Perskynä nelisatasella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Jolle69, 18.11.2012.

  1. Jolle69

    Jolle69 3rd gear

    Eli, olisi tarkotus kyhätä moparin 400 kone -80 aspeniin, onko kenelläkään tietoa onko näitä tehty aiemmin? Leimalle sen kyllä saa koon ja tehojen puolesta, verrattavaks voi napata 360 police specialin, mutta mahtuuko BB aspenin keulalle?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mutu tieto mutta veikkaan että mahtuu.
    Onhan esim early a-bodyyn survottu kanssa isolohkoa. ja takuulla ahtaampi konehuone kun pylliksessa
     
  3. jallu81

    jallu81 3rd gear


    on niitä ollu. ajettu kilpaakin semmoista vastaan. joskus 2000luvun alussa tultiin acs:stä samaa matkaa. tais olla rauman suunnilta se aspeni. oli kantikkailla etulampuilla, tumman sininen väriltään.
    Pitäis olla jossain jopa valokuva siitä...

    oisko ollu NU-553 :-?

    E: rekkari tarkistettu ja -78 aspeni ja hesalainen omistaja viimeeks...
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mahtuu, ja taitaa mennä jopa "helpoilla" B-bodysarjoilla kun ei oo vääntösauvat perinteisessä paikassa. 90-luvun alkupuolella tuli muutaman kerran ajetua tollasta vastaan, oli tosin "vaan" 383 joka oli porattu 440:n stanumännille jne. Auto meni mielestäni 11 puolelle vartilla ja siihen aikaan tiukkoja skaboja Löijyn kanssa.
     
  5. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Tuossa Nu-553 oli 2000-luvun alussa 318 kone. Jallu ollut liikkeellä isokorisella moparilla silloin?
     
  6. jallu81

    jallu81 3rd gear


    juuh. mattamusta+ruutukattoinen -78 newport. hesasta turkuun tultiin vähän ripeämmmin kuin muut :soosoo:

    samassa letkassa tuli mattamustaliekkimaalattu coupe volare ja -80luvun lopun mustang. yks meidän kyydissä olija vaan sanoi että tossa aspenissa olis 383:n..
     
  7. Jake

    Jake Gearhead

    Tuo mainittu Aspeni oli mulla 2000-luvun alkupuolella. Mulla oli siinä 400 isolohko ja meni nätisti Flowtechin B-bodyn peltisarjoilla. Tuossa oli tietysti ollut välissä chevyn pikkulohko, eli kone ei välttämättä ollut alkuperäisessä kohdassa...
     
  8. Jolle69

    Jolle69 3rd gear

    Pitänee selvitellä sit miten gm lohko siel sit makais, projekti vähä tulilinjalla työpaikan varmuuden kadottua alta.
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    No GM:n lohko on ppienempi, jos pikkulohkoo tarkotat niin se on muutenkin kooltaan pienempi. Ainoo et GM:t on yleensä öljypohjat takasumpulla, moparit taas keskisumpulla. Tossa yllämainitussa tapauksessa oli käsittääkseni mottia siirretty aika reilusti sitä hetkeä varten kun se letukan 400 pysyi läjässä.
     
  11. Jake

    Jake Gearhead

    Tarkennetaan, että mulla oli autossa Moparin 400 cid isolohko...
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tästä tulikin mieleen et täälläkin lahen suunnalla on tän tyylinen swappi "ikuisuus projektina" vanhemmalla mopariukkelilla, empä oo heppuun vähäänaikaan törmänny, et oisko se edenny jo mihin vaiheeseen asti...
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mopariukkelilla vähän paikat hajalla, lähinnä palikoita keräillyt viimme aikoina. Mutta eiköhän se sieltä vielä, onhan noita joulunaluspäiviä :rotfl:
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, sama kaveri jolla oli se "396" halus virittää lisää ja laitto halvemman ja helpomman. En nyt muista montako kilsaa meni ennenku oksensi.
     
  15. 69

    69 Gearhead

    Heitimpä vaimolle kysymyksen, laitetaan tuleva 416 mosa sun museo rekattuun aspeniin.. en saanu.. siis lupaa, olis magee sleepperi. HÄ.
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Vieläpä oikein lankkukylki farkku-aspen. :eek:

    Ens kesänä baanalle. :rotfl:
     
  17. bdr529

    bdr529 1st gear

    Tuolla ollut tuollainen myynnissä:

    http://www.cars-on-line.com/55091.html

    "Dodge Aspen Wagon. Original paint, body under 14,000 mi. w/a 2002 360 magnum engine. It is stroked to 408 ci short block, was prepared & assembled by Ray Barton, w/edelbrock aluminum magnum head. Cam is solid, flat tappet lift is 525 w/1.6 roller rockers, estimated hp is 425. at 5400,. torque is 450 lbs., compression is 9.8:1. Engine has about 1600 mi. on it worth $6500.00 alone. The transmission is custom built 904 w tci manual valve body. A tci 3000 stall converter. Custom built. Stange rearend dana 60 w/430 gears, (cost over $2000.00) and many more new parts. Also comes w/68 340 block & crank, and other parts.

    Price - $ 11,000 or bo"
     
  18. 383

    383 Gearhead


    1km
     
  19. Jolle69

    Jolle69 3rd gear

    452 ois tarkotus rakentaa, ainuttakaan osaa ei vielä ole hommattuna mutta onhan kesään vielä aikaa ;) Elijuu, 400 lohko ja kumppanit hakusessa :)
     

Kerro tästä muillekin!