SIIRRETTY PROJEKTIOSIOON

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja herrakani, 21.10.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mun piti koittaa kaataa sulatettu mäntä tms noiden kansien crossoverin sisään, saa nähdä viitinkö/uskallanko/osaanko. Samoin pakokanavien se keskikohta ja lattioiden etureunat oli tarkoitus täyttää. Saa nyt nähdä miten tulee duunattua.
     
  2. Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Siistiä, että joku virittää näitä. Itelläni ja 2 kaverilla jotka täälläki kirjottelee löytyy kans viritetyt farmarit joissa just se +300hp. Että innol kyl dodotan mitä tästä tulee. 8)
     
  3. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    D.O.R.K.A..... :wc:
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Onhan tuota tullu nuorempana ajettua hyvin poistuvilla pitkäkatoilla...

    Caprice Estate -7? 454 motilla, poistu ihan mukavasti :rotfl:
    Custom Cruisen -85? Olds 350 motilla (-70 alusta) kerkesi tälläkin 8)
     
  5. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985



    jos teko hetkellä siemen neste vaihtuu kuseen niin tuossa selvä taidon ilmaus siitä että niin voi oikeasti käydä.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Oldsin 350 oliskin ihan pätevä aihio oikeestaan kaikkeen puuhaan, tarttis vaan '70-luvun lohkon ja männät.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985


    Niimpä, minäkin älysin asian vasta myytyäni CustomCruiserini muutamalla satasella eteenpäin :(. Yksi niistä vehkeistä jonka myynti näin jälkeenpäin harmittaa :oops:.

    Siitä olisi saanut muikean sleepperin. Mutta olen joskus ollut näkeväni tämän vehkeen värjättynä mattamustaksi ja monster rundikello kojelaudalla... Eli kaiketi ostaja teki siitä menopelin niin kuin aikoi tehdä.
     
  8. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985


    käytiin muutama viikko takaperin pitkästä aikaa nuuskimassa vuoren reijon nurkat lähinä erikois osia mettästettiin noo romua on ja muutama mielen kiintonen moottori prokkis löytyis siltä taitaa vaan hinnat olla sillä vähän tähti tieteellisiä tai sitten olen vaan niin köyhä kun en viitti vanhasta risasta maksaa uuden hintaa mutta tossa numero jos kävi kiinostamaan 0443147531
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mulla olis 425 kampura joka on sovitettu pyörimään DX lohkossa ja tietenkin myös lohko löytyy ylimääräisenä kun tuli hommattua toinen autoaihio. Siitä saa 4.15 porauksella ja 4.15 iskulla pomminvarman 449 cid pikkulohkon :odroll: . Isolohkon "C" kannetkin jäi nurkkiin pyörimään tosta 425 koneesta . Siinä olis sleepperimyllyaihio jonka voi saada sopivaan hintaan :wink: .
     
  10. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Joo oli mullakin aikoinaan caprice pirteellä 350/700 tekniikalla.Sillä 300 hepalla siihen aikaan mukavasti pärjäsi muiden joukossa.Nyt olis vastaava aihio ollut usean vuoden odottamassa sleeperöintiä... saako nykyään mitenkään isolohkoa leimaan, vai tyydynkö sb stroukkeriin?
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Ahdin sovittelua konehuoneeseen, ei näytä mahtuvan konepellin alle. (höhö)
    DX-modi on kummitellu itelläkin mielessä jo vuosia, ei oo vaan tullu tehtyä mitään. Pitää kattoo mitä jää taskunpohjalle täs talven aikana. Kaasarimodit about hollissa, airhornin osalta. Tässä onkin ilmeisesti tietokoneella säätyvä ensiöpuoli, ei oo niitä solenoidin liikkeenrajoittajia ollenkaan. Pitää tutkia intter nettsonia lisää.

