Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mulla on tu valokatkaisija kanssa menossa vaihtoon,mittarivalojen säädön täytyy olla nollilla ettei ala muut valot sekoilemaan.kattelin tuota niin pientä kipinöintiä siellä potikkaosassa näkyy kun pyörittelee nuppia,ei kontaktispray auttanu eli väljä on.
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oleellista on kumpi käyttö on todennäköisempi farkullesi, kesän KÄYTTÖauto vai kesän TAPAHTUMA-cruisailu-sudittelu -auto.

    orggiskaasarilla ja vempaimilla entisöinnillä farkusta ei tee urheiluhenkistä millään, mutta toisaalta ei sillä holikka ja boksisytkä-virityksilläkään siitä tee mitään asfaltinrypistäjää. orggiskaasareilla ja alkuperäisillä osilla entisöiden SAATAT päästä tehtaan ilmoittamiin alkuperäisiin kulutusarvoihin, luokkaa 24MPG eli 9.8 litraa sadalla.

    Suurin voimakkuuden tunteeseen vaikuttava tekijä on kuitenkin PERÄ. hanki tiuha perä niin virittämättäkin tuntuu aivan eri vehkeeltä. tai sitten laita vielä aavikompi perävälitys jostain dieselistä (2.56tms) ja irroita takalasin-tuulenohjain - muussa tapauksessa se yleensä repeää +200kmh kokeilussa irti.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Uus taka-akseli on harkinnassa, 3.73 olis varmaan paras kompromissi käyttikselle. Katotaan miten käytös muuttuu uuden turbiinin myötä ja selataan ilmoituksia. Tietty eipä se poissuljettu vaihtoehto oo hankkia uutta välitystäkään, mut lukko olis kiva kans. Alla ollee 2.73 lukoton niinku muissakin tuon ajan custom cruisereissa. Kattotelineet on poistettu aikaa sitten jo ja reijät tinattu umpeen.
     
  4. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Vielä piti puikkia käydä kerran polkasemassa, ei vaan millään malttanu ajaa sitä pesupaikalta paikkaansa talvi lepoon ettei olis ulkoillu ihan pikkusen sitä ennen.. :oops:
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siis ihan oikeasti vilkkuu eikä vaan sellaista lievää himmentymistä-kirkastumista?

    Minulla oli silloin joskus buickissa releet ja kerran tuossa Kangasniemi-Mikkeli välillä pimeänä sateisena iltana ykskaks valot alkoi vilkkumaan ja sitten hetken päästä pimeni kokonaan. Tien päällä en tehnyt muuta kuin yhdistin lämppärin puhaltimen katkaisijalta siitä moottorin päältä piuhan releiden ohjausvirtaan ja sain lyhyet palamaan ja päästiin perille.

    Kojetaulun alta siitä kuskinpenkin oikean sivun kohdalta löytyi sitten sulanut liitos. Ihan alkuperäinen liitin oli kärähtänyt, ei siis mikään rosvoliitin. Ja erikoista oli siis se, että valot oli releistetty. Ja onneksi tietysti oli releistetty, niin pääsi melko pienellä vaivalla jatkamaan matkaa. Ja oli taskulamppukin mukana.
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Ihan vilkuttaa on/off.
    Hankala uskoa että uusi valokatkaisija/uusi laturi olisi jo nyt rikki.
    Pitää kattella piuhoja. Konehuoneen puolella kaikki ok.
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Banzuikin buikis on tehtaalta tullu 3.23 perä ja se on ihan passeli kun koneena on alhaalta vääntävä oldsin 403. 307 koneellakin oli huomattava ero buikin ja 2.73 perällä olevan pontiakin välillä. Ton tiuhempaa en lähtis laittamaan jos oldsi linjalla aiot mennä. Eri asia on sitten servoliitin moottorit, ne kuulemma tykkää tiuhemmasta perästä.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Niinku sanoin, pitää kattoo mitä löytyy.
     
  9. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    perkele kun meinas taas kauppareissulla takaloosterin ovi vittuilla. olen tuonu niitä tappeja ulospäin varmaan 6mm ja vieläkään ei luukku aina jää kiinni. menee "pohjaan", raksahtaa ja pömppää auki. ihan sama kuinka lujaa lyö kiinni. rasvattu on kaikki paikat. kun pistää lukon lukkoon, kääntää luukun niin kiinni kun itellään menee ja sitten potkasee oikeen perkeleesti siihen luukkuun niin saattaa jäädä kiinni. pitää varmaan joku muunlainen lukitus keksiä tuohon, vaikka joku tällanen [​IMG]
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Oli se taas mukavaa ajella 150 km pikkuteitä tuolla farkulla, hywää on kyyti...mutta käytiin vaihtamassa vähän isompaan joten tuo farkku on sitten FOR SALE!
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mä laitoin firebirdiin ton biliksen johtosarjan ja hyvin toimi vaikka oli jo onkelmana että valot hävis pimeellä tiellä. totesin samalla että joku viksu oli vaihtanu sinne luukkujen alle laittomat 100w:set :argue:
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Rasvasitko myös luukun sisäpuoleiset osat? siellä on vipua ja värkkiä niin pirusti että piisaa,tuli rasvailtua ja herkisteltyä niitä tuossa kesällä omasta autosta
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kato myös et luukku on aukkoonsa oikeessa asennossa. Raot samankokoiset joka puolella siis. Ja sit toisiks tärkein on se, että ne tapit osuu hahloihinsa kunnolla. Eli kiinni mennessään painaa sen lukkosalvan kiinni, ei holahda suoraan pohjaan tai jää pahimmillaan yläreunaan kanittamaan.

