Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Roju

    Roju 3rd gear

    Koodia en vielä oo kattonu, kun aika harvakseltaan toi vaiva ilmenny. Mitä noi koodit meinais?
     
  2. Panze

    Panze 3rd gear

    Optista tai kampuran asennon tunnistinta. Oireet sopis noihin.
     
  3. Roju

    Roju 3rd gear

    Ellen nyt ihan väärin tolla pimeydessä katellu, niin 78 koodia antais..
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Sillä ei oo mitään tekoa käyntiinlähdön kanssa, se on turbon hukkaportin solenoidin koodi, eli ahtoja on enemmän tai vähemmän kuin mitä tietokone haluaa...
     
  5. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Mikähän voisi olla vikana tuulilasin pyyhkijöissä kun toisinaan ei lähde pyyhkijät päälle. Surina kuuluu kojelaudan takaa mutta mitään ei tapahdu. Pyyhkijät toimii vasta sitten kun auttaa niitä hieman liikkeelle.

    Toisinaan saattaa ajossa lopettaa pyyhkimisen. Perjantaina jäivät yläasentoon mutta hetken päästä palasivat normiasentoon.

    Avasin pyyhkijän moottorin kotelon mutta sieltä ei paljastunut mitään kummenpaa paitsi piirilevy täynnä vastuksia yms yms. :D

    Voisko moottorin hiilet olla lopussa tai kosketushäiriö tai joku muu vika?

    Kokemuksia?
     
  6. controlli

    controlli 1st gear

    avaa se piirilevyja käännä kynsiä että ottaa kehään kiinni
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja täällä kun aina puhetta motori öljyistä, niin omassani on teboil super hdp 10w-30 (luokitukset ovat: api ci-4, ch-4, cg-4, cf-4, acea e5, e3, b3, mb 228.3, man 3275, volvo vds-2, cummins 20.071, -2, -6, -7, -8, mack eom plus)
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onko kellään havaintoa mistä voisi ostaa 2004 6.0L Vortec Subbeen tarran mikä on orkkis ilmanputsarissa? Maahantuonti leimalla haluavat sen ja jenkki on vaihtanut jonkun vapaavirtaus hässäkän missä sitä ei ole :poff:

    Sitten näyttää aikakone matkaavan takaisin ´80-luvun piilofarkkujen aikakaudelle,jolloin minkäänlainen pakoputken pää ei kelvannut leimaäijälle. Karpokin siitä ohjelman aikanaan väänsi.
    Tällä kertaa ei kelvannut Suburbanin oikean takapyörän takaa sivulle sojottava tehdastekoinen putki, vaan se pitäisi laittaa sojottamaan suoraan taaksepäin :mad: Mennä nyt rikkomaan ehjää putkistoa kun järkeäkin voisi näissä asioissa käyttää.
    Onko tämä jonkun säädöksen mukainen menettely, vai pelkkää vittuilua. Siltä se ainakin tuntuu vahvasti.
     
  9. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Tarroista en tiedä mutta eikös nykyään saa putki sojottaa myös oikealle. Muistan itsekin kun 80-luvun lopussa piti tehdä kaikkea älytöntä leimalle, just esim. tämä pakoputken pää ei saanut olla oikealle tulava mutta siis mun mielestä se sääntö ei päde enää..
     
  10. rkr

    rkr Gearhead

    Mulla ainakin meni maastokuorkiksi orggis putken päällä joka siis sojottaa renkaan takaa sivulle.
     
  11. ssi

    ssi 2nd gear

    Mulla tulee putki kans oikealta ulos ja on vaihettu.
    Kasuri sitä aina kotvasen haeskelee :)
     
  12. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Vähän kuulostais siltä et se ite piirilevy on tullu tiensä päähän. Ei maksaa mansikoita uus sellanen. Sen vaihtamalla joskus aikanaan omasta hävis kuvatunkaltaiset oireet pois.
     
  13. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf Ton mukaan 2003 jälkeen ei oo erityisiä määräyksiä pakoputken mitoitukselle tai suuntaukselle. Sivu 127
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    konttorilla ilmoittivat reilu vuosi sitten, että ei ole enään mitään väliä mihkä se putken pää loppuu. tietty siinä mielessä asentaessa järkeä, että voivat desibelien johdosta vaatia vaimentimen...
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Näin mä sen putki homman vähän aavistelinkin...ei tossa desibeleistä ole kiinni.Herraa ei vaan miellyttänyt tänään putken ulostuskulma :x
    Kiitti linkistä,täytyy tulostaa lappu mukaan ja jättää ehjä putkisto rauhaan.
    Mutta toi tarra homma hiertää paljon pahemmin.Eikö kellään ole tosiaan mitään käryä mistä niitä voisi hankkia? Ite en google löytänyt,mut voi olla kans et en vaan osaa.
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Ja vielä se, että muistaa jättää putken ympärille vähän tilaa ja vaimentimelle varan eli ostaa vaimentimen ja tekee sopivalle kohtaa vaimentille korvausputken. Niin on helppo leimalle laittaa vaimennin.
    Tuossa tutkin ilmansuodatinta ja turboa, pieni välys sivusuunnassa (onko tämä normaalia ja ok?) ei tietysti ole uusi joten ymmärrän välykset. Pitkittäin ei ollut välystä.
     
  17. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Pieni välys sivusuunnassa ok.
     
  18. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Jahas arvon tietäjät,onkos tollasessa 95 K2500 subbessa ominaista että nelivedon ollessa kytkettynä kuulee etuperän äänen sisälle ajaessa...? Ääni ei ole kylläkään mikään kovin kova ääni, puhaltimen pitää olla ykkösellä ja radio hiljasella että sen kuulee. Onkos ominaisuus vai jotai muuta?
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    minen ole vähään aikaan enää jaksanu välittää pienistä ylimääräisistä äänistä... edellisessä firmassa jo sanovat, että älkää kuunnelko niin tarkkaan.
    pajerolla tms ku ajaa puolisen vuotta, ni tottuu niihin ylimääräisiin ääniin :D

    edit: motonetissä näytti olevan 10-30 delvacci olevan 20L/73€, eikös siinä ole kriteerit täyttävät luokitukset?
     
  20. juy40

    juy40 Gearhead

    edit: motonetissä näytti olevan 10-30 delvacci olevan 20L/73€, eikös siinä ole kriteerit täyttävät luokitukset?[/quote]


    Juu, taitaa tuo Delvacci olla ihan passeli öljy. Ite oon sitä vanissa käyttäny...
    Ja IKH:n rattoritarvike kaupoista saa vielä vähän edukkaammin 20L/69€...
     

Kerro tästä muillekin!