Takavetoinen lava-auto talvella? Otanko tallipaikan? :D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Lanttu, 22.9.2012.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    On jos sinne on jälkiasennettu 6.2 Riisseli. Kuten mulla oli.

    :poff: :poff: :poff:
     
  2. timo.h

    timo.h Gearhead

    Nyt on sitten takaveto dakotaa päästy testaamaan talvikelissä ja täytyy sanoa että huonommillakin on ajettu. Lukkoperästä on paljon apua. Painoa lavalla on 80 kiloa ja kertaakaan ei ole kiinni jäänyt. Kai se neliveto olis parempi mutta hyvin tälläkin pärjää.
     
  3. juk1

    juk1 3rd gear

    Kyl tollasella gmc sierralla ainakin pääs hyvin kun oli 200kg:n hiekotusastia lavalla ja tosiaan se toimiva lukko auttaa ihan pirusti. Eihän sillä minnekkään hankeen kannata mennä ajeleen ja kannataa pysyä poissa offi poluilta.
     
  4. raggar

    raggar 3rd gear

    Tuolla samalla Caminolla tullu ajeltua nyt ekaa talvee, viime talven se huilas. Hyvät nastarenkaat ja lavalla vähän painoo niin pärjää hyvästi. Työkalupakki, kympin löpökannu ja ämpärillinen sepeliä, eipä tuo muuta tunnu tarviivan. Lukko olis tietysti kova sana.
    Keula on niin painava että ei etupyörät mene lukkoon sitten millään.
     
  5. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    80-luvun takaveto Scottari ainakin ihan hyvä ollut nyt näillä pääkaupunkiseudun keleillä. Kohtuu hyvät nastattomat talvigummit, sepelisäkkejä viitisen kappaletta siis noin 125 kg lavalla painona ja lukkoperse niin eipä tolla liikenteessä ole kiinni jäänyt. Tietysti jos parkkaa johonkin lumipenkkaan mäkeen jne, niin kaipaa sitä nelivetoa... Ja etuvetosella en kyl osaa edes ajaa.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Pari talvee sitten oli Fleetside missä oli vissiin 265 talvirenkaat joka nurkassa, hyvin pääs pelkkä takaveto päällä menemään.

    Mutta oli se vielä mukavempaa mennä ihan missä vaan neliveto päällä :D
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Tänäänkin ajelin ongelmitta 265:silla puolikuntoisilla nastattomilla. Lava on täynnä lunta joka tuntuu kyllä painona.
     
  8. Lanttu

    Lanttu 1st gear

    Talven edetessä on pakko tulla antamaan hieman päivitystä. Chevy ja sitä kuljettava puoliso on yhä yhtenä kappaleena. Auto on mukava ajaa talvella (Alla on siis melko tuoreet Hakkapeliitat nastoilla). Tietty se on herkkä sutimaan ( :D ), mutta ei se mitenkään super vaarallinen ole. Pysähtyy kiltisti jarruttaessa ja rauhallisuudella on selvitty liikenteeseen hieman kiusallisemmistakin paikoista. Paria oikeasti jyrkkää mäkeä on ihan kokeilumielessä kokeiltu ja kyllä se niistä nousee.

    Auto on siis pikkunen V8 C1500:nen vuodelta 91. Hytin korkunen koppi on lavan päällä antamassa hieman lisäpainoa, mutta muuta ei lavalla ole. Ellei sitten lapiota lasketa.

    Ennemmin tuolla Chevyllä on päästellyt pahimpina talviaamuina - se kun lämpenee hetkessä myös sisältä - toisin kuin tuo TSI polo. :D
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    No hyvä kun on daami vielä hengissä.

    Täähän on ollut helppo talvi sitten joulukuun alun. Jatkuva lumentulo loppui ja pikapilla on selvinnyt ilman lisäpainojakin loistavasti.

    Toi hyviin renkaisiin sijoittaminen ei mene hukkaan. Nokialaiset nastoilla toimii upeasti, vaikka ei nekään pelasta niiltä sutimisilta jolloin perä saattaa helposti karata alta.

    Mutta päivä pitenee ja pikkuhiljaa siirrytään kevättä kohti.

    Pelkkä tietoisuuskin siitä lämmittää mieltä....
     
  10. capri30S

    capri30S 1st gear

    Hienosti on talvi mennyt täälläkin takavetopikkiksellä ilman lisäpainoja. Se on bullshittiä ettei noilla pärjäis, kunnon renkaat vaan alle niin siinä se menee kuin mikä tahansa muukin takavetoinen..
    Tuli kiskottua jopa n.2400kg painavaa kärryäkin kerran liukkailla, ei ongelmia.
     
  11. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Joo kyllä on huomattava ero pärjäämisellä kun vaihdettiin tälle talvelle vähän ajetut nokian nastat alle. Viime vuonna sai olla painoa lavalla ja silti oli liukasta/jäi kiinni mihin sattuu. Nyt on ajeltu tyhjällä lavalla ja hyvin on pärjännyt ainakin tässä uudellamaalla.
     

Kerro tästä muillekin!