    Sit löyty uus vika. En oo ikinä törmänny siihen että laturin hihna ottaa ohjaustehostimen hihnapyörään kiinni ja vikisee siksi. No, oppia ikä kaikki.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mahtavaa että näitä farkkuja jaksellaan harrastella. Tätä aihetta seurataan innolla.
    Pidä 307 pellin alla, se on jotenkin kiehtovampi motti viritettynä.
     
  13. Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mitä kiehtovaa on 307 moottorissa edes viritettynä? :odroll:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985


    Koska sbc on nykyään niin täyttä massaa joka pellin alla, niin miksipä ei poiketa kaavasta ja ottaa potkua oldsista, sitä kun ei ole vielä niin moni tehnyt.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Airhornin modit.
    Sähköqjet:

    • lisäpolttoaineputkien reijitys
    • lisäilmaputkien lyhennys
    • toisioilmaläppien rajottajan viilaus että läpät aukee 90 astetta
    • läppien taustan karhennus
    • ryyppytornin (hehe) kiillotus
    • toisioläppien jousen säätö
    • Säätöruuvien peitelevyjen ja tulppien avaus
    • Rikkaammat hangerit

    Työkalut mitä tarttee on oikeastaan tässä vaiheessa pienoispora, viila, santapaperi, T9, T15, T20, 1/2" lenkki ja tasapääruuvari. Puhdistuksen mä oon duunannu yleensä jäykällä pensselillä ja lamppuöljyllä, pinttyneimpiä likoja ja tiivisteitä raaputtanu sit moran kulmalla.

    [​IMG]

    Eli kuvan lisäilmaputket (sisemmät) on hakattu sisään niin että ne tulee tasan tuuman korkeudelle.
    Työkalun tähän tein alumiinisoirosta niin että porasin ensin vähän yli tuuman verran 1,5mm terällä ja sit 2.4mm terällä perään 23mm.
    Sillä sit löin ne ilmaputket varovasti sisään, kaasarissa toisella puolella on hahlo mihin ne uppoaa. Vakiona nää on jotain 3cm luokkaa.
    Lisäpolttoaineputket porasin 0,8mm terällä 2,3mm välein alkaen 6,2mm kärjestä.
    Tän busineksen idea on tehdä toisiopuolen aukeamisesta hieman sulavampi tapahtuma, näin oli tehty isomoottorisissa muskeilautoissa 60-70-luvun taitteessa. Referenssinä Fordin 429 CJ:t ja niiden 800cfm Quujetit.

    Karhensin toisioläppien takapuolet 60 paperilla. Uskonasioita tai ei mutta väittävät että polttoainetta voi tippua pisaroina jos ne on kiiltävät.

    [​IMG]

    Toisioläppien rajoittajan viilaus.
    Ihan straightforward homma, viilataan pikkusen, katotaan kuinka paljon aukeaa, viilataan lisää.
    Tavoitteena saada mahdollisimman avoimeks se aukko. Jos se aukee silleen että ne taivutetut etureunat on 90 asteen kulmassa,
    kaasari on "vaan" 590cfm.

    Kuvassa juurijajuuri rajoittajan takaa näkyvä ruuvi säätää toisioläppien avautumiskireyttä. Tämä näkyy parhaiten ekassa kuvassa, se kuusioruuvi siinä läpän akselin vasemmassa päässä.
    Sen säätö on optimi tietty silleen et kun "melkein aukee" jo tyhjäkäynnillä ni ina takas.
    Eikä tartte pyörittää puolta kierrosta enempää ikinä.

    [​IMG]

    Tulpattuna

    [​IMG]

    Avattuna

    "Rich mixture screw" ja "Bleed valve" esiin. Ekalla säädetään rikkaan seoksen solenoidin liike 3.175mm:ksi. Bleed valven ja em. solenoidin väli pitää säätää tasan 44.6mm:ks.
    Solenoidin korkeus mitataan tuon vasemman reijän kautta.
    Näissä on mallikohtaisia eroja, mulla ei esim tossa autossa olevassa kaasarissa ole tuota Rich mixture säätöä tuossa ja sen rajoitintappi puuttuu kokonaan toiselta puolelta.

