EDRS 2013 Kalenteri.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja JuhaKuu, 28.12.2012.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Haluan minäkin ulkomaan eläjiä kisaamaan tänne ja ne saadaan jos säännöt ovat samanlaiset kaikille!!kansainväliset luokat NHRA:n säännöillä ei ongelmaa!!Olen sanonut mielipiteeni ja rupean valmistautumaan tulevaan kauteen tallin puolella että päästään vetämään joka lähtö 8s puolelle!!
     
  2. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Ei sinne Ruotsiin sun tarvii lähteä ajamaan jos et haluu, ja missä on mainittu että tulee kilpailijoille lisälaskua.. päin vastoin EDRS ryhmissä KILPAILIJA saattaa saada jopa palkintorahaa.


    Itse kannatan ainakin JR ja SC, Stock/SS (jos ryhmät toteutuu) EDRS sarjaan osallistumista myös Suomen osalta.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Siis jostainhan sen raha tulee niihin kilpailijoiden palkintorahoihinkin, ei ilmasia lounaita ole olemassa. Loppupelissä raha kerätään kuitenkin kaikilta kilpailijoita tavalla tai toisella.

    Se, onko paritonnia siitä kohtuullinen maksu, että saadaan muutamia ruotsalaisia Alastaroon ajamaan - en tiedä, eikä onneksi tarvitse mun sellasia päättääkään. Hienoimmat autot Ruotsista lähimenneisyydestä oli ne 6sek turbovolvot, joista toinen päätyi kattokerhoon Alastarossa. Toinen meni sitten tänä suvena Tierpissä nurin.

    Kaikien ryhmien pistelasku on kuitenkin rakennettu lähinnä Tierpin ympärille, paitsi ET-ryhmät, jotka ajavat lähinnä lentokentillä ja vastaavilla ja omilla säännöillään.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Oli sen verran deleytä että vielä kommentoin:
    -en ole EDRS sarjaa vastaan vaan että saadaan säännöt samanlaisiksi että kilpailu sääntöjen puitteissa tasapuolista!!
    -tuo 2-3000 kuluerä per kisa katettava silleen että se ei verota normi kisaajaa millään tavalla
    -En halua olla kenekkään tiellä jos on oikea hinku ulkomaille ajamaan.
    -kommentointi koskenut ainoastaan autopuolta.
    -Kaikille erittäin ahkeraa kevättä ja toivotaan että kaikki kisaajat pääsevät ajamaan omissa luokissaan isoilla kaavioilla kisaa kesän aikana
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    Kyllä säkin Supo olet osallistunut ehkä tietämättäsi sekä NDRS, että EDRS osakilpailuihin etkä ole siitä extraa maksanut. Täällä meilläpäin jos samalla rahalla saat vähemmän niin se on sama asia kuin kallistuminen. Junnusarjoista on nousemassa nuoria kuskeja ylöspäin ja he ovat ajaneet kilpaa pohjoismaisessa sarjasssa tähän asti. Se olisi hyvä, että uusissa sarjoissa suotaisiin mahdollisuus samaan. Meille vanhoille jarruille se on ihan sama missä sarjassa kolataan.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä toi EDRS käytännössä tarkottais? Jos en oo väärin käsittänyt, niin Ruotsissa ja kenties muuallakaan ei ole mitään minimimääriä osallistujille? Suomessa on kai toi kymmenen kausi-ilmottautunutta, että kisoja ajetaan, poikkeuksena ne ryhmät joiden ajamisesta on ilmoitettu jo ennakkoon. Mut lähtökohtasesti jos pistejärjestelmä on sellanen että voittaja kaavion koosta saa saman verran pisteitä, niin meidän kisat ovat jo heti "vähemmän kiinnostavia" pistejahtaajille. Ja tarkottaisko toi sit myös sitä et vaikkapa SG ajettais Suomessa EDRS, muttei SM osakilpailuna? No, noi kait on poliittisia kysymyksiä ilman absoluuttisia totuuksia.
     
  7. Uba

    Uba 1st gear

    Viime vuonna Suomessa oli 6 EDRS-osakilpailua. EDRS pisteisiin otettiin huomioon viisi parasta kisaa. Eli ei pakottavaa tarvetta käydä Suomen ulkopuolella.

    Ei pidä paikkaansa. Tässä linkki pistelaskujärjestelmään:

    http://www.speedgroup.eu/ndrs/index_ndrs.htm

    Sitten klikkaat vasemmassa laidassa -Points System
     
  8. SG440

    SG440 3rd gear

    Hah... loistava ketju. Faktoja ja puolitotuuksia. Kummasti saadaan keskustelua aikaan vaikkei tiedetä edes mistä keskustellaan...
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eli siis tuo ei menkään niin, että voittajan pisteet olis aina samat, vaan käytännössä siis osallistumisesta saa 50 pojoo ja voitetusta kierroksesta 20. Kuulostaa viisaammalta. Ei kait tos sitte mitään ongelmaa olis noilta osin mitä luulottelin; eli ne ryhmät joita meillä ajetaan vois ilman ongelmia olla EDRS osakisoja myös Suomessa.
     
  10. luppes

    luppes 1st gear

    Kiitos Uba noista korjauksista, noinhan se on.

    - Luppe -
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Kunkin maan omilla aikaikkunoilla onnistuu hyvin eli kun ajetaan vain kunkin omilla niin homma ok!!

    Joo, ei kai ET-säännöissä ole muuta eroa kuin aikaikkuna.
    FHRA haluaa saman aikaikkunan kuin NHRA:ssa on eli mikä meillä on nyt käytössä. en tiedä miksi Ruotsi, Englanti, Norja ajaa eri aikaikkunalla.
    Mutta käytännössä toi eri aikaikkuna ei varmaankaan sulje pois montaa kisaajaa sarjasta, eli vois ajaa kunkin maan omilla aika ikuunoilla.

    - Luppe -[/quote]
     
  12. aik-gm

    aik-gm 1st gear

    tuossa on tullut pikku hiljaa tuota vanhaa s/ss autoa elvytettyä kisa kuntoon,niin tuli vaan mieleen että mites käy jos tuota 10 ilmottautujaa ei nyt määrä aikaan mennessä löydy esim s/ss ryhmään.vedetäänkö huppu auton päälle ja odotellaan ensi vuotta..
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Elä hyvä mies laita autoa hupun alle vaan ilmouttaudu S/SS ryhmään ja jos ei tule 10:tä niin tulet PET/SPET ryhmään ajamaan samalla lähtökuusella ja käyt Tierpissä sitten ajamassa S/SS!
     

Kerro tästä muillekin!