Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Se voi myös olla tuo etujordaanin liuku mikä on väljä ja jurisee, taitaa olla aika yleinen vaiva.
     
  2. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no miltei sama mistä hakee, muutamien eurojen heittoa hinnoissa. ja ei tuo fsd.foorumit oikein tahdo pelittää millään, olis sinne kirjotellu välillä...
    omanikin taitaa jotakin ääniä pitää nelikolla, en ole niin noteerannut ku tuo laatikkokin kytkinpoljin ylhäällä natisee jotakin... ainahan vanhat autot ääniä päästelee :)

    joku kertoi sen konstin, et miten saa puhaltamaan kohti + jalkatilaan. onko mahdollista saada nappeja painelemalla puhaltamaan tuulilasille ja jaloille yhtä aikaa? potilaana toimisi -93 gmc pickup
     
  3. ssi

    ssi 2nd gear

    Tuo delvakki taitaa olla superia oli muistaakseni melkos huono jähmepiste.
    nimimerkillä öljyt pihalle pikaliittimestä. (vaikka oliki MX:ää)
     
  4. lt50

    lt50 2nd gear

    No juuri vaihdoin nuo jenkkien pikaliitinhässäkät. Ihmetyttää vain etteivät olleet laitaneet starttia sinne samalle puolelle, muutenkin tilaa yllinkyllin...En ole vielä kokeillut josko uudet suomiletkut pitää, mutta varoiksi on tulpat lohkoon hyllyssä. Tietenkin vielä hyrd.liike fiksasi uudet letkut ja vanhat oli mallina. Uusissa sitten keulan liittimet 1/2" ja taas kiroiltiin.
    Mietin jos ja kun laittaa ölppäfiltterin uuteen paikkaan, voisiko saman sarjan yhteyteen ajaa kuulerin, ts. lohko-filtteri-kuuleri-lohko?
     
  5. Roju

    Roju 3rd gear

    Kävin siinä aamutuimaan katsastusasemalla tolla päältäajettavalla peräkärryllä. Konepellin avauskahva ja käppärin vapautuskahva jäi insinöörin kouraan. Savut oli 0.04 :)
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    painelee vaikka ensin tuulilasille-asentoon ja sitten näpäyttää jaloille(samasta napista). Kun nuolet näytössä lähtee juoksemaan alaspäin, niin painaa uudestaan jaloille, silloin pysähtyy väliasentoon. Ja säätämistä voi jatkaa naputtelemalla liikkeelle-pysäytys kumpaan suuntaan vain.
    8)
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    FSD:lle tuntui aamulla pääsevän hyvin vanhalla XP:llä, samoin kuin aiemminkin.
    Mutta nyt on koneella(uusi on konekin) uudempi Winkkari, eikä mene millään..
    Olisko joku päivityspaketti mikä sinne pääsyn on sotkenut?
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei juokse viivat tuulilasi ja jalkatila asentoihin, menee suoraan el merkki vaan vaihtuu näytössä. Jos ei joku ymmärtänyt mitä tarkoitan niin voin ottaa video pätkän...

    Toisekseen vielä, onko näissä termostaatti ylävesiletkussa? Näyttäs vaan olevan sellanen kotelon tapainen ennen kuin haaroittuu vai onko jossakin kohtaa alavesiletkussa?
     
  9. daavidson

    daavidson 1st gear

    Niin unohdin ihan, että Kojon neuvot ja uusi PDM boksi, ei kiukuttele enää.
    On muuten kätevä konsti paikallistaa boksin kuumeneminen. Itse suihkutin boksin päälle kylmäsprayta kun ei lähtenyt lämpöisenä käyntiin ja heti lähti.
    Nyt kiinnostais, että miten subbesta saa näkyviin taustapeilin ulkolämpömittarin?
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oudolta kuulostaa tuo säätimien toiminta :-? Mulla on tuo Pickari -91 ja toimii kuten edellä selostin.
    Termostaatti on siinä kansien välisessä alumiinikopassa/karahkassa, johon ylävesiletku menee. :wink:
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Pitääpä ottaa videon pätkä kui se mulla toimii ja linkittää tänne.

    Edit, kyllähän se näköjään oikein pelaa, pahoittelen väärää tietämystäni. Se pitää painaa siitä oikeanpuoleisesta jalkatila nappulasta eikä vasemman puoleisesta, kun haluaa tuulilasiin ja jalkatilaan. Vasemmasta ku painaa ni menee tuulilasilta suoraan jalkatilaan puhallus kokonaan.

    edit; öljynvaihto aika lähenee, niin fsd.log-group.org näyttää molempiin periin SAE 80W-90 GL-5 öljyä. olisiko mahdollista laittaa ilman mitään lisävaurioita esim. 75-90 gl-5? entäs gl-4/5?
     
  13. daavidson

    daavidson 1st gear

    Mulla näkyy ainakin lukemat jossain vaiheessa 100 C/F.
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  15. kojo

    kojo Gearhead

    Tahoe
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Huomio alan harrastajat! Onkos kellään jäänyt ylimääräiseksi 95 K2500 subbarin etupyörän navan kiinnityspulttia? Yksi tarvittaisiin.. Kannan alta pituus 64mm ja paksuus jenganpäältä 14mm. Kierteestä en tiedä? Tietääkö joku? Asialla Kiire!!! YV tai soita! puh: nolla neljä neljä 3698784


    Pultti saatu! Kiitos kojolle!
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Eikö rockautosta saanu halvalla ja nopeesti?
    ei se mikään ihme nousu oo, mäpäs käyn vilkasemassa onko noita vielä..
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    sopivaa löytyy, 70mm pitkä, mut se mahtuu lyhentämättä, nakkele yyveetä jos vielä tarviit
     
  19. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Sain vihdoin nostajan vaihdettua. Ei ole aivan mukavimmasta päästä homma..
    Samalla pari muutakin pikkuhommaa kuten vuotava lämppärin letkun lähtö termarikopassa. Tässähän oli sellanen pikaliitinhässäkkä ja se lähtöhän meni tietysti poikki juuresta. Ei muuta kun jämät pois poraamalla ym ja 1/2" R kierretapilla uusi jenka ja normiletkulähtö tilalle, siihen pätkä letkua ja kiinni alkuperäiseen aluputkeen.
    Pyöränavan vaihdoin myös kun oli epäilys että sen takia ABSit kenkkuilee. Vaihto oli sinänsä helppo, tosin kaksi hylsyä meni halki kun yritin saada yhtä niistä kolmesta pultista pois, kas kun pultti ei mennyt tällä kertaa poikki. No ohjeen mukaan vetarin mutteri momentiin (225nm) jne ja koeajolla ABS valo palaa eikä absit toimi. Pitääkö jotain kuitata jostain?
     
  20. oobee

    oobee 1st gear

    Mikäs ton FSD foorumin kohtalo on? Ainakin itselläni on jo hyvän tovin ilmoittanut erroria kun yrittää sivustolle mennä. Et onko vallan nitkahtanut vai onko vika meikäläisessä?
     

Kerro tästä muillekin!