Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Muistaako ketään vielä tämmöistä ? `90-luvun alkupuolella eräs nimekäs ruotsalainen kauppias tarjosi ilmaisia projekteja Pennsylvaniasta, ideana oli tuoda hänen rengas ym. tavarat samoissa konteissa joidenka rahdin auton "ostajat" olisivat maksaneet. Wheelsissa ja Powerissa taisi mainos olla ja pitkä lista autoista. Kaveripiirissä tilattiin kuvat muutamasta autosta, mutta siihen se meillä pers´aukisilla haaveilijoilla jäi...
    Aika karuja useimmat olivat ja silloisessa lama-Suomessa hyvätkin autot sen verran halpoja että projektien vaatima rahasummakaan ei isommin houkutellut. Siisti ´65 Satellite avo oli kaupan reilun 20 000mk:n hintaan ja ´59 Sport Fury projekti olisi ollut tarjolla n. 15000mk:n hintaan Porissa...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Stadin cruising joskus `90-luvun alkupuolella.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Sokerina pohjalla varmaankin ainoa onnistunut "on the road" kuva mitä olen ikinä ottanut, paluu matkalla Hesasta, oltiin oikeen kahden auton letkalla liikkeellä...
     
  3. K.S

    K.S Gearhead

    [​IMG]

    Eikö Allen vette ollut kokonaan hopeinen...en muista tarkkaan mutta nopea oli ja tietenkin manuaalilla 5 vaihteinen Doug Nash 8) (paino kun synti)
    Riivasi aina kun vaan pysty ja ajo 12 sek. aikoja ja melkein etutassut ilmassa!
    Joutu sitten väistämään Mechelininkadulla kun joku dorka yritti kylkeen ja sen seuraksena törmäs ratikkaan....
     
  4. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ei, vaan just tuo 2-värinen ( -78 25th Silver Anniversary )
     
  5. K.S

    K.S Gearhead

    Niin taisi olla, muisti pätkii :)
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuliko vette läjään tuosta mällistä, jätkähän hankki semmosen 40-luvunkustomin veten jälkeen... mutta tais sitä kaupitella vuosi sitten?
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mikähän näitä Puumia on aikanaan suojellut, jotenkin tuntuu ettei niitä juuri rakenneltu. No se yksi toki on josta Remu63 on laittanut aiemmin kuvia, mut muuten aika kliinejä toteutuksia. Tuossa yllä ainakin kolme Cougaria.

    Voisiko yksi selitys olla se, että ne ovat (vai ovatko?) olleet kalliimpia kuin vaikkapa musset. Ja ehkäpä paremmassa vakiokunnossa (mut miksi?) eli ei ole ollut tarvetta rakennella.
     
  8. Remu63

    Remu63 1st gear

    Puumia voi ehkä verrata vähän T-birdeihin eli sen verran enempi luxury malleja että ei niin kiinnostavia roddauskohteita olleet?
    Olivat silloin 80-luvun alussa Musseja kalliimpia,nyt kääntynyt toisin päin.
    Ja yksi esimerkki lisää:
    [​IMG]
    Räyskälästä -85
     
  9. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Tökätäämpä muutama kuva Hämeenlinnan Power Meetistä. Kostea tapahtuma, muutenkin kuin kelien puolesta...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    V-8 Opel, harmi ettei konehuoneesta ole yhtään kuvaa, muistaakseni oli melkoinen kuhina auton ympärillä kun omistaja avasi konepellin. Jos en ihan kauheasti muista väärin niin tässä oli ruisku, ekoja Holleyn tekeleitä mikä `90-luvun alussa oli melkoisen eksoottista.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tämä puolestaan taisi olla eka V-8 Cobra replica mikä Suomessa rakennettiin.
     
  11. Remu63

    Remu63 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]
    Räyskälästä 1982
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Ei niin vanha (kuva otettu vuonna 2008 eli 4 vuotta sitten), mutta tässä kuva tuon kyseisen maailmanharvinaisuuden eli V8 2dht Opelin konehuoneesta. Sitä en tiedä mitä muutoksia on tehty 90-luvun alun ja 2008 vuoden välillä, tuossa ei kyllä ainakaan näytä ruiskua olevan. Vakiona noissa on ollut 2-kurkkuinen kaasari ainakin, mutta eihän tuo sellainen enää ainakaan ole.
    [​IMG]
    Tuota koko Diplomat 2dht Coupe-korimallia on tehty meinaan vain 304 kappaletta aikoinaan 65-67, koneena 327 V8 eli "eurooppalaisittain" 5.4S kuten Opel asian aikoinaan ilmaisi. Tavallisissa 4-ovisissa A-Diplomateissa oli samaan aikaan koneena 4.6-litrainen V8 eli 283 cid. Ei niitäkään kyllä tehty kuin n. 8500 kpl. B-malliin tuli sitten myöhemmin 327 4-ovisiinkin. A-mallin Kapitäniä ja Admiraliakin tehtiin 283 V8:lla, mutta todella vähän (113 Kapitäniä ja 622 Admiralia). Tuon konehuonekuvan ottohetkellä 2dht-Diplomatin vieressä seisoi tuollainen Kapitän V8... eli huippuharvinaisen mallin vieressä vielä harvinaisempi versio, tosin tuon 2dht:n erikoisuus on tuossa korimallissa jota ei enempää tehty.
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaverilla oli klaukkalassa aikoinaan 4 ovi diplo orggiskasilla ja takalasissa kissan kokoisin kirjaimin "Look At Opel now!" eikä kasivoimaa tosiaan säästelty...
     
  14. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eikä pari vuotta sitten Big Wheelsin iltakahinoissakaan yksi musta Obelix, olikohan siinä kasi, ainakin hyvin se röplätti. :odroll:
     
  15. Remu63

    Remu63 1st gear

    [​IMG]
    Bre-Virin myyntirivistöä Kotkankadulla talvella 1979-80
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ohoh!

    Tuolla puutalossako se toimi?

    Veekasi-magaziinesta sai aivan eri vaikutelman. Mut kun tarkemmin ajattelee, niin ei kait käytettyjen jenkkien myyminen ole voinut olla mikään kultakaivos.

    Noista kuvien autoista Stude olisi varmaan ollut ykkösvalinta. Vaan mikä noista oli tuolloin kallein?
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Toimi kerrostalon kellarissa olevassa autohallissa noita autoja vastapäätä.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mieletön kuva! onko tossa 4d dartissa vinyylikatto???
    ja onko toi southwestin pihalla nykyään makaava dusteri???
     
  19. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Joku vuosi myöhemmin Bre-Vir oli Keimolassa. Siellä oli autoja useita kymmeniä.
     
  20. ata

    ata Gearhead

    Joo, siinä Keimolan moottoriradan pohjoispuolella about Vestrantien ja silloisen 3-tien risteyksen paikkeilla se oli, on vain ne tiejärjestelyt muuttuneet siinä jonkun verran sen jälkeen. Silloin siellä oli hallissa ainakin useampia jenkkiautoja.
     

Kerro tästä muillekin!