Excursionin rehellinen oma paino

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja heicola, 20.11.2012.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei helpota.
    Kekkoslovagiassa on omat säännöt. Käy konttorilla kysymässä ja ota mustaa valkoiselle jos lupaavat että onnistuu.

    Paljonpa tuhlaat aikaa asian tutkimiseen...
     
  2. heicola

    heicola 3rd gear

    Mikäs ihme se on jos asia kiinnostaa?

    Hassua että aina puhutaan "Suurin sallittu kokonaispaino", ettei sitä saa pudottaa. Omapaino on omapaino, johon ei voi vaikuttaa, mutta... :(
     
  3. xp

    xp Gearhead

    "Hassua että aina puhutaan "Suurin sallittu kokonaispaino", ettei sitä saa pudottaa"???
    No kai se hassua on jos siltä tuntuu. Tuolta voi niitä faktoja kerrata, sitten jos väärentäjäksi ryhtyy ei faktoilla ole väliä.


    http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... aminen.pdf

    Otteita ohjeesta:
    Ajoneuvon valmistaja ilmoittaa ajoneuvon suurimman sallitun kokonaismassan
    ja akselimassat (monivaiheisesti valmistetulla ajoneuvolla lopullinen
    valmistaja). Ajoneuvon massa-arvoja ei voida muuttaa esimerkiksi
    tutkimuslaitoksen ilmoituksen perusteella.
    Ajoneuvoluokan muuttaminen N1-luokasta N2-luokkaan (tai O2-luokasta
    O1-luokkaan) tai päinvastoin on mahdollista, jos ajoneuvo on
    - (ollut) saatavana valmistajalta kyseisen luokan ajoneuvona
    - teknisesti muutettu kaikilta osin vastaamaan kyseistä ajoneuvoa
    Ajoneuvot rekisteröidään ja varustetaan ajoneuvon valmistajan tarkoittamilla
    kokonaismassoilla käytettäväksi. Näin ollen ajoneuvon rekisteriin
    merkittyjä massoja ei voida muuttaa esimerkiksi ajokorttisäännösten, verotuksen,
    satunnaisen kuljetustehtävän tai muun vastaavan syyn vuoksi.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joskus muinoin tuo kokonaismassan pudotus on onnistunut.
    Isällä on ollut (ja toinen vieläkin) kaksi asuntoautomersua, joista molemmista on kokonaismassaa pudotettu alkuperäiseen nähden. Rekisteriotteessa kommentit siitä asiasta.
    Toinen oli 309, jossa kokonaismassa alunperin jotain 3500kg ja asuntoautoksi muuttamisen yhteydessä saatu pudotettua huomattavasti alemmas. Ja toinen 508, jossa myös pudotettu kok.massaa.

    En tiedä sitten mihin on perustunut mutta nuo muutokset on 80-90-luvulla tehtyjä.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Verottajahan tuon on kieltänyt. Vähemmän omamassaa vähemmän veroja.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Asuntoautovalmistajat downgreidaa alustat b kortille sopivaksi . Miltei kaikki 7metriset 3500 kiloset on todellisuudessa 4-4'5 tonnin alustoja
     
  7. heicola

    heicola 3rd gear

    Ymmärtäisin tuon, jos Henkilöauton kokonaispainoa haluaa lähteä pudottamaan, mutta kun haluaa kuorma-autosta pudottaa henkilöautoon = vähemmän painoa, enemmän veroja.
     
  8. heicola

    heicola 3rd gear

    Toki täällä Suomen pimeässä alkutalvessa on monia muitakin asioita, joita autoharrasta ei ymmärrä.
     

Kerro tästä muillekin!