    Ite oon tässä pähkäilly pari päivää et miten sais automaattiavauksen duunattua tohon alasaranaan. Eli niin että napista laskis ikkunan ja sit avais takaluukun ja toisinpäin. Tollanen modi helpottais elämää vietävästi, mulla on edellisis käyttöautoissa ollu tollaset ja siit on oikeesti hyötyä kun on vaan 2 kättä ja useampi koira/ostoskassi/mikäikinä.
     
  14. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ^^^^^^ sisäpuolen hilkkeet on rasvattu juu. jotenkin tuntuu että se luukku taitaa hieman roikkua ja siksi kanittaa. ei kyllä ollut apua siitä että kiinni työntäessä nosti kahvasta. ikkuna pelaa kyllä mutta luukku ei aukea alaspäin kuin aniharvoin ja jos ei aukea alaspäin niin ei myöskään sivulle jos sisäkahvasta kokeilee. sisäkahva kääntyy puolet siitä mitä pitäis ja mitään ei tapahdu. sitten joskus yks kaks se toimii. täytys vissiin taas ottaa auki koko luukku kun pari päivää sitten lämmitin pimeni tyystin. nappiin tulee valo ja tuokin "hajosi" ihan kertalaakista. toivottavasti ei ole lasista irronnut se lätyskä mihin johto tulee, en meinaan ole löytäny sellasta liimaa millä sen saisi uudestaan kiinni kun noita on japsivehkeistä välillä putoillu...
     
  15. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    http://tertsi.kapsi.fi/oldsremontti/201 ... .46.06.jpg
    Tuommoset kilkkeet löyty takaluukusta, se vanha rasva oli menny ihan surkeeksi, toimi enemmänkin liimana kuin rasvana. Putsailin aikani ja rasvasin uusiksi, sitten säädin luukun menemään nätisti kiinni. Kamala homma mutta on kyllä hienoa kun ei tartte paiskoo takaovee. Tuossa pienemmässä lukossa eli alalukossa on se katkasija joka sytyttää kojelautaan valon, oli ihan vihreä sisältä eikä yhdistänyt. Eli se kannattaa putsata kanssa jos hifistellä haluaa. Purkaminen ei loppuenlopuksi ollut ihan ylivoimainen homma, eli suosittelen jos on hankaluuksia takaluukun kiinnimenemisen ja lukon toiminnan kanssa!
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Nuohan on ihan priimaa tavaraa vielä jos noihin oman luukkuni sisäkaluihin vertaa,olivat meinaan aika tömäkästi ruosteessa.niin vaan alkoivat toinimaan vielä kuitenkin.tuli silloin hankittua toinen luukkukin joka tosin oli oldsilistoilla,sen suhteen on vielä vähän projektia,kun muutan sen buickin listoille ja maalaan kunhan kevät koittaa.siinä on kuitenkin lukkohilut kuin uudet tohon nykyluukkuun verrattuna.
     
  17. millioncid

    millioncid 1st gear

    Noni nyt on buikki leimassa :pinup:
    Helvetti kyllä niitä jarruja roplattiinkin. Vasta toisessa jälkinäytössä meni läpi ja olis vieläki voinu reippaasti löysätä tota toista puolta :eek: Huomattiin että heletin kuluneet kengät just tossa oikeella puolella missä anto heikommat lukemat. Tokihan noi olis vaihtanu vaikka heti molemmin puolin mutku eioo rahhoo :rotfl: Vaihtoon ne menee kuiteski mut vähä myöhemmin 8) Pakko investoida vähä tohon bensaan ennen ku tulee uutta tuhlattavaa... :poff:
     
  18. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Tämmöisen kävin eilen hakemassa. On tiemmä seissyt jostain 02-03 vuodesta asti navetassa. Hämmentävän vähäruosteinen ja jollain lailla alkuperäisessä kunnossa oleva auto, (seisonta-)ajan patinaa löytyy mutta lähes kaikki "harrastamisen jäljet" loistavat poissaolollaan. Allaolevat talvipyörätkin ovat kuin historiankirjasta.

    [​IMG]

    Vaihtolava-autolla sai uusin hankinta nyt matkustaa kotipihaan. Pitäisi varmaan alkaa tutkimaan mahdollisuuksia moottorin pyörittämiseksi, jopa käynnistämiseksi. Saa nähdä saisiko tästä kevääseen mennessä jotain askarreltua.

    [​IMG]
     
  19. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Farmarit osaa huijata katsojaansa tässä asiassa, toki varmasti on poikkeuksia mutta löytyy niitä ylläreitä näistä... eikä ollu tarkotus pilata kenenkään hyvää fiilistä..peltiä saa kaupasta jos sitä tarttee :)
     
  20. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Vähäruosteisuus on toki varsin suhteellista, ajattelin siis pärjätä alle neliöllä uutta peltiä. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!