Peltivanteiden hiekkapuhallus espoossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja textex, 20.9.2012.

  1. textex

    textex 1st gear

    Tarttis käyttiksen ruosteiset vanteet saada putsattua ja väriin, missäs sopiva paikka espoon seudulla? Hinta?
     
  2. savoy 62

    savoy 62 3rd gear

    Minä puhallatutin & maalautin TJR-pinta oy:ssa,Nummelassa pari vuotta sitten,silloin ottivat 100e/4 kpl.
     
  3. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Hämeenlinnassa onnistuu 50€/4kpl, värivalikoima on heikohko :D
     
  4. textex

    textex 1st gear


    Ei värillä niin väliä,mutta jos mustatkin sais :)
     
  5. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Oho, halvalla teette :eek:
    Siis puhallettuna, pohjamaalattuna ja pintamaalattuna??

    Meillä 80€/sarja, tosin värin saa vapaasti valita :wink:
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    mitäs sitten maksaa kromattujen alsavalssien puhallus ja maalaus?
    kromi hilseilee ikävästi niissä.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Alumiinivanteet on vissiin kaikki paras soodapuhaltaa. Hintatasosta en tosin tiedä. Prätkästä kun maalautin vanteet pulverilla mustaksi niin kyllä ne hiekkapuhallettiin vaikka aluvanteet olivatkin.

    Jotkut tarinoivat että tulee aluvanteeseen semmosia pikkukuoppia. Kai se on tapauskohtasta.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Hyvinkään pintakäsittelyä olen käyttänyt,ja hinta on monta vertaa pienempi kuin pääkaupunkiseudulla.
    Vetävät pohjavärin ja päävärin mikäli itse näin haluat.
     
  9. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    siihen kromiin mikään sooda pysty!
    kyllä tarvii tylympiä aineita.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nii juu voi olla. En tiä en tunne.
     
  11. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Jos kunnon kromaus päällä niin turha yrittääkään poistaa millään puhallusrakeella, tuo kromipinnoite on kuin ohut pelti, alumiini katoaa alta ennen kuin kromaus irtoaa.
     
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    tota mä vähän pelkäsinkin.
    nyt sitten saa heittää vanteet romukoppaan ja ruveta etsiin uusia.
    jos jollain ylimääräsenä lincolnin 16" 5x108 jaolla olevat valssit nii mulle heti tänne!
     
  13. jos kromit kerran jo hilseilee niin luultavasti ne myös lähtee puhaltamalla (kvartsilla/alumiinioksidilla) pois,ilman että alumiini siitä mainittavasti kärsii.
     
  14. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    paikka paikoin varmaan lähtis juu muttakun ei oo mitenkää silee pintanen vanne kyseessä nii voi ehkä irrota jokunen ärräpää puhaltajalta.
    kromaamosta kyselin kromin irti keittoo ja hinta oli kyllä oksat pois omenapuista.
    sillä rahalla sais parikin sarjaa euro tuuning vanteita.
    ne on vaan rumia ku petolinnun perseet eikä jarru satulat mahdu elään semmosten kanssa.
    ihme lättäniä ovat.
     
  15. kaikenmaailman kolot vanteessa kyllä aiheuttaa tuskaa puhaltaessa. yksi vaihtoehto jos ei aivan näyttelytasoa hae ois puhaltaa suosiolla lähtevä kromi pois,tasoittaa hiomalla rösöisiä kromauksen reunoja ja vetää pulveria tuplakerros.mutta hankala näitä aina varmaksi sanoa näkemättä..
     
  16. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Joo, en minkään firman piikkiin teekkään, olen eräässä metallifirmassa maalarina töissä niin siinä samalla ns. omina hommina teen iltatöinä.
     
  17. spike

    spike Gearhead

    Voin puhaltaa lasimurskalla. Kromiin puree huonohkosti mutta arvaan että vastaavaa "kromia" kuin tullut ennenkin vastaan. Ei istu oikein ollenkaan kiinni vaan lähtee melkein käsin vetämällä.
     

Kerro tästä muillekin!