Super turbine 400-laatikkoon öljyproppu ja magneetti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jacka, 19.12.2012.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Olen laittamassa Super turbine 400-laatikkoon öljyproppua (ettei kaikki öljyt ole naamalla kun vaihtaa öljyjä ja suodatinta). Mitä arvon raati tuumaa, kannattaisko se laittaa öljypohjan pohjaan vaiko esim öljypohjan takaosaan, siten ettei se saisi vahingossa osumia? Kommentteja. =)

    Ja toinen kysymys, ko laatikossa ei vissiin ole magneettia öljypohjassa? Olisiko sellainen järkevä laittaa sinne? Ja jos on, niin millainen se magneetti pitää olla, että se kestää hyvin lämpöä ym? Vai oletteko vaan laittaneet öljyproppuun sellaisen pultin, jossa on magneetti valmiina...

    Neuvoja kaivataan...
     
  2. -vellu

    -vellu Gearhead

    Proppu on hyvä laittaa niin, että se on sivussa tai takana juurikin niin, että se ei ensimmäisestä pikku osumasta korkkaa.

    Ihan kaikkea öljyä ei tartte saada laatikosta propun kautta pois, koska joka tapauksessa kannattaa ottaa lopuksi öljypohja pois, vaihtaa suodatin, öljypohjan tiiviste ja samalla pyyhkiä mahdollinen muju pois öljypohjasta.

    Hanki sellainen proppu jossa on magneetti samassa.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Omiin autoihin olen öljypropun tehnyt muutaman kerran silleen, että jo ennen öljyjen uloslaskemista poraan pohjan ulkoreunaan 6mm reiän ja siitä sitten öljyt ulos.
    Sitten sisäpuolelle hitsaa pisteellä kiinni M6 mutterin ja ulkopuolelta siihen sitten M6 ruuvi ja kuparirikka tiivisteeksi. Noinkin pienestä reiästä laatikkoöljy valuu ihan mukavasti ulos.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkasen luulen että on oikea syy siihen miksi näissä ei yleensä ole tyhjennysproppua.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mahtaako jäädä suti helposti vaihtamatta.

    Laitoin kans ropun ryslerin öljypohjaan, kyl se helpottaa öljynvaihtoo... pysyy ainakin tallin lattia siistimpänä.
     

Kerro tästä muillekin!