Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. DD6

    DD6 Gearhead

    Ärrr tosiaan, ilmeisesti oli vain plungeri jumissa!

    Vasta siinä vaiheessa tajusin irrottaa kiihdytyspumpun ja tps:n käyttövivun, kun kaasari oli jo pöydällä. Kiikutin kaasarin takaisin autolle, kytkin anturin johdot paikalleen ja mittasin jännitteet: 0,66 tyhjäkäynnillä, täyskaasulla yli 4.

    Eli: ajattele ensin vaihtoehtoisia ratkaisuja ennen irrotusta. Pitää tuota pikkuisen säätää, vaikka manuaalin mukaan vasta yli 0.7V jännitteet vaativat toimenpiteitä.
     
  2. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Tuli "pelastettua" kaverin kanssa ns. kimppaprojektiksi/reissubiiliksi laatikkovikainen -90 Caprice farkku. Alunperin piti vain laittaa käyttökuntoon mutta nälkähän kasvaa syödessä ja autosta tehdään niin hyvä kuin se pienen budjetin raameissa on mahdollista.
    Loota vaihdettiin kolmisen viikkoa sitten, tosin nyt paikalla TH200C (3-vaihteinen), alkuperäinen 4R odottaa kunnostusta.
    Myös korihommat hyvässä vauhdissa, kahden oven alaosat pellitetty, korin kyljet ja takaluukku hiottu, paklattu ja tänään ruiskutettu pohjamaalit ja hiontaväri. Huomenna fillerin hionta ja pintamaalaus. Alumiinilistojen kiillotusta siinä sivussa...
    Irti revityt moottorin alipaineletkut ja johdot korjattu löytäneet paikkansa, ainakaan SES valo ei enää syttynyt koekäytön aikana. Ainoastaan "välilämpöisenä" huonohko tyhjäkäynti ja reagointi kaasuun, korjaantunee rikastimen säädöllä ja/tai uudella bensalla.
    Eiköhän tästä saatane hyvä kesäkäyttis käytettyyn rahaan nähden, varsinkin kun kaikki sähkötkin toimii + ilmastointi eikä mittarissakaan ole kuin 128tkm.
     
  3. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Olen erittäin kateellinen toimivista sähköistä.
    Itsellä pimeni buickista kojelauta ja haynesin kaavoista mahdollisesti väärin bongaamani toinen sulake ei osunut silmiin kipeää tekevään asentoon kojelaudan alle vääntäydyttyäni. Lisäksi tuli laitettuu apukuskin ovipahvit kunnolla paikalleen ja huomattua että toimimaton sähköikkuna ei olekaan vaan poikkinaisesta johdosta kiinni. Joku prkl on jättäny vaan ovikytkimen ja töpselin oven sisälle, ikkuna pysyy kiinni ovenkahvan tilalle ruuvatulla puukalikalla ja todellakin, sähkömoottorit ja muut kilkkeet loistavat vain poissaolollaan. Vikavalokin vilkkuu, takatukivarsi on solmussa yms. yms. mut eipähän enää suhise pirusti ku on etuovissa uuet tiivisteet! Positiivisiin ajatuksiin päätetään tämä ilta.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei kukaan oo mitannu takaa:

    Runkoaisojen leveys akselin kohdalta?
    Lokarin etureunasta etureunaan akselin kohdalta?
     
  5. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    usa varaosat koskinen hartolassa myy ainakin eteen uusia tukivarsia, siltä vois löytyä uusia takatukivarsiakin. Varmaan kandee harkita, tulee uudet puslat ja uus on aina uus
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla oli takatukivarret ainakin ihan paperia purkuautossa, varmaan tossa ajossa olevassakin, en oo uskaltanu kattoa. Ja etualatukivarrestahan tuli iskari läpi kehäkolmosen sudenkuopissa vaikka materiaalivahvuutta on kolmisen-nelisen milliä.
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jos sitä lähtis cruisailemaan pontiacilla. Vähän jänskättää heittääkö edeli itteensä jäähän.
    Hihnat huuttaa ainakin kun syötävä, taidan vaihtaa 13 milliset-->12 millisiin. Auttaa ehken.
     
  8. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Paikallisessa purkaamossa seisoo 1kpl olssin cc:tä ja jos siellä on ehjä tukivarsi ni sehän se sit tulee. On menny niin prkleesti pätäkkää tuohon masiinaan et yritetään nyt mennä hetken aikaa minimihankinnoilla eteenpäin ja myöhemmin aletaan laittaa viimesenpäälle kuntoon. Sitä vois sit harkita etupään uudelleenrakentamista ja takapään ja ja ja... Kaikki aikanaan, nyt joudutaan pihistelemään :-?

