Chrysler Voyager

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ESE, 31.7.2007.

  1. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Moro! Mistähän tommoseen -97 2,4 / manuaalivaihteiseen lisätään/tarkistetaan laatikkoöljyt,onko tietoo??
     
  2. T5

    T5 Gearhead

    Kyselin jo Chrysler clubin puolella, mutta kysästään täälläkin.

    Onko Chrysler Voyagerissa samat osat kuin Dodge Caravanissa/Plymouth Voyagerissa? Tietenkin pl. valot.

    Rockautosta löytyy Dodge Caravaniin vaikka kuin paljon osaa, mutta Chrysler Voyageriin ei löydy sitten mitään.
    Eli esim. toi 3,3l kone, onko täysin sama kummassakin mallissa?
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Teknisesti käytännössä sama auto.

    Toinen valmistettu Euroopan markkinoille ja toinen USAn markkinoille joten pieniä eroja on ulkonäössä,valoissa yms. asioissa.
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Kiitokset!
    Tuo riittää, jos teknisesti samat osat käyvät. Uskallan tilata siis Dodgen laturin omaan autooni.
     
  5. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Onkohan 94 2.5L voyagerissa jakohihna vai onko se ketjulla?
     
  6. Dream'57

    Dream'57 1st gear

    Hihnalla.
     
  7. Mitä arvon raati tuumaa viaksi, kun kesken ajon kylmä loppui? Tätä ennen pelannut kuin buickki, eli ei ole hiipunut pikkuhiljaa vaan tullut kylmää ja runsaasti.
    No, kahden päivän pätsin jälkeen alkoi taas toimia yhtä odottamatta kuin loppuikin?? Katkaisija, magneettikytkin, aineet vähissä, väärä kuun asento...? -03 2,4l tomaatti siis kyseessä.
     
  8. teepee

    teepee Gearhead

    Oisko vihjeitä mikä tuli kun Voyagerin ohjaustehostin lopetti tehostamisen?
    Siis ei mitään ennakkovaroitusta, ääniä tai öljyvuotoa, ei vaan toimi. :mad:

    Meneekö noista tehostimen pumppu vai ohjausvaihde vai mikä?

    Säiliön pohjassa on kai joku suodatin? Jos ensiavuks vaihtais öljyt ja laittais jotain "ostostv" kaiken korjaavaa litkua mukaan?

    Auto on siis 3,3 le -00
     
  9. valsu67

    valsu67 1st gear

    On ruettu katselemaan käytettyä voyageria pösön tilalle.alkaa käymään pieneksi.Milläs moottorilla tuota kannattas hommata?Varmaanki 2001 ja uudempia mietitään meille.Kilometrejä kertyy noin 20tkm vuoteen,eli diesel tulis edullisemmas jo mutta oisko se bensa kuitenkin varmempi valinta.
    Mites nuo eri koneet,onko kaikkissa jakopää hihnalla,ja paljoko on vaihtoväli?
     
  10. Toke

    Toke Gearhead

    3.3 ja 3.8 on ketjukoneita, muut hihnalla. Diesel malleissa on tosiaan jonkin verran talviominaisuuksien kanssa ongelmia, meillä menossa toinen grand voyager, eka oli -01 3.3 jolla oli päästelty 308tkm ilman mitään isompia remontteja, tällä nykyisellä -05 3.3 on nyt 160tkm ja ei vielä mitään isompaa ole tullu. Laatikon toiminta kannattaa aika tarkkaan kattoo, tai pyytää joku asian päälle ymmärtävä mukaan. Pomon -05 2.8 oli 330tkm ajettu ja kolmas laatikko menossa, vaikka aina huollettu ajallaan. Mut mielestäni ihan asiallisia ja oikeesti tilavia autoja nää on verrattuna vaikka mihin, automaattilaatikot vaan on tarkkoja öljyistään.
     
  11. valsu67

    valsu67 1st gear

    Joo just oli koeajussa yks 3.3 grand voyager,tosiaankin tilava,ja mukavan tuntuinen peli muutenkin.Oli vaan ruoste ruennu kuplimaan maalin alla,tais olla joku virosta tuotu vekotin se...Minkälaisia ongelmia dieseleissä sitten on ollut yleensä?
     
  12. Toke

    Toke Gearhead

    ongelmista ehkä yleisin on et virta loppuu kun nois riisseleissä on autom ilmastointi ja useesti webasto ja se autoilmastointi puhaltaa liian kovin, ja akkuhan nois on suomen oloihin alimitotettu muutenki. Tosin sinne on monet viritelly isompaa akkua, sille ilmeisesti saa jotenkin raivattua tilaa sieltä. Lisäks jonkin verran on ollu ruiskutusjärjestelmän erinäisiä vikoja, ittellä kaikkien näitten pikkujuttujen summa sai edelleen kallistumaan bensa koneiseen, se kun on niin vanhaa tekniikkaa et sen kanssa pärjää taskutyökaluilla. Lisäks näissä uudemmissa -05 eteenpäin on osassa autoista tää stow'n go penkkijärjestely joka on aivan mainio keksintö, edellisestä muutamaan kertaan ku repeli yksinään takapenkkia paikoilleen ja pois ni ensin tuli hiki ja sitte selkävaivat... eli näis stow'n go autoissa penkit taittuu lattian sisään eikä niitä tarvi irrotella autosta. ja penkkien ollessa ylhäällä on tavaratilaa käytettävissä enemmän mitä tavallisessa
     