    [​IMG]

    Hangerien vaihto.
    Vaihdoin jonkun arkistokaasarin 2 pykälää rikkaamman toisioneulojen hangerin.
    Toisioneulojen muoto vaikuttaa toisiopiirin käytökseen, mitä ohuempi pää niissä on, sen nopeammin kaasari rikastaa. Nämä valkataan laajakaistalambdaa tiiraillen ajossa sitten. Otin vaan sen mikä hyllyssä oli, neuloja on kans muutama erilainen, mutta päädyin pitämään toistaiseksi vakiot. Ei ole hyvä tehdä montaa modia kerrallaan.

    http://www.carburetion.com/rodshang.asp

    Tossa jonkunnäköinen lista hangereista ja neuloista. Toisiopuolen neulat ja hangerit liittyen siis sähkövimpaimiin.
    Toivottavasti täst on apua jolleen, modit on kerätty stetsonista, netistä ja Doug Roen kirjasta "Rochester Carburetors". Sain näillä edellisen viilukyljen kulkemaan nopeammin ja vähemmällä polttoaineella, nykyisen kanssa olis sama suunnitelma.

    ///EDIT. Kirjoitusasua vähän selkeämmäksi ja lisäys hangerista.

    Osassa 2 sitten rungon modit ja lopullinen säätö. Unohdin kuvata mm. kohon pinnan säädön jonka tein eilen.
     
  17. HT

    HT Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Oisko tossa deltapeten kommentissa sarkasmin siivittämä kehu, eikä se mikä siinä oikeasti lukee... Ajaahan hän itsekin ko. aikakauden laitteella.

    Hyvä topicci tosiaankin. Itseltäkin löytyy suunnilleen saman ikäinen laatikkocaprice, tosin sedanina, joka menossa talven aikana soodapuhallukseen, maalaukseen, perävälitys tihenee ja lukkokin tulee, löylyä otetaan koneesta lisää, alustaa on madallettu jne...
    Näitähän ei yleisesti pidetä harrastamisen arvoisina, mutta onneksi enenevässä määrin alkaa löytyä henkilöitä jotka näita haluaa harrastaa. Odotellaan 20 vuotta, niin eiköhän nämäkin ole arvonsa nostaneet, myös rahallisesti.
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mulla kanssa laturin hihna hipoo käydessä tehostimen hihnapyörää,sammuksissa ollessa on noin milli rakoa.varmaankin saisi aluslevyillä säädettyä laturin kiinnityskorvan alle laittamalla.toisaalta mulla on kyllä siinä kiinnityskorvassa pieni murtuma myös, ettei välttämättä ole aivan muodossaan muutenkaan.Kiitoksia kaasutinpostista.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Sain siirrettyä ohjaustehostimen riittävästi sillee et avasin pultit ja väänsin rautakangella ja kiristin takas.

    Ihmettelette varmaan onko tollasista kaasarimodeista mitään hyötyä?
    No, kiihtyvyys ei parantunut niin merkittävästi että siitä kehtaisi mainita, polttoaineenkulutuksen eroakaan en osaa sanoa kun matkamittari ei toimi, runkomodien ja käyttökierrosten seostensäädön jälkeen lie suurimmat muutokset edellämainituissa mutta ennen modeja ei palanut kumi kun hyvässä asennossa märällä asfaltilla, nyt palaa kuivalla asfaltilla miten päin vaan.
     
  20. Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Kannattaa ton renkaanpolton kans olla iha shh, ettei tu "sanomista".. Ku menevät nämä klassikot pilalle sillai. :rotfl: Mä olin kauheen epäilevä tuan kaasarirojektin suhteen kyllä, itseasias koko kaasarimallin suhteen kauheen epäilevä. :lol: Mut loistavaa, jos tuosta operaatiosta on ollu hyötyä.
     

Kerro tästä muillekin!