    E: Jälleen jotain positiivista, en perjantaina onnistunut liimaamaan tiivisteiden mukana ovia kiinni ja lukotkin tuntus pelittävän jo kolmannella rasvauksella. Automaattilootan öljy toimii.
     
  9. DD6

    DD6 Gearhead

    Löytyy kaksi erilaista ohjetta Oldsin 307:lle, vm. 1986, TPS-anturin säätöä varten, sitä myöten kaksi eri jännitearvoa, 0.58V ja 0.46.

    1. Kone sammuksissa, virta päällä, 0.58V
    2. Kone käynnissä, vaihde D, ILC vetäytyneenä, 0.46V

    Voisin nyt kuvitella, että tuo ykkösvaihtoehdon isompi jännite johtuu tuosta ILC:stä, joka tuuppaa kaasuvipua alipaineen puuttumisen takia. Meneekö metsään?

    Tämä siksi, kun ILC ei ole lähelläkään kaasuvipua (säätämistä, säätämistä), ja ruuvasin TPS:n näyttämään 0.58V.
    Olisiko tuolla pienellä jännite-erolla minkäänmoista vaikutusta kulutukseen?
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Toimii koneellisesti tosi hienosti. Tänään vihdoin pitää säätää edeliä, cruise mode ja 8% laihemmalle, toisiot 4% laihemmalle jne.

    Sen verran "ripeä" on, että vaihelaatikko nmro 2 alkaa olla sekin jo aika väsynyt, lisäksi yhdessä kiihdytyksessä suivaantui mittarinvaijerikin.

    Kyllä ostolistalla on lukkoperä, välitys vaikka 3:43 tai jtn.

    Jos saa jonkun noista jenkeistä myytyä rahalla, niin sillon jos vihdoin sijoittaisi tekniikkaan enemmän. Alakerran kunto pitää tsekata, jos ok, niin towing&trailerin nenä&peltisarjat ja pikkaset hiplatut 7A kannet, niin alkaa olla perfect..

    307 on hyvä motti 8)

    Nämä samat asiat jauhanu jo moneen kertaan :rotfl:
     
  11. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Tällä pakkasella valokytkimen irti ruuvaaminen tuntuu jo urheilulta näin kerrostalon parkkipaikalla kevyessä lumipyryssä. http://aijaa.com/sCdKDt

    Tuon ratin päällä näkyvän jousen maahan putoominen selittänee miksei valot pala, nyt pitäs vaan kehitellä motonetin kytkin tilalle. Samalla tulee mukavasti vaihettuu moottorin lämpömittari ehjään. Öljynpainemittari tuosta sitten enää puuttus mittareiden osalta :)
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikö Lappeenrannasta saa mistään alkuperäistyyppistä katkaisijaa?
    Saattaisi olla vaan helpompi, kun tökkää liittimen kiinni ja laittaa paikalleen.
     
  13. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    eilen riehuin valokatkaisijan kanssa 1,5h ja siinä se paikoillaan on vieläkin. Tanko ei vaan lähde pois vaikka painaa valokatkasijan sivusta.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitenkäs se piti vetää pois: ensin valot päälle asentoon ja sitten painetaan napista, jolloin tanko irtoaa. Vai oliko se valot pois asennossa painetaan napista ja tanko irtoaa.

    Kerran kiskoin nupin irti tangosta katkaisijaa irrottaessa ja liiman laadusta päätellen joku muu myös oli tehnyt sen aiemmin.
     
  15. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Toyopet: oisha se helpompaa mut pitää olla vähän urheilumieltä.

    Ruumis: Se nappi ainakin itseltä löyty katkasinmötikän yläpuolelta Ks. todistusaineisto: http://aijaa.com/5tbH68

    Nappi pohjaan ja kiskasu ni irtoaa. Vaikken mie kyllä pihalla mitään tommosia hienouksia huomannu, ensinnä kiskasin kromimutikan irti tosta päästä ja sen jälkeen ku tuo oli ruuvattu irti mittarikehyksestä ja se kehys oli nostettu pois eestä, painoin vaan mötikkää keulaa kohti ja uloshan se tuli, yläkautta tosin.

    E: ja siis valot päällä-asennossa ja napista painaen, sitte veto. Taitaa olla vähäinen järkikin jäätynyt tuolla pihalla :odroll:
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Mulla se on pontiacissa tuo