Mistä Rust-Oleumia vai vastaavaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja robin, 19.11.2012.

  1. robin

    robin Gearhead

    Mahtaako kukaan myydä suomessa Rust-Oleumin maaleja tai mikä mahtaisi olla vastaava eurooppalainen versio ? Öljypohjainen emalimaali olisi hakusassa, saattanette arvatakkin mihin tarkoitukseen tulee mutta ei keskustella siitä sen enempää ;)
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mobitive
     
  3. robin

    robin Gearhead

    Haa, sehän se oli. Muistelin että vuosia sitten jostain jenkkimaaleja tilailin mutten saanut firman nimeä päähäni millään!
     
  4. robin

    robin Gearhead

    Mutta edelleen otetaan vastaan vinkkejä vastaavista eurooppalaisistakin litkuista.
     
  5. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Luultavasti ihan samasta syystä kiinnostaa minuakin. Mobitiven sivuilla ei rust-oleumia ole, tietääkö joku paljonko se liemi siellä kustantaa?

    Lähimpänä ihan täkäläisistä markettituotteistahan on Hammerite/Mastonin Hammer, onko kokemuksia sen eroista oikeaan Rust-oleumiin? Ihan ookoo jälkeähän saa noillakin vaan kieltämättä tuo ei ole kovin iskunkestävä pinnoite ja auringossa haalistuu varsin nopeasti. Toki onhan se helppo paikkailla...
     
  6. robin

    robin Gearhead

    Hammeriten ja Hammerin olen jo hylännyt. Mutta Bilteman lakkamaalille meinasin antaa mahdollisuuden ja teen ainakin pienen testin sillä.

    Joskus 90-luvulla tein onnistuneen kokeilun Sadoluxillakin, kesti käyttöä ja kulutusta ainakin kuusi vuotta ilman ongelmia. Nyt en tosin ainakaan Terrasta ko. maalia löytänyt, pitää käydä muutkin rautakaupat vielä kiertelemässä.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jos en nyt ihan väärin muista, niin sadoluxin valmistus on lopetettu. BTW, ei oo kyllä harmainta aavistustakaan mitä työ ootte värjäilemässä...
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Rust-Oleumia kun olen johonkin käyttänyt niin olen aina mieltänyt laittavani Ferrexiä. Eiks se olekaan sama?

    Mistäs mä arvaisin mitä siellä suditaan, betonimyllyä? :rotfl:
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on pintin purkki valakosta ja mustaa rustoleeumia , jääny ameriikanvuosilta, taisin ostaa -94 kun tein peräkärryä.
    Mun mielestä se on kans samaa soossia kuin ferreksi, en tiä mitä tarkoitatte lakkamaalilla, enameeliä´kö?
    Sadoluksi ja miranooli on alkyydimaaleja joka on luullakseni ameriikan enameelitkin ... kai... tai mistä mää mitään tiedän, .. mä vaan maalaan
    :wink:
     
  10. tanari

    tanari 1st gear

    kyse on ilmeisesti auton maalaamisesta telalla.

    itse kokeilin mastonin modena maalia ja 10cm vaahtomuovitelaa. toimi ihan nätisti, sai vaan telata ja välihioa useampaan kertaan.
     
  11. robin

    robin Gearhead

    Modena purkkeja itseasiassa eilen hypistelin käsissäni. Pystyi siis välihiomaan ? Mitenkäs kiillotus ?
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    juu keksikää vaan, tarttisin jonkun hakkoontumista kunnolla sietävän maalin ajoleikkurin leikkuupiähän kun orkkis puluveri käprii pois.
     
  13. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Onkos tähän aiheeseen tapahtunut mitään uutta ja mullistavaa? Mä ostin koemielessä pikkupurkin Modenaa tänään, kokeilen hieman miten se käyttäytyy... Vai sulaako tela siihen kun on ksyleeniohenteista..
     
  14. robin

    robin Gearhead

    Mulla läks projekti vähän lapasesta ja näillä näkymin maali tullaan levittämään sittenkin ruiskulla. Aihio paljastui lopulta niin huonoksi, että kun sen tekee kunnolla uusiksi niin ei kehtaa enää sitten telalla alkaa vedellä :)
     

Kerro tästä muillekin!