Chrysler Vision vaihteisto ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja seifer294, 26.9.2012.

  1. seifer294

    seifer294 1st gear

    Moro. Osaiskohan kukaan kertoa pätevää vaihteistopajaa minne voisin viedä rikkinäisen automaattilootan. Vaihteista on kolmonen ja nelonen hukassa. Toki saa kertoa myös mahdollisia veikkauksia viasta .
    Kiitos näin etukäteen.
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Sisään tai ulostulo anturi hajalla. Solenoidi hajalla tai kytkimet loppu. Hävisikö vaihteet yllättäen? Vikakoodin voi lukea mittaristosta helposti.
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Nuo uudemmat etuvetomopsien automaatit tuntuu ainakin olevan erittäin allergisia väärille öljyille. Omassa Neonissa on aikaisemmin ilmeisesti laitettu väärää öljyä ja turbiini ravisteli kovemmassa kiihdytyksessä. Öljynvaihdon jälkeen oireet lievenivät hetkeksi mutta jotakin oikuttelua ilmeni silloin tällöin. Kaikkia öljyjähän ei saa kerralla pois joten pitäisi ainakin pari öljynvaihtoa suorittaa että vikaa aiheuttava liemi laimenee oikeaan suuntaan.
    Nyt on sitten omassa vehkeessä kakkonen kokonaan pois pelistä. En tiedä auttaako enää öljynvaihto, mutta jos Neonistakin pystyy vikakoodit kattomaan helposti niin vinkkiä toimenpiteen suorittamiseen otan mielelläni vastaan..
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Riippuen onko gen I vai II Neon niin ne luetaan samoin kuin muissakin tuon ajan kraisuissa.
    Naksuta avainta off on asentojen välillä 5 kertaa lopettaen on asentoon.
    Vanhoissa vikakoodi luetaan vilkkuvasta check engine valosta ja uudemmissa se tulee suoraan näkyviin koodina mittaristoon.

    Chryslerin 41TE ja 42LE lootiin ei mitään muuta öljyä kuin atf4+
    ja öljynvaihto 50000 mailin välein.
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    Jos se sun neoni on kolmevaihteisella loodalla niin sun tarttee säätää kakkosen panta.Tehdään ulkokautta lootan päältä.
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kiitän omasta puolestani hyvistä ja pikaisista vastauksista! :)
    Toi oma Neoni on II gen (2000) mallia kolmilovisella laatikolla. Olin jo vähällä pistää koko keksinnön luiskaan kun pelkäsin että loota on entinen, mutta jos olikin noin simppeli juttu niin jatkamme aiheeseen perehtymistä! Ja vikakoodi täytyy kattsoa myös jos antaa sellaista ulos.
    Tuossa on hyvä linkki josta ainakin on ollut itselle apuja esim jakohihnan vaihtoon jne:
    http://www.ertyu.org/steven_nikkel/neon2000fsm.html
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Ilmanputsari pois tieltä.Se ainokainen säätöruuvi näkyy siinä etupuolella.
    mutu löysälle ja ruuvia kiinni niin paljon kuin menee ja siitä auki noi kierros ja vartti.Toi vanha loota on tf413 ja toiminnaltaan ja rakenteeltaan aivan samankaltainen takaveto tf lootien kanssa.
     
  8. seifer294

    seifer294 1st gear

    En khyllä usko että kytkimet olisivat loppu kun autolla ajettu vasta 184000. Mutta missäs nuo Sisään ja ulostulo anturi ja solenoidi sijaitsevat? Ovatko kovin pahassa paikassa ja mites tuosta mittaristosta ne vikakoodit saa tietää?
     
  9. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Sensorit löytyy kuskinpuolelta laatikon kyljestä. Samassa paikassa on myös se soleinoidipäkki:

    [​IMG]

    Sulla on nyt luultavasti sinne lootaan mennyt jumiin "limp home" tila eli laatikko on havainnut jonkin virheen ja ei suostu vaihtamaan 2 pykälää suuremmalle estääkseen lisävaurioiden syntymisen. Hyvin usein tuohon on syynä nuo anturit.

    Vikakoodien luku:

    Käännä virta-avainta virtalukossa ON, OFF, ON, OFF, ON asentoihin 5 SEKUNNIN SISÄLLÄ. Koodi luetaan "check engine" valosta

    Laske kuinka monta kertaa valo välähtää pois ja päälle. Välähdysten määrä merkkaa vikakoodeja. Välkähdysten välissä on pieni tauko joka merkkaa koodin numeroitten väliä. Pidempi tauko merkkaa kokonaan uuden vikakoodin väliä.

    Esim. Valo välkkyy neljä kertaa , tauko, välkkyy taas 6 kertaa. Tarkoittaa koodia 46 eli akun jännite korkeampi kuin sallittu (laturin jännitteensäädin hajalla)

    Valo välkyttää aina koodin 55 vikakooditestin lopuksi.





