Mistä uusi Chevyn BB moottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja konkelo, 1.1.2013.

  1. konkelo

    konkelo 1st gear

    Veneeni Chevy BB 396:n tunnit tuli täyteen ja nyt ajattelin ostaa kokonaan toisen moottorin. Kysyisinkin mielipiteitä perusteluineen, että minkä valmistajan / pajan moottori kannattaisi ostaa ja mitä ehkä ainakin kannattaisi välttää. Ja kannattaako ostaa tehdas uusi vai kunnostettu? Ja vinkkejä myös siitä, mistä kannattaa/ei kannata ostaa. Edellytyksenä se, että koneessa on alumiinikannet, n. 400-600 hp, isolohko. Budjetti pyörii jossain 7.000 euron huitteilla.
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    yvtä laitoin.
     
  3. konkelo

    konkelo 1st gear

    Kiitos asiallisesta vinkistä.
     
  4. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Tee itse saat päättä kaiken itse.Ei ne amerikan joen tekeleet ole mitään hyviä tosin on kait poikkeuksiakin.
     
  5. konkelo

    konkelo 1st gear

    Tee itse saat päättä kaiken itse.Ei ne amerikan joen tekeleet ole mitään hyviä tosin on kait poikkeuksiakin.[/quote]

    Niin, siinäkin on riskinsä. Mutta ei se "itse tehtykään" tule ilmaiseksi, etenkään rullanokalla ja alumiinikansilla. Pelkästään ne pulittaa väkisinkin sen 2.500. Valmiin alukantisen 454 440 hp koneen saa noin 7t:lla. Näitä olen kyllä koittanut ynnäillä, tosin P:kaa ei viitsi ostaa. Sillä toivoisinkin vähän kokemuksia valmiista koneista.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä suosittelisin vanhan motin päivitystä, vanhaa käyttäis veivit, lohkon ja kampuran.
    Loput sit uutta roipetta ja tekemään joku BB sevyistä ymmärtävä.
    Voi valita minkälaisen motin haluaa.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

  8. konkelo

    konkelo 1st gear

    Vanhasta ei jäänyt kuin kampura, niin kuinka mahtaa käydä budjetin?
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kai siit vanhast motist jäi pakosarjat sun muut arvokkaammat palikat? Vai mikä ne rikkonut on?
     
  10. konkelo

    konkelo 1st gear

    No joo, tietty ulkoiset lisälaitteet on ok, mut koneen sisältä ei juurikaan uuteen projektiin kelpaavaa jääny.
     
  11. konkelo

    konkelo 1st gear

    Jostain tuollaisesta kaipaisin kokemuksia. Itse katselin lähinnä Chevy Performancen uutta konetta: on 500 kallimpii ja ilman kaasaria ja jakajaa.
     

Kerro tästä muillekin!