Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    dexron kakkosta sain kun aikani tenttasin.ei tosin hyllystä mutta tuli kuitenkin.mites toi kolmonen,onko yhteensopivaa ton kakkosen kanssa jos seuraavaksi sitä laittais kun on paremmin saatavilla kaiketi?mietin vain kun normaali lootaöljynvaihdollahan osa öljystä jää vaihtumatta...
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Joo kyllä se kolmonen käy.
     
  3. piikkinokka

    piikkinokka 1st gear

    Komppaan ihan täpöllä!
    Suositukset ovat ajalta, jolloin ei paremmasta tiedetty.
    Parempi öljy on aina parempi öljy ja mineraalit ovat kivikautta.
    Jos ei nykyöljyt pysy koneessa niin ei se öljyn vika ole.
    Teboilin tuotteet ovat käytännössä samat kuin Nesteen Cityt.
    Vähintäänkin kelvollista, eikä kukaan normaaliajossa mitään
    huippuöljyjä tarvitse ellei satu olemaan pakasta vedetty
    pirssi 20 tuhannen huoltoväleillä, sitten ne on asiaa.
     
  4. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    no tulipa sit hommattua tollane loppuun laulettu caprice stw :lol:
    1982 5.0 konneella mut en oo viel kahtonu mikä aski sieltä löytyy? onko tietoo?

    senverran oon kuitenkin tutkinu et vähä ruosteinen on ja laatikko pelaa ihan hyvin et josko siitä tulis vaikka enskesäks ruuisinkipeli :rotfl:

    koneremppaa se kyl kaipaa, sen kuulee jo pienestä kolkkeesta ja huonosta käynnistyvyydestä.

    ei oo enne miulla tämmöstä laitosta ollu et jos jollakulla on tiedossa jotain "salaisia piilovikoja" ni tänne vuan niitä miun iloksi :rotfl:
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Sitä pitäs ruveta capricea hiomaan katsastukseen&ajoon. Nyt vähän mietitty mitä pitäs tehdä.

    -Edelleenkin etujarrulevyt+palat
    -Takaiskarit
    -Kuskin puolen pakosarjaan laippa uusiks
    -Rungon hitsausta
    -Hätävilkut ei toimi
    -Pakoputki väännettävä uusi
    -Kallistuksen vakaajan päät
    -Uusi akku hommattava

    Enemmän tekisi mieli purkaa osiksi tai survasta järveen, ei ole inspistä tuhlata rahojaan tällähetkellä tähän autoon.
     
  6. kaasari

    kaasari 3rd gear

    mun ei tarvis tohon omaan farmariin tehä enää ennen kevättä kun:
    laatikon (th350) vahvistus ja läpikäynti
    moottoriin kasattava venttiilikoneistot paikoilleen
    lukkoperä hommattava
    pakoputket tehtävä ja toista pakosarjaa hieman muokattava
    kaikki etupään nivelet ja puslat vaihdettava
    vähän hitsattava koria
    sisustast riisuttava kaikki ylimääränen pois
    tankki ja akku siirrettävä takapaksiin

    siin ainakin näin ens alkuun...
    sit jos pääsis tol capricel vetäää ens kesään suoraan ja kovaa... ;)
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    jaahas pitkästä aikaa taasen foorumilla pöyrähdin kaikilla näyttää menevän projektit hyvin. om capraissiei ole saanut kun kovaa ajoa. nytte olis tarkotus viimeisen kruisen jälkeen nostaa autoa pukeille ja etupää purkaa osiksi vahvituksia ja jos sai tipautettua vähäisen alaspäin sitten maalit joka paikkaan ja uudet puslat niin vot voi ajella enskesällä huolettomasti.
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Todennäköisesti th200-4r on vaihteisto jos ei ole vaihdettu.Kokeile nyt ensialkuun vaihtaa öljyt sekä koneeseen ja lootaan,voi kolke hiljentyä silläkin jo,näiden pahin tyyppivika taitaa olla huono huoltohistoria :odroll:
     
  9. Oon nyt kyl vähä erimieltä, eikös ton ikäses kuuluis olla viel letukan pata? Ja itel kaikis letukan padal olleis farkuis on ollu th350 tai th700.. oldsilaisen jatkeena th200 sitte??
     
  10. wezq

    wezq 3rd gear


    Omalle kohdalle tulleissa oli näin: Chevrolet capricessa th2004r ja Oldsissa th350. Huonoon käynnistymiseen taas saattaa liittyä puolan vanheneminen. Täytyy pyörittää todella pitkiä aikoja ennenkuin lähtee käyntiin.
     
  11. ilu

    ilu 1st gear

    Täällä ollut jo 18 vuotta -81 chevyssä 305 ja th200r4 tiedä sitten onko alkuperäinen kokoonpano, puolasta löytyi pari vuotta sitten sellanen vika et puolan ensiökäämin päät on alunperin puristettu liittimen liuskoihin niin hapettuma heikentäny tätä liitosta ja vähän pätki, raaputteli vaan hapettumat pois ja tinalla kiinni niin tuli taas uuden veroinen.
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tarttisko kukaan piilofarkun omistaja Monroen ilmaiskarien kompuraa? Mulla olis yks melkein iskemätön kaikkine asennushiluineen jouten...
     
  13. rapis

    rapis 1st gear

    -83 le sabre käynnistyy kylmänä todella huonosti ja käy ensin ontuen, vähän niinku vajailla. Kone on 307 ja joku joskus laittanu weberin nelikurkkusen käsi ryypyllä samalla ilmeisesti purettu suurin osa saaste himmeleistä. Lämpinä ei mitään ongelmia. Tulpat+johot ja jakajankansi ok. Kellään mitään aavistusta syyllisestä.
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Seisoessa tihkuu jäähytysneste sylinteriin...
     
  15. DD6

    DD6 Gearhead

    Pyöriikö kellään asemawankkurinsa alla tämäntyyppisiä Rallye-wanteita kapseleineen?
    Voisi olla tyylikkäämpi talvivanne noiden ruosteisten valkoisten peltihelvettien tilalle.

    Yritinpä SW Traden sivuilta linkittää kuvaa, mutta oli prkl liian iso.

    [​IMG]

    Ehkä jos vielä maalaisi samaan sävyyn lossin kanssa...mmm, beiget.
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Eikös beigen auton kanssa kuulu kustom-koodiston mukaan käyttää punaisia peltivanteita? Mageet valssit on kyllä.
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mistäs tällainen oire sitten johtuu?
     
  18. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Vuotavasta kansipahvista ainakin meillä.
     
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ok, kiitti vastauksesta...
    Tulee aina luulotauti kun tätä palstaa lueskelee...
    "oliskohan mun autossa tuollaista vikkoo?" käy aina mielessä... Olen ollut aistivinani aamulla käynnistäessä pientä viivettä ja ylimääräistä (valkoista) savua pihalla. Johtunee ennemmin kondensoituneesta vedestä ja lämpötilan vaateesta käyttää runsaammin ryyppyä, koska iltapäivästä tätä ei enää ole.
     
  20. DD6

    DD6 Gearhead

    Itsellä vielä se, että joka kerta, kun myyntipalstalla on jotain 307/stw-kamaa myynnissä, olen täysin varma, että kyseinen osa kosahtaa saman tien.
    On näkynyt syyläri, kaasari, startti, koko moottori.... pelottaa saamaristi :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!