Valiant 64

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kinonen, 4.11.2012.

  1. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    Joo eli mulla on sellanen 64 vuoden valtteri ja siinä tällä hetkellä 225 cid ja nyt kyselisin, että minkä V8 tekniikan saisin siihen laitettua? olen miettiny 307 cid, mutta mahtuuko se ja osuuko kiinnikkeet kuinka lähelle? Mulla ei ole tietoa tarpeeksi jotta tietäsin minkä tekniikan siihen sais laitettua. Tekemällä oppii kuhan jostain pääsee aloittamaan.
    Jos jollain on omia kokemuksia vaihdosta niin otan mielelläni vinkit vastaan.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Hyvä ja ennakkoluuloton idea.
    Laita ehdottomasti toi 307 olds sinne keulille äläkä välitä muiden mielipiteistä.
     
  3. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    eli siis se mahtuu ja toimii? onko jotain vinkkejä tai mitä pitää ottaa huomioon?
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Miksikäs ei mahtuisi, onhan a-korisiin laitettu isolohkojakin.
    Kannattaa laittaa gm vaihteisto perään.
    kevyeen koriin riittää hienosti th200 tai loikkarilla varustettu th200r4.
    Sinun kannattaa ostaa kokonainen gm stw niin saat kaiken tarvittavan koko projektiin.Koneen lootan kardaaniaihion sähköt apulaitteet ym.
    Ja budjettikin pysyy kurissa.
     
  5. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    no nyt ei muuta kun etsimään ja sitten rakentamaan.
    Onko tolla valiantin koneella minkälainen arvo? se jää sitten täysin turhaksi. se on tarkotus käydä täysin läpi ennen myyntiä.
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    meinaat tehdä tohon kutoseen täysrempan ennen myyntiä???

    Varma tapa tehdä persnettoa.
     
  7. Kinonen

    Kinonen 1st gear

    eli siis pitäs myydä toimivana ilman remppaa?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kait peruskuntoisesta slantista sen muutaman satasen vois saada lootan kanssa.
    Ei mikään halutuin moottori.

    Muut asiathan sä koneen vaihtamisesta tiesitkin jo?
     
  9. hannkul

    hannkul 1st gear

    Jospa antaisit olla sen kutvosen siellä omalla paikallaan vielä pari heittovuoroa..

    Hantta
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tollasta swappia ei liene tehty, et jonkinlainen kuriositeetti kai se olis. Mut ei sitten yhtään muuta. Noin äkkisältään, vähintäänkin joudut öljypohjan tekemään uusiksi. GM:t on yleensä etuohjauksella, moparit taka. Eli ovat keskisumpullisella öljypohjalla, mahtuuks sitte öljypumppu/ pikuppitsydeemit raidetangon puolesta, who knows? Sen lisäks Oldsin motti ei oo mikään mailman kompaktein rakennelma, sen kansissa on pitkät pakokanavat jotka lähtee alaviistoon. Takaohjaus ja vääntösauvat ei jätä sinne alapuolella paljoa tilaa, minkä takia noissa yleensä onkin pakosarjoina fenderwellit, mut toi pakokanavaratkaisu sopii siihen suht kehnosti. Paukkuuhan tollasessa 307:ssa ei oo mitään, et jopa mopsin oma 318 siinä suhteessakin sen pieksee menentullen, eikä tarvi arpoo et mikä sopii ja mikä ei. Mut jos on rakentelu hallussa niin kyllähän sen sinne saa ja on varmaan ainoo maailmassa. Eikä syyttä.
     
  11. JariV

    JariV 2nd gear

    Tekninen puoli tossa jo tulikin. Veikkaisin myös että laitteen myynti saattas olla melkoisen vaikeeta jopa mitättömällä hinnalla. Mopariukot ei haluaisi sitä motin takia, gmheput ei halua kopan takia ja suorituskyky on todella vähäinen.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Täälläpäin oli yks -64 valsu oldsin 307:lla. Ei tosin tietoa millä muutoksilla menee paikalleen.
    Mut onhan noita tehty joskus...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä tohon suorituskykyyn oon sitä mieltä että vois olla kiva laite pitkällä perällä, matkakierrokset todella alhaalla ja hiljaiset äänet. Siihen ne hyvät puolet varmaan jäis.

    Tosiaan, haluttavuus moisella laitteella tuskin on mikään suuri.
     
  14. sbf

    sbf Gearhead

    mitä hemmetin joppareita täällä kirjottelee?
    Mulla on itsellä tapana rakentaa omat autot mieleiseksi enkä todellakaan mieti mitä muut on siitä mieltä tahi valmiita maksamaan.
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Omistatko edelleenkin kaikki tekemäsi autot?
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tottakai pitää tehdä itselleen se auto.
    Mutta miksi tehdä samalla rahalla ja vaivalla sellainen mistä ei tarvittaessa myydessä saa kuin osan siitä rahasta kuin toisella tavalla tehdystä?

    Jos pitäis valita 64 valsu 318:lla tai 307:lla, valitsisin sen 318:lla varustetun.
    Ainoa mikä tossa 307 sovittamisessa olisi hyvää on loikkarilaatikko. Saa senkin mopariin.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    En mä sitä varten noita asioita kirjottanut et olisin huolestunut jälleenmyyntiarvosta tai poliittisesta korrektiudesta, vaikka niissäkin lienee perää. Koitin ihan vaan tuoda esiin pari näkökohtaa aiheeseen. Mun puolesta sinne voi laittaa vaikka Mossen sivuventtiilinelosen, mut ei siinäkään hirveesti järkee vaikuttais olevan. Tilanne mis kuvittelisin ite voivani tehä tollasen asian on, et toi tekniikka olis olemassa ja taito sen asentaa. Itelle jäis teetettäväks lähinnä kardaanin rakennus ja puntitus. Palkintona olis sit suomenlinnanlautan lotkotusta kutosen pihinän sijaan. Mut jos joutuu ruveta hankkimaan asioita tota varten, niin taloudellisesti edullisemmaks tulis todennäkösesti lähtee tolta 318 linjalta liikkeelle. Muutoseleimaan voi kummassakin tapauksessa joutua päivittämään jarruja ja jousitusta.
     
  18. roope68

    roope68 Gearhead

    64 valianttin sai 273 veekasilla jos tilas,itsellä ollut 318 ja ei sen kummempaa muutoksia kun isommat rummut jos oli niitäkään. Ja leimattu.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Selkeesti mä olen ollut kauan pois kuvioista kun kuvittelin, että viimeisetkin vanhat Dartit ja Valiantit ehdittiin muttaa kasikoneelle jo viimeistään 90- luvulla.

    Joskus 80- luvulla buumi kävi kuumana kun mikäänhän ei ollut mitään jos ei siinä ollut kasikonetta keulalla ja silloin jo naureskeltiin, että kutoskoneinen vallu tai chevy II tulee olemaan joskus vielä harvinainen laite..

    Mut se niistä muistelosta;... Jokainenhan saa tehdä omalle autolleen mitä lystää, mutta tänäpäivänä tuo tekniikan luovuttajan luulisi olevan helppo löytää jostain läpilahonneesta RAM VANista, vai onko niistä kaikista jo mosat ja loikkarilaatikot nyysitty??
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, vaneista vois löytää loikkarilooralla jne. Viimeks ku ostin tollasen ni makso peräti 200€, sitä edellinen 200mk 4v manuaalilootan kanssa
     

Kerro tästä muillekin!