EDRS 2013 Kalenteri.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja JuhaKuu, 28.12.2012.

  1. SG440

    SG440 3rd gear

    Väittäsin, että FHRA:n terävin kärki sai viimekesänä esim. Tierpin kisoissa palautetta asiasta niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta kilpailijoiltakin. Eivät taatusti ole tietämättömiä näistä asioista. Keskusteluja on varmasti käyty myös kilpailuja järjestävien tahojen kanssa.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä todennäköisimmin. Eli siihen lienee jotain perusteluja miks ei siihen olla lähdetty mukaan, ne olis toki kiva kuulkla. Siinä mielessä noi kokoukset on hvyiä tilaisuuksia, niissä voi kysyä ja saada vastausksia mikäli asiat askarruttaa. Toki niistä vois tiedotella muutenkin.
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Tämä aikaikkuna hyvä ja tässä pysytään!!Voi ajaa missä tahansa jos kellä kukkaro/aika riittää!!

    Joo, ei kai ET-säännöissä ole muuta eroa kuin aikaikkuna.
    FHRA haluaa saman aikaikkunan kuin NHRA:ssa on eli mikä meillä on nyt käytössä. en tiedä miksi Ruotsi, Englanti, Norja ajaa eri aikaikkunalla.
    Mutta käytännössä toi eri aikaikkuna ei varmaankaan sulje pois montaa kisaajaa sarjasta, eli vois ajaa kunkin maan omilla aika ikuunoilla.

    - Luppe -[/quote]
     
  4. SG440

    SG440 3rd gear

    SPETti tuskin koskaan tulee nousemaan suureksi yhteispohjoismaiseksi sarjaksi...On liikaa ikkunoita..Mä puhuin lähinnä vanhoista kansainvälisistä ryhmistä millä on NDRS historiaa...
     
  5. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    No Luppe. Onko ens kesänä EDRS kisoja suomessa, vai kerronko sponsoreille puhuneeni paskaa myös Ruotsissa näkyvyydestä?
     
  6. W201

    W201 3rd gear

    Vaikka suomessa ei ajettaisikaan EDRS kisoja, ei kai mikään estä silti osallistumasta ko. sarjaan, saatpahan ainakin sitä sponsseille lupaamaasi näkyvyyttä. :lol:
     
  7. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    Oliko kysymys suunnattu sulle?
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead


    Joo, ehkä viesti meni perille jo vähän hitaammillekin lukijoille :rotfl:

    Mut siis joo. Spetin aikaikkunat voi olla NHRA:n kanssa samat, mutta kuis moni sieltä olikaan tulossa suomeen ajelemaan?
    Tosin, jos naapurien ikkunoista sisään kurkkii, niin eipä tarttis sitäkään ryhmää ajaisi niillä säännöillä. pet/set + spet -autoja yhteensä vissiin nelisenkymmentä ja tuskin edes kymmenen niistä menee kasin puolelle?

    Ostakaa joku uusi tai vanha pet/set/spet -kisaaja toi mun koppiauto pois, niin mä pääsisin SC -talkoisiin mukaan... :D
     
  9. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    mua edelleen ihmetyttää miksi fhran täytyy yrittää pysyä nhra säännöissä, kun muu eurooppa ajaa omia juttuja?
     
  10. Limpuri

    Limpuri 3rd gear

    Kyllähän siellä kokouksessa ´kysyttiin EDRS:stä mutta vastaus oli että on kokous ruotsissa lähiaikoina (siis nyt ollut jo) ja haluaisivat että ulkomaan kilpailu olisi pakollinen ja että on kallis, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut halaistua sanaa. Henkilökohtaisesti olen ilmoittanut junnujen puolesta että haluisimme ehdottomasti EDRS:n.
    -Pasi- :-?
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Iso kuluerä järjestäjälle!!
     
  12. SG440

    SG440 3rd gear

    Ehkä samasta syystä kun SM-liigaa pelataan samoilla säännöillä kun kiekkoillaan NHL:ssä. Se mahdollistaa kilpailun kansainvälisisissä kilpailuisa.
     