  13. taata

    taata 3rd gear

    Eli nyt tuli hommattua käyttöautoksi tommoinen -96 mallin Voyager. Purin toiset renkaat ja muut romut takakontista niin sieltä löytyi laatikkoöljy purkki dextronia. Vissiin kannattaa vaihtaa öljyt ja suodin sinne laatikkoon ettei tule ongelmia. Mites noi Motonetin suodattimet ja tiivisteet, onko ihan toimivia? Näyttäis olevan Motonetissä jotain Mag1 öljyä luokitus oli atf4+. Vakionopeussäädin ei pelaa, mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä?
     
  14. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  15. taata

    taata 3rd gear

    Kiitos, siellähän se näytti Mag1 olevan. Tossa kun tuoretta hankintaa tutkin niin osui silmiin että venttiilikopasta lähtevä huohotin letku oli nykäisty irti ilmanputsarin putkistosta. Onkohan sillä haettu pienempiä päästöjä tai ettei imusarja likaantuisi. Letku tulee kiinni semmoiseen murikkaan mihin pitäisi tulla kaksi johtoa, onkohan siellä nyt jotain auki vai kiinni kun niitä johtoja ei siihen tule? Tuli vaan mieleen että jos se on kiinni niin huohotus ei nyt toimi kun laitoin letkun paikoilleen. Pitäisiköhän se letku siis vaan nypätä irti niin kuin se oli?
     
  16. voikkeri

    voikkeri 1st gear

    Tuli hommatuksi ensimmäinen Ameriikan ihmetys.
    Lähinnä tartuin tilaisuuteen, kun joku halusi itselleen vanhan mondeoni.
    Kun kelpasi vikoineen päivineen, niin annoin pois ja samalla matkalla otin alleni vanhan vojakerin.

    Kyseessä 2.4 bensarousku, manuaalivaihteilla. Ikäluokka '96.
    Toistaiseksi toimii, mutta... Aina tulee ylläreitä ja siksi täällä utelemassa.
    Olisikohan tuollaisten kanssa kikkailleiden mielessä joku mahdollinen tsekkauslista mahdollinen?
    Mittarilukema on 380000 vähän reilut.
    Jakohihnan kopan päällä lukee 350000 maalitussilla kirjoiteltuna, jonka oletan olevan edellisen vaihdon yhteydessä kirjattu kilometrimäärä.
    Mitään varmuuksiahan tuostakaan ei tietysti ole.
    Eli tärkeimpien kohteiden tsekkauslista olisi toiveena...
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kysynpäs huvikseni vähän tyhmiä:
    tuollainen '96 ja sama koppa, mihin lie asti. Näitähän on ainakin 2.4, 3.3 ja 3,8 koneella. Lieko vielä sillä 3,0:kin.
    No 3.8 näkyy olevan neljästi vetävänä mutta miten on laita tuon ihan pienimmän voimanlähteen kohdalla?
    Löytyykö 2.4:llä pyöreäkorista mallia nelivetoisena ja vieläpä kaikenlisäksi väkisinvaihdettava lootalla? Vai oliko se neliveto vain isomman koneen kanssa saatava optio ja aina automaattilootalla.

    Mikäs tuo neloskone oikein on sukujaan?
    Jakopää kai hihnalla?

    Onkos tuota vajaata moottoria myös Grand Voyagerissa?
     
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ei saa nelikkoa 2.4 koneella / manuaalina. Visiin GV -malliin kuitennii.
    Neloskone kumihihnalla.

    3.3 ja 3.8 -koneet ketjulla.

    3.0 Mitsun kone on aika susi, haiseee palaneelle öljylle kuten kaikki tuon ikäiset mitsut.

    Miksi sen pitäs olla muumiauton näköinen, itte ainakin tykkään siitä 2 gen mallista enemmän (ja niitä saa halvemmalla). :p
     
  19. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    löytyy näitä 2,0 benziini koneellakin..
    mm. täältä :lol:

    Hihnalla oleva 133 heppanen kone; oisko samaa sukua neonin koneen kanssa?
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tuli eilen räpellettyä tuota ajotietokonetta. On se melko epeli. 20 v. vanhan pirssi ja löytyy vakiona ajotietokone, josta saa vaikka mitä tietoa. Hauska oli tuo kompassitoiminto, eli näyttää ajaessa mihin suuntaan ollaan menossa.
    Näyttää myös mm. hetkellisen kulutuksen; se ei oo niin haaskaa katteltavaa, mutta kyllähän se auttaa tuossa optimaalisen ajotavan opettelussa.

    BTW: Kuinka isoja renkaita (15" vanne) voi näissä käyttää (4X4 -malli), meneekö esim. 235/75 -rinkula alle niin että tolla voi vielä kääntyilläkin?
     

Kerro tästä muillekin!