "erilainen"..tuossa erimerkiksi laittamassani mussessahan ei enää fordia ole kuin kattopelti,sisustus jne pientä,etuakselisto volvoa, kone ja loota chevy, perä mopar ym ym..jos on pelimies rakentamaan niin voihan sen auton koota "valitut palat" osista mutta meille muille 99% helpompaa ja järkevämpää on pitää se ford "powered by ford"..
     
  10. ToniR

    ToniR Gearhead

    Se Kouvolan Musse oli tosiaan uudempi
    (69-70)en muista kumpi.
     
  11. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    se Kouvolan musse joka oli v8ssa joskus oli muistaakseni 1969 Mach 1, stroukattu 383ksi.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jenkkifoorumilta...


    i think i've heard more about c***y's
    spinnin bearings than Fords

    If you've ever seen a set of Chevy main caps along side Ford and Mopar you'd see how small and weak Chevy's is. This has always been their problem. Just as the head bolts screw into the water jackets. Rusts the bolts out and has been the source of many water leaks. Then you have the "Cam button" on the timing covers to prevent cam walk, oil pickup screen pressed-in, and now in NASCAR they use a Ford design for their heads. After years of claiming that the Chevy wedge head was a better head then the Fords. A 2 bolt Ford & Mopar is far stronger then a 4 bolt Chevy ever will be, both small and big blocks
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis miten yleensä voi olla mahdollista että noin paskoija c***y moottoreita on saanut valmistaa.Joku laki tässäkin asiassa pitäis olla ettei tollanen olis mahollista.
    Ne miljoonat joita tässä on kusetettu pitäs vetää G* oikeuteen ja vaatia 302:set tai ainakin 318:set tilalle ja asennukset *M:n piikkiin.V***u että v****taa.
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jep, ei toi ihan kusetusta ole. GM on alkanut pärjäämään kun uudet kannet ovat "täysiä" YATES-kansien kopioita jne. Hyvin ovat GM:n insinöörit sisäistäneet Ford gurujen opit. Tästä ei kannata ottaa herneitä neniin, vaan todeta tosiasiat.
     
  15. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mutta eihän siltä koneelta tossa tapauksessa mitään huipputehoja vaadita.

    Tehollisesti sama, mitä pikkulohkoa katukäytössä käyttää, mutta tommonen ristisiitos ei ainakaan minun ideologiaan sovi.
    Noita Rodi-virityksia on ollut niin paljon ,että ne ottaa ihan luonnollisena.
    Ehkäpä ennen vuotta 1950 tehdyt autot mieltää päissään omaksi automerkiksi.
     

Kerro tästä muillekin!