  13. luppes

    luppes 1st gear

    Joo kokus on pidetty, jonka jälkeen FHRA on tehnyt oman ehdotuksen säännöille ja ajttamiseen, tähän ei ole tullut vastausta Ruotsista.
    Meidän yksi huoli on se että säännöt tai lähinnä ajattaminen pitää olla tasavertainen, nyt ne suosis ruotsalaisia ainakin kun heidän eitarvi matkustaa ulkomaille eli tämä divisioona juttu.
    Suomessakin on sama juttu jos ajat pohjoisen divisioonassa niin voit laskea
    kaikki suomen kisat mukaan Central divariin, mihin suurin osa kisaajista kuuluu Suomessa niin pitää käydä ulkomailla ajamassa.
    Myös pistelasku systeemi on vähän kuralla jos saat täydet voitto pisteet vaikka kilpailijoita olis 2 ryhmässä.

    MIKKI67 :lle vastaus olisi saman kaltainen kuin joku aijemmin vastas.

    Tällä hetkellä kukaan ei tiedä ajetaanko EDRS -sarjaa Suomessa , haluja olisi mutta säännöt ja ajttaminenjärkeväksi.

    - Luppe -
     
  14. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    Hieno heitto Luppe. Mä ymmärrän että joku vanhan mersun mallin nimimerkin takaa heittää tuollaista mutta että sinäki vielä? Miehet jumalauta syö samalla suulla millä puhuu tuollaista paskaa. Bon appetit vaan. Mä kysyin ilman vittuilua että ajetaanko, ja jos ei niin miksi. Vastasit ja kiitos siitä. Tuohon heittoon että mikään ei estä meitä menemästä ruotsiin ajamaan. Joo ei varmaan estä, mutta 8 kisaa ruotsissa ja 6 suomessa ei ole mahdollista. Meille. 6 suomessa ja 2 ruotsissa on.
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Oikein eli kaikille samat säännöt!!
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Toi tieto olisi varmaan hyvä saada jo hivenen ennen ilmoittautumisdeadlinen umpeutumista?
     
  17. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Toivottavasti FHRA pääsee yhteisymmärrykseen Speedgroupin kanssa jotta Suomen kilpailut kuuluisivat EDRS sarjaan.
    Sitä en ymmärrä että jotkut kilpailijat ovat tätä sarjaa vastaan?
    Toki jokaisen luokan aktiivi kilpailijoiden tulisi yhdessä FHRA:n kanssa määritellä omat sääntönsä ja siten päättää ovatko EDRS yhteensopivat.. tuskin ketään/ mitään ryhmää sarjaan pakotetaan.
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Katso edrs kalenteri niin näet että ei paljon kiinnosta mennä Ruotsiin asti lentokentälle ajelemaan ja maksaa siitä n.2000ekua.Tuo 2-3000 ekua per kisa täytyy jonkun maksaa niin luulen että ne jotka eivät halua osallistua EDRS:ään vaan ajavat joko Cup/SM sarjaa eivät halua enää lisämaksuja.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jotain realismia supo...
    Toi pari tonnia per kisa on aika pisara meressä noissa kaikissa kustannuksissa, mitä fhra:lta palaa muutenkin. Se, että ne hinaavat kalustonsa motoparkkiin, maksaa jo aika paljon enempi. Ja käsittääkseni edrs -kisoissa käy joskus jopa ulkomaaneläviä, jotka maksavat siitä lystistä jotain?

    Minä ainakin näkisin kisoissa mielelläni vähän väriä ja muitakin kisaajia, kuin ne kolme kotimaista. Onhan näitä kaiken maailman piirimestaruuskarkeloita ja takapihakaahauksia, mutta mun mielestä toi kansainvälisyys on hyve, ei pahe.
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Näin ihan vaan katsojan näkökulmasta peukku Jza:n kirjoitukselle. Niitä ulkomaan elävien kalustoa on ihan kiva katsella stripillä ja varikollakin, näkeepähän välillä jotain muitakin kilpureita!
     

Kerro tästä muillekin!