    Koodien selitykset:

    Description of Diagnostic Trouble Code
    12*

    Battery has been disconnected within last 50 key-on cycles
    55*

    Completion of fault code display on Check Engine Lamp
    54**

    No camshaft signal detected during cranking
    53**

    PCM Internal Fault detected
    47***

    Battery voltage sense below target charging during engine operation
    46***

    Battery voltage above target charging during engine operation
    42*

    Open or shorted condition detected in the auto shutdown relay circuit
    41***

    Open or shorted condition detected in the generator field control circuit
    34*

    Open or shorted condition in the Speed Control vacuum or vent solenoid circuits
    33*

    Open or shorted condtion detected in the A/C clutch relay circuit
    32**

    Open or shorted condtion detected in the EGR transucer solenoid circuit
    31**

    Open or shorted condtion detected in the duty cycle purge solenoid circuit
    27**

    Injector #3 or #2 output driver doesn't respond properly to the control signal
    25**

    Open or shorted condtion detected in one or more of the idle air control motor circuits
    24**

    Throttle Position Sensor input above/below acceptable voltage limits
    22**

    Engine Coolant Temperature Sensor input above/below acceptable voltage limits
    17*

    Engine did not reach operating temperature within acceptable limits
    15**

    No vehicle speed sensor signal detected during road load conditions
    14**

    MAP sensor input above/below acceptable voltage limits
    13**

    No difference recognized between the engine MAP reading and the barometric (atmospheric) pressure reading from start-up
    11*

    No crank reference signal detected during engine cranking
    43**

    Peak primary circuit current not achieved within maximum dwell time (could be on ignition coil #1, #2 or #3)

    42*

    Open condition detected in the ASD Relay Output Circuit
    32**

    Required change in air/fuel ratio not detected during diagnostic test
    62*

    Unsuccessful attempt to update EMR mileage in the PCM EEPROM
    63**

    Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location by the PCM
    23**

    Intake air temperature sensor input above/below acceptable limits
    16*

    Knock sensor either shorted to ground or 12 volts. Will not detect open circuit
    61

    Barometric pressure out of range
    27**

    Injector #4 output driver does not respond properly to the control signal
    53**

    PCM internal fault detected
    27**

    Injector #5 or #6 driver does not output does not respond properly to the control signal
    77*

    Malfunction detected with power feed to speed control servo solenoids
    34*

    Speed control switch input above/below acceptable voltage limits
    33

    A/C pressure sensor input above 4.9 volts/below .098 volts
    35**

    Open or shorted condition detected in the control circuit of the low/high speed radiator fan
    66

    No messages received from Transmission Control Module / No messages received from Body Control Module
    42*

    Open of shorted condition detected in the fuel pump relay control circuit
    43**

    Misfire detected (hook up scan tool reader to determine which cylinder)
    31*

    Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation
    37**

    Incorrect input state deteceted for the Park/Neutral switch
    52**

    Rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally lean correction factor
    51**

    Lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor
    17**

    Engine does not reach 20°F within 5 minutes with a vehicle speed signal
    24**

    TPS signal does not correlate to MAP sensor
    14**

    5 volt output to MAP sensor open
    45**

    Automatic transmission input DTC has been set in the transmission controller
    25**

    Actual idle speed does not reach target idle speed
    71**

    5 volt output from regulator does not meet minimum requirement
    42*

    Open circuit between PCM and fuel gauge sending unit / Circuit shorted to voltage between PCM and fuel gauge sending unit / No movement of fuel level sender detected
    65**

    No release of brake switch seen after too many accelerations
    44**

    Battery temperature sensor input voltage above/below acceptable limits
    11**

    Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor
    72**

    Catalyst efficiency below required level
    21**

    O2 sensor
    11**

    CKP sensor target windows have too much variation
    21

    Oxygen Sensor reponse slower than minimum required



    * - Check Engine Lamp will not illuminate if this Diagnostic Trouble Code was recorded. Cycle Ignition key as described and observe code flashed by Check Engine Lamp
    ** - Check Engine Lamp will illuminate during engine operation if this DTC was recorded.
    *** - Generator Lamp illuminated
     
  10. seifer294

    seifer294 1st gear

    Vaihdoin toisen noista antureista tänään mutta ei ollut vaikutusta. Huomenna olisi vuorossa öljynvaihto ja toinen anturi. Jospa näillä eväillä lähtisi toimimaan. Ja mites se solenoidihomma , onko se siinä kohden missä sijaitsee joku kolmas anturi?
     
  11. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Solenoidi on se iso boksi niitten antureiden alapuolella. Boksissa on yhteensä kolme solenoidia jotka hoitaa vaihtotoimenpiteet. Koko boksi pitää vaihtaa.

    Jos ei noilla korjaudu niin mekaaninen vika. 180 000 on jo paljon tolle lootalle jos ei ole huollettu uudesta asti.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Siis tässä Visionissa on lootana 606 ja solenoidpack on lootan sisällä, venttiilikoneistossa kiinni. Venttiilikoneisto pitää tiputtaa, että sen saa vaihdettua.

    Vaihteiston vikakoodeja ei saa ulos tuolla virrat päälle-pois systeemillä, vaan tarvitaan se DRB vikakoodin lukuun.
     
  13. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Niin siis se kyljessä oleva olikin se solenoidin painekatkaisija pahoittelen sekaannusta.

    Vikakoodin luku sillä scannerilla on ihan turhaa koska se antaa joko P0700 tai P1776 jotka viittaa samaan ongelmaan.
     
  14. Bronto

    Bronto 3rd gear

    Mulla oli Grand Voyagerissa sama ongelma ja vaihdoin molemmat anturit, mutta vika vain jatkui. Nojasin konehuoneessa syyläriin ja mietin että minnekähän tämän työntäisi, niin kappas nappas. Kun tekniikka nöyryyttää tarpeeksi miestä kumaraan, huomasin, että maajohdon moottorin puoleinen pää roikkuu ilmassa. On meinaan juonisti moottorin puoleinen pää selvästi näkyvissä, mutta rungon pää on korvakkeen takana, eikä näy, että onko kunnolla kiinni. Sitten vielä semmoinen juttu, että maajohto on jousikuomitteisilla klipsuilla kiinni eikä pultilla. Jossain vaiheessa maayhteys todennäköisesti katoaa ja sitten alkavat sähköohjatun toosan vaihteisto-ongelmat. Että tämmönen tapaus. Nyt pelittää. :D
     

Kerro tästä muillekin!