Kemppi Superkempomat.....oireilee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja BUICK:it, 9.12.2012.

  1. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Joo, normi hitsin jälkeen kone ei tehnyt muuta kuin
    virtakytkimen valo paloi.
    Pienen tutkimisen huomasin että oli lasisulake palanut
    uutta tilalle ja virta päälle :) jes.. mut kone rupeskin lykkäämään lankaa omia aikojaan.... :eek:
    Kahvan kytkin toimii ja voi kyllä hitsata mut langansyöttö
    ei pysähdy, langansäätö kyllä toimii.
    Olisko jollain hyviä neuvoja?? tai vinkkejä / / :odroll:
     
  2. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Mulla tuli joskus Migatronikkihi sama oire. Siitä oli kärtsänny kortti. Töis sama oire Kempistä on korjaantunu ittestänsä.Liikaa uusis koneis digitaalia ku ollaan paskaasis lipeäkattiloos. Mutta sun vaivaha en osaa sanoa varmaa vikaa jos kerta langansäätö ja kahva toimii? Ookko varma että kahva toimii kunnolla?
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Kun kahvan liipasimesta painaa niin kaasu ym. releet toimii ja lankapalaa.
    Sitku koneen päästä irrottaa kahvan johtoliittimen,lankaa tulee
    edelleen. Korttivammaa epäilen minäkin....sulaketta ei kuitenkaan enää
    polta.
     
  4. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Korttivikoja noissa on piisannutkin, mitä kuulin kokemuksia oman Super Kempomaatin kanssa tapellessa.
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Kortista palanu lasiputki? Tod näk lyöny polttimessa päävirtalinija ja liipasinlinijan karvat yhteen = välitön kortin hajoaminen.

    HR-service lahdessa korjaa ko kortteja.



    Ota kortti irti ja kato takapuolelle onko folioita palanu, usein palaa jos menee karvat yhteen.
     
  6. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Otin kortin irti muttei palamisjälkeä näkynyt mielestäni missään,
    soittelin HR-serviceen ja lähetin heille kortin "syyniin"
    Nyyt ototellaan....tuomioo.
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Ajettiinkohan tuossa kempomaatissa langansyöttömoottoria saman kontaktorin kautta kun muuntajaa, mutta apukärkien kanssa. Eli jos siitä kontaktorista on hitsannu apukärki kiinni, ja langansyöttö saa koko ajan virtaa...
     
  8. ajomies

    ajomies Gearhead

    Kortti sökö, niin oli omassa Kempissäkin, ja ei hirveen kallis remontti vaikka ihan Kempin huollossa tehtiinkin.
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    taitaa koskea uusimpia kempomaatteja?
    oma vm.86 tai vanhempi, ei vikoja
     
  10. ajomies

    ajomies Gearhead

    No mulla on vm 82!
     
  11. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Oma oli joku 90-luvun vehje. Lähti hankintahinnalla jollekin projektiks, ja ostin uuden kun haluan harrastaa autoja enkä hitsauskoneita. :lol:
     
  12. ajomies

    ajomies Gearhead

    Jos reilun satasen remontilla pelittää, niin miksi ostaa uutta?
    Noita uudempia on paljon enempi tullut vastaan joita jo takuuaikana pitänyt remontoida, ei kyllä sellaiset kamat kiinnosta.
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Siitä kun ei kuitenkaan ollut varmuutta missä se vika on. Langassa jatkuvasti pieni virta päällä, ja hitsatessa virta heittelee ja langansyöttö ailahteli. Tuli vain jonkun Kemppejä tuntevan kanssa keskustellessa joskus ilmi että korttivikoja on paljon. Ei kiinnostanu koneeseen tehdä konetta kalliimpaa remonttia kun kukaan ei oikein osannu varmaksi sanoa missä kohtaa vika(viat) on.
     
  14. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Jee... kortti tuli tarkastettuna ja myös uusi poltinkaapeli.
    Kamat kiinni ja.... lankaa lykkää edelleen :eek: ja POKS lasisulake paloi :eek: Voe HE...TTI !!!!!
    sit poistin hienon latausyksikön ko. koneesta(SP 200) ja dadaa..
    kone toimii ja kukkuu... :D taas pääsee harrastamaan autoa. :rotfl:
    Kiitos kaikille avuliaille...
     
  15. Pitu

    Pitu Gearhead

    jatketaas aiheesta SuperKempomat..

    Tuli tommonen projektikone hommattua edellisenä keväänä.
    Langansyöttö alkoi toimia, kun syöttömoottorin roottorin kosketuspinnat hioi ja sääti langansyötön kohdistusta. Sitte onkin tosta koneesta ollu suht paljon iloa.

    Pienenä ongelmana on, että joskus virtoja kytkettäessä polttaa sulakkeen. Onko jokin vika vai ominaisuus. Edellinen (yhtä vanha) kone teki samaa.

    Toisena oon suunnitellu Kolvin uusintaa. Binzel tarjoaa tähän houkuttavia vaihtoehtoja. Tämä vaatii euroliittimen. Sen asentaminen koneen kylkeen ei liene ylivoimainen ponnitus. Onko näitä joku muutellut?
     
  16. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Jos siellä on käytössä johdonsuoja-automaatit, joissa siis vain palautetaan vipu ylös ja ne ovat B-käyräisiä, niin vika on siinä. Eli jos automaatissa lukee esim. B16 niin ongelmia, C16 pitäis pelata.
     
  17. Pitu

    Pitu Gearhead

    Kiitoksia, empä ollu ennen tota tarkistanu.
    L10A :eek: :mad:
    Ja tossa kuiteski 3~pistoke perässä.
    Pitää kattoo oikein sähkärin kanssa tätä juttua..
     
  18. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    kympppiamppeeriset ehkä sen takia jos taloa/tallia tehdessä on rakentajaan iskeny nuukuus ja johdotettu sulaketaululta pistorasialle 1,5mm2 kaapelilla/johdoilla?
    1,5mm2 saa laittaa kympin, 2,5mm2 sen kuustoistasen...
    tsekkaa johdot, jos 2,5mm2 ja jos vielä taulun maksimi kokonaiskuormitus pääsulakkeisiin nähden on sopiva niin sitten voi vaihtaa kuustoistaset.
     
  19. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Mulla oli kans johdonsuoja-automaattien kanssa ongelmaa ja tältä palstalta sain siihen vinkin ja päivitin c- käyrän mukaisiksi. Sitten tuli tuo 275 esab niin täytyikin päivittää jo K-sarjaan johdonsuojat. Ei oikein pienilläkään virroilla jaksanut kunnolla toimia, joka toisella sytytyksellä napsahti pois päältä... Toi K- sarjahan on ilmeisesti kaikkein hitain, eikä olisi kovin suositeltavakaan jos sähkötyökalut on saman sulakkeen takana, mutta muilla konsteilla ei saatu ainakaan mulla hitsiä toimimaan.
     
  20. pontinakki

    pontinakki 1st gear

    Ei sattuis kellään olemaan valovirta Kempomatin korttia esillä? Itseltä paloi vastus1 ja elyyttikonkat on vääriä. Olisin kiitollinen vastuksen värikoodista tai arvoista ja konkkien arvoista. Myös kortin osto voi tulla kyseeseen, jos jollain myynnissä. Kiitokset etukäteen.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!