Trans amin etujousista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja reynolds, 11.10.2012.

  1. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Saakohan Trans amista etujouset irti,kun ottaa alapallon mutterin auki sekä kallistuksenvakaajan kiinnityksen tukivarren päältä,eli antaako alatukivarsi sen jälkeen niin paljon myöten,jotta jouset saa otettua pois.? Kyseessä -76 mallinen Trans am.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Iskarikin pitää ottaa pois.
    Ihan pelkkä alapallon mutterin poisto tuskin riittää. Vähän tarvitaan lisävoimaa.
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No niin joo,unohdin sen iskarin tuohon ekaan viestiin laittaa....sehän tulee tosiaan siitä jousen keskeltä ja tukivarren alapintaan kiinni....Joo ei se alapallo varmaan itekseen irtoa vaikka mutterin ottaakin pois,eli tarviihan siihen antaa iskuja sen kartion ympärille :wink:
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ja jos jättää sen alapallon mutterin siihen kierteilleen vielä ennen ku antaa napsuja, ni ei tuu jousi ainakaan silmille. tunkin kanssa on sit hyvä hallitusti laskea..
     
  5. cama73

    cama73 3rd gear

    73 camarosta sai ainakin jousen pois tolla tyylillä, mutta oli kyllä ihan rajoilla ja saa kyllä olla varuillaan
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ajatus on että jätän tunkin siihen tukivarren alle (ei kuitenkaan kiinni tukivarteen),ja pallonivelen mutterin otan kokonaan pois,ja sitten kun nivel pamahtaa irti kartiostaan,niin tunkki ottaa tukivarren vastaan,ja sen jälkeen sitten lasken tunkilla hiljakseen tukivarren alas....Ei pitäs jousen tällä tavalla silmille tulla.
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Juu. Ei ne silmät ku sormet.. :) Pari kertaa näpeille tullu ja sen jälkeen oon pitäny mutterin "huulillaan"..
     
  8. TransSami

    TransSami Gearhead

    Miksi sitä mutteria ei jättäisi siihen löysälle siksi aikaa kun naputtelee kartiota auki? Kyllä siinä voi olla vahinko lähellä jos se tunkki ei pysykkään paikoillaan kun se jousi lähtee...
     
  9. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Moro

    Ite vaihdoin Camaroon (79) jousen siten että irroitin alatukivarren irti rungosta. Noi 2 pulttia saattaa olla hiukkapiukka helpompi irrottaa kuin pallonivelen kartio. Tunkki tosiaan alle ja sillä sitten laskee tukivarren alas. Jos pallonivel menee samalla vaihtoon niin sitten toki "etukautta".

    JM
     

Kerro tästä muillekin!