mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos kyseessä pukamaleikkaus, niin ajankuluksi voisi lueskella sotakirjaa:

    Reino Lehväslaihon AUNUS TULESSA....

    jos yhtään helpottaa... :lol:
     
  2. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Ei ole pukama leikkaus vaaan häntäluun alapuolelta sellanen onkalo... No aivan sama maata täytyy kun ei istua saa liikkua saa kylläkin mutta ei se palju lohruta kun ei pääs kuitekka mittä tekemä.... :mad:
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    kutosella ajettu juuri :wink: ensin kaivettu hangesta :D
     
  4. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Löyty pari leveetä slotti vannetta darttiin taakse ja asensin ne tuos yhtenä päivänä. Melkosen härskin näkönen tuli nyt dartista. Tulipaha samalla sahattua kutonen käymään ja nätishä se edelleen pelas. Talvirenkaatki pitäs joku päivä käydä laittamas vanteille jos tänä talvena pääsis vaik jääradalle kokeilemaan.
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Aika hjyvät fiilikset! Darttiin sain nyt hommattua toisen 400cid koneen mikä suoraan ajosta ja se tarkotus sovittaa nokalle lähi viikkoina
     
  6. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Eka a-body alla ja tunnelma katossa 8) mistäs vois haeskella aiheeseen sopivaa lukemistoa, tarkoitan korjausopasta. Etupyöränlaakerit pitäis vaihtoo nimittäin ensimmäisenä ja toinen asia on että kone ee oikein lämpiä vaikka on pahvi keulassa.

    Härveli on siis '65 Valiantti ja konneena pitäisi olla 170cid joka kyllä tuntuu pikkukoneeksi yllättävän tehokkaalta :eek:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Asiaa. 8) Kansa (=ainakin mä) vaatii kuvia.

    Laakereiden vaihto ei oo paha rasti, ja siihen lämpeämättömyyteen; kannattaa vaihtaa termari "kuumimpaan" mahdolliseen. Itellä 82ast. termari ja kesällä pahimmillakin helteillä lämmöt mittarin mukaan minimissä, joten tuskin se näillä keleillä yhtään lämpösempänä kävis... Ja saattaa olla et joku on repiny koko keksinnön sieltä huitsin v*ttuun, kuten mulla oli. :odroll:
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    se on normaalia toi termarin puuttuminen, sen kun laittaa niin vuotaa syyläri tms :rotfl: 170cidin tunnistat siit vesiletkusta kannen ja lohkon välis, pitäis olla sellanen 4cm pitkä ja "isolohkossa" puolet pitempi nii ja se kone on piiloutunut syvälle konehuoneeseen :rotfl: 225 ja 198 koneet ei erotu ulospäin mut senkin voi tarkistaa lohkon dekkitasolta laturin kohdalta :wink: ei muutaku nauttimaan :D
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ja kun laittaa jähdyttimenkorkin mikä pitää paineet, ni rupee lämppärinkenno kusemaan... :poff:
     
  10. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Ulkoilutin eilen vähän aakkosta ja sain melkosen kivan kuvankin sinisellä hetkellä. Nyt vaan odotellaan et tulis joku hyvä tekosyy et vois ottaa liikenteeseen ja käydä ajelee ihan enemmänkin kun vaan navettaa ympäri. Talvirenkaatkin ois vaiehttuna nyt alle.

    [​IMG]
     
  11. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Hahaa, kiitti vinkeistä! Rokkiautolla näytti olevan termarit ja lämppärinkennot yms hilut jarruosista alakaen tosi edullisia. Onko suomessa yhtä edukkaita osatoimittajia vai pitääkö se ruveta rapakon takaa tilailemaan?
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kysyt tuossa sivuston oikeassa laidassa olevilta firmoilta hinnat ja valkkaat sopivimman tarjouksen

    Muista että hiluihin jotka tilaat jenkkilästä tulee rahti+tulli+alv ja se on loppuhinta...
     
  13. HVA76

    HVA76 3rd gear

    kysyppä myös TUUMACID nimisestä firmasta... omaan -64 valluun ostanu termostaatin(oli hyllyssä), perän laakerisarjan + stefa ja bensa tankin grommetti tiivisteen joka löytyi ebay:sta, perän remppasarja oli rokkiautosta. ja homma toimi hienosti eikä olleet hinnankiroissa eli tää tuumacid hoiti tilailut ja ottivat yhteyttä kun osat oli heillä
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Perhana joo.. /\ /\ Teppohan on ihan sun nurkilla. Hoitanut mullekin kaikenmoista osaa ja aina pelannut hommat hyvin.
    Kannatta kysäistä.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Laakerit löytyy vaikka laakerikaupasta: ovat maailman yleisimpiä kokoja

    9" rumpujarrut

    Ulompi LM11749 / LM11710 = d17,462 D39,878 T13,843
    Sisempi L44649 / L44610 = d26,988 D50,292 T14,224
    Stefa 41257


    10" rumpu- ja 11" levyjarrut ("pikkujakoiset" nelimäntäsatuloilla)

    Ulompi LM11949 / LM11910 = d19,050 D45,237 T15,494
    Sisempi LM67048 / LM67010 = d31,750 D59,131 T15,875
    Stefat
    8121S levyt
    6840S 10" rummut

    Mullakin on ylimääräisiä joitain kokoja, myös taakse.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead


    kaunista, aakkonen lumella :D
     
  17. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Mikähän mahtoi olla etupyörännavan kiristysmomentti jos ne laakerit vaihtaa tässä?
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei hajuakaan momentista, mut ite oon kiristäny ekaks sen räikän/avaimen kans ihan kunnolla kiinni (ei kuitenkaan takahampaat loistaen), et se laakeri on varmasti pohjassa asti, ja sit ottanu vähän auki ja sit vääntäny käsin pelkän hylsyn kanssa mutskun kiinni. Viime kesänä tuli 10tkm lasiin, eikä ainakaan vielä oo rengas irronnu, eikä laakeri leiponu kiinni.
     
  19. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Jossain neuvottiinkin hieman tuonkaltaisesti. Kaivoin muuten Valdon hangesta ja lähdin sillä toimittamaan kaupunkiasiat. Lämpöä ei ole yhtä reilusti kuin emännän käyttis- Saabissa mutta tunnelmaa moninverroin :)
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, toinen on et vetää sen ekaks kireelle ja sit varttikierros auki ja that's it, mut mun mielestä se jää ainaki itellä turhan kireen tuntuseks. Siks ite teen tuon hylsyllä käsin kiristämällä. Se on kuitenki pienempi vaiva kiristää sitä laakeria jos se sattuu löystymään liikaa/jäämään löysälle, ku se et rupeaa vaihtamaan koko pilalle sorvautunutta pyörännapaa...
     

Kerro tästä muillekin!