blazer kulutus ja e85 muutos-sarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja oldsmobile_83, 10.11.2012.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    v6 vortec

    imasee 18l/100km 80%maantie ajoa. turhan kallista hommaa
    kaverin bleiseri menee 13l/100km

    tehdas lupaa maantielle 11 ja kaupunkiin 16 :lol: :lol: :lol:

    onko kellään kokemusta e85 muutossarjasta?
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ei sillä ainakaan kulutus vähene, kannattasko selvittää miksi se vie liikaa gasoa nyt ensi alkuun..?
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kovanpuoleinen on kulutus ja varmaankin jotain pielessä eikä korjaannu bensanvaihdolla kuten tässä jo mainittiinkin.
    Tiedä millaista muutos-sarjaa kaipailet ja vastatkoon ken tietää,mutta meillä eukolla käytössä-06 Evanda jolla ihan ilman muutos-sarjoja ajellaan 50% E85-50% 98 seoksella,noin suurinpiirtein siis,ja no problems!
    Jos seosta tuosta vaihtaa enempi E85 suuntaan niin hiukka nikottelee ja sammuilee kylmänä herkästi eikä käy "puhtaasti".
    Sellaista olen huomannut että hiukkasen kuluttaa öljyä tällä systeemillä verrattuna jos ajaisi paljaalla 95:lla,jolloin ei vie öljyä mainittavasti.
    Puhutaan määrällisesti ehkä litra ja 5000km?
    Syytä en tiedä ja autolla mittarissa n90tkm.
    Moottorinohjauksen häiriövalo syttyy mikäli seos enempi pielessä ja sammuu kun lisätään "oikeaa bensaa" tarpeeksi=Thats it ja hommasta voi jokainen olla omaa mieltä,onko järkevää ja moottorille terveellistä??
    Onpahan vaan E85 suht "halpaa" ja kun köyhä niin kaikkee kokeillaan=)
    Mitään vuotoja,letku/putkiongelmia tms ei ole ollut ja ajettu tälleen yli vuoden jo.
    Normaalia,rauhallista ja lyhyttä ajoa, pääasiassa alle 10km pätkiä.
    Mikäänhän ei kait kestä muutenkaan ikuisesti,vai eikä tuossa takuuta toki muutenkaan eli omalla vastuulla.
    Ruohonleikkuri,skootteri ja moottorisahakin täällä pyörii E85 ja enpä huomaa eroa toimivuudessa.
    Moottoripyörään(Yamaha SR500)ei kelpaa=Paukkuu ja kakoo eikä käy kunnolla.
     
  4. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    en tiä mistä moinen kulutus johtuu auto pelaa kun kello ja päästöt oli hyvät
    oiskohan joku anturi sökö? vikakoodia ei anna

    joo eihän e85 kulutusta pienennä mutta näillä hinnoilla olis edes vaihtoehto
    halvempaan liikkumiseen


    jos
    bensa 14l/100km 98/n,1.7€L 100km maksaa 25€
    e85 nostaa kulutusta 30% eli 18l/100km e85 1.099€ 100km maksaa 19€

    kyllä se laitekkin maksaa ittensä äkkiä takaisin
     
  5. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Kerrotko mulle, miksi sekoitat E85:sta 98:iin? Miksi ei halvempaan 95:een? Meinaan oktaanien puutteeseen ei kaadu, onhan tuossa RE85 oktaaneita 105-106, lähteestä riippuen.

    Et tosin ole ainut, muillakin autoharrastepalstoilla on esiintynyt samoja kertomuksia ja yhtälailla niillä on ihmetelty, mitä etua kuvitellaan saatavan RE85/98 -seoksessa tuosta 98:ista. Ts. säästö se vain lisääntyy, kun blandaat RE85:sta 95:een.
    Itsekin olen ajellut ilman muutossarjaa vanhalla Sitikalla jopa puhtaalla RE85:lla, mutta silloin teho laski ja kylmäkäynnistys kärsi. Kesäkeleillä riitti hyvin, että tankillisesta oli 20-25% ysivitosta, toimi moitteettomasti. Kylmällä ilmalla (alle nollan) on parempi lisätä reilusti bensan osuutta, tai ajaa kokonaan bensalla.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead


    Voihan se kulutus johtua ajotyylistäkin ja jossei johdu niin autossahan on silloin joku vika jonka korjaaminen maksaa myös itsensä nopeasti takaisin.

    Olettaen että kaverisi ei ole juitsannu sua oman blazerinsa kulutuksessa. :rotfl:
     
  7. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Tota, sorry OT, mutta onko sulla nelitahtisaha vai käytätkö risiiniöljyä...nykytiedon valossa toi viina ja öljy ei oikeen sekauvu.
     
  8. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Eipä näytä Kiinalainen halpissaha lukeneen moista eli tuntuu toimivan moitteetta 2-tahtisena ja Bilteman 2t mineraaliöljyllä....
    Sama ongelma Kiinanpoikien moposkootterissa kun toimii moitteetta samoin eväin ja ei kerrota sillekkään että homma kemistien mielestä mahdoton=)
     
  9. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    mitkäköhän suuttimet vortec v6 ssa on?
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Onko tosi-elämän E85 -kokemuksia kellään noista Vortec -koneitten kanssa, siis ilman mitään muutos-sarjoja?
    Millaisella sekoitussuhteella uskaltaa ajaa ettei kumiosat tms. ala hajoamaan?

    Sinänsä tuo on "ihan säädöissään", rauhallisessa maantie-ajossa vie about 12 L satkulle, kylä-ajelut sitten erikseen, siksi tuo E85 kiinnostaisikin.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kaverilla on vortec-Blazeri ja se toimii moitteetta 50/50 seoksella.
    Isommilla prosenteilla alkaa sitten varsinkin trailerin vedossa tuntua ontumista, ja ihan pelkällä e85:llä ei toimi hyvin.

    Kumiosien tai minkään muunkaan hajoamista tuskin tarvitsee pelätä, ainakaan noilla toimivilla seossuhteilla. Itselläni on 90-luvun letukoissa ollu vuosia aika reippaat viinaseokset.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tänään tankattu melkein 30 litraa E85 litkua hintaan n. 0,94 €\L. Ei vaikuttanut mitenkään käynnistyvyyteen tai kaasun vastaavuuteen, SES -valokaan ei palanut. Seurataan mielenkiinnolla ja jos menee noin niin tankataan sitten aina välillä etanoolia tankkiin. :)
     
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Itse issellein vastaan.
    Tuolla aiemmin mainitulla ^ suhteella kulutus nousi about 0,5 L/100 km eli ei juuri mitään.
    Seuraavaksi suhde olikin aika paljon isompi, etanolia varmaan 60-70% tankissa. Pakkasellakin lähti yllättävän hyvin käyntiin, eikä normiajossa mitään poikkeavaa, paitsi melko viunanlöyhkä pakokaasuissa :)
    Mutta City-kulutus nousi mielestäni liikaa ollen 17,4 L/100 km.

    Jatketaan ajoa mutta eri suhteella.
    Varsinkin maantiepainotteisessa ajossa etanolikulutus kiinnostaa vielä kokeilla tuolla raaemmallakin pitoisuudella!

    Huom. Autossa ei ole siis mitään muutossarjaa. `95 Blazer.
     

Kerro tästä muillekin!