comp xe 274 ja puristukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja slant, 24.10.2012.

  1. slant

    slant Gearhead

    Paljonkohan vaatii comp cams xe 274 puristuksia koneelta jotta olisi toimiva kombinaatio? 9,2:1 riittävä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon vaikuttaa myös poraus, isku jne, mutta unkefäär dynaaminen on jos 350 kokoinen patti jossain 8.5 paikkeilla. Siis jos staattinen on toi 9.2.
     
  3. slant

    slant Gearhead

    4.030 poraus ja 4.00 isku, dynaaminen puristus jäis 7,5.
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Olisko kyseessä Mopen stroukki pikkulohko? Kyseinen Compin nokka oli mulla paikoillaan 408 pikkulohkosssa samoilla runtuilla. Toimii hienosti reiluun 5 tonniin, jolloin loppuu veto virtauksen puutteeseen. Vääntöä riittää kyllä pitämään paikallisen rengaskauppiaan tyytyväisenä.
     
  5. slant

    slant Gearhead

    Sepä juuri. Loppuu virtaus mulla jo kansien takia varmaankin noilla lukemilla.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattais ehkä fundeerata sellaista nokkaa johon kannet riittää, se parantais alavääntöäkin samalla vielä lisää.
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

    Mulla on kannet portattu aika pitkälle ja isoilla venoilla, joten ahdistus aiheutui tälläkertaa nokasta. 408 sietää nokkaa aika reippaasti pienempiin verrattuna olematta liian raju. Moparin 296 asteinen mekaaninenkin oli aika säyseä noilla kuutioilla.
     
  8. Marski

    Marski 1st gear

    Fordin 351 Clevelandissa sama nokka ja stattinen 10.7 kokoonpanossa alumiiniset RPM kannet.

    Olisko hieman liikaa, eli aika säätöherkkä.

    Potkua kyllä riittää;)

    T.Marski
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Mulla oli kanssa edellinen moottoriversio Mopen 360 cid 10,5 runtulla ja tuolla XE274h nokalla oli nakutuksen kanssa ongelmia patarautakansien kanssa. Ei saanut ennakkoa tarpeeksi nakuttamatta että motti olis alkanut pelittää kunnolla, vaikka jakajaan tehtiin kaikki temput.
     
  10. Marski

    Marski 1st gear

    Nuo alumiini kannet kestää nähtävästi 0.5 enemmän staattista kuin rautaversiot, eli pitäisi toimia 98:lla naputtamatta?

    Vaihdoin tuon nokan Elokuussa ja aluksi kesti hyvin 18 perusennakon sekä 18 mekaanista, eli 36 kokonaisennakko, mutta n. 500 km ajon jälkeen alkoi hieman naputtaan ja säätämällä seoksia, sytkää sekä venojen preloadia sain hiljaisemmaksi. Ajokauden lopulla alkoi kuulua kovempaa naputusta (muutama kovempi kuminkatkuinen rykäisy) ja aukaisun jälkeen syyksi paljastui kiinni leikannut Compin nostaja, eli todennäköisesti nämä selittämättömät naputukset saattoi kuitenkin johtua tästä viallisesta nostajasta.

    Pitää kasata uusilla palikoilla ja testata sitten miten pelittää, muuten hyvä nokka pienistä Compin laatuvioista huolimatta;)

    T.Marski
     
  11. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Btw offtopiccii vähän nostajista:
    Onkohan näit paljonkin käyny vastaavia...

    Mulla leikkas kans ko. valmistajan nostaja poraukseensa tuhoten tietty myös nokan. Ja useassa muussa näky jälkiä että oli "vähä alkanu" leikkaamaan kiinni. Kyseessä oli mekaaniset nostajat...

    Noi nostajat oli ilmeisesti liian tiukat porauksiinsa. Ero vanhan hydynokan nostajiin jotka toimi moitteetta (myös Comp cams) oli kyllä aivan selkeä noin niinkuin näppituntumalta...

    En tiedä oliko toi mun setti joku susi erä, mutta en enää seuraavan Comp cams mek. kepin kanssa käyttäny Compin nostajia, jotka muuten on n. 120g painoiset, kun taas nuo Mopar performance nostajat jotka sinne nyt tuli laitettua, on muistaakseni n. 90g... Ei paljon enää teräsretainerin 5g+ verrattuna titaaniseen pelota...
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Eri valmistajien nostajissa voi olla jopa 0.03mm halkaisija eroa

    Mulla leikkas compin nostaja kii oli liian pieni välys katkes imuventtiilikin siinä samalla kun ei palautunu kiinni asentoon

    Nyt on sitten keraamiset nostajat painaa 50g vähemmän mitä compin mekaaninen
     
  13. Marski

    Marski 1st gear

    Tarkennus vielä tuohon nostajaongelmaan, eli tässä tapauksessa hyvin liikku ulkoisesti, mutta sisuskalut leikkas kiinni, eli nokka säily onneksi ehjänä!

    Compin laatu jokatapauksessa perseestä.

    T.Marski
     
  14. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Just, on noita sitte käyny muillakin... Onhan Comp camsillakin toki niitä kalliimpia nostajiakin. Voihan ne olla sitte parempia... Onks noi keraamiset muuten sellaset, et niitä voi käyttää toisenkin nokan päällä??
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Comppi sen enempää kun Crane jne ei valmista itse nostajiaan. Johnson lifters valmisti/valmistaa nostajista about 90%, mut joitakin vuosia sitten taantuma keikautti lafkan ja firmoille tuli hätä et mistä nostajia? Silloin oli liikkeellä mm. noita "umpinostajia" ja niitä otettiin ihan mistä vaan niitä oli saatavilla. Nyttemmin mun käsittäkseni ton Johnson liftersin toiminta on elpynyt eikä laatumerkeillä" enää pitäis olla niin paljoo toleranssiongelmia.
    Stroukkimopsissa toi XE274 on tosi kesy, 9.2:1 riittä sille ihan varmasti ja vetoa on varmasti tyhjäkäynniltä. Ite käyttänyt 285:sta samaa luokkaa olevan rutun kanssa. Tossa dynpkäppyrä http://jymy1.typepad.com/.a/6a0133f3a81 ... 5d0970b-pi
     
  16. slant

    slant Gearhead

    No mulla on sitten sopiva nokka koneessa omiin tarkoitusperiin. Kiitokset vastauksista.
     
  17. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Joo niissä on ontoksi porattuun teräskuoreen yhdistetty keraaminen pohja ei pitäis kulua ollenkaan ei nokka eikä nostaja
     

Kerro tästä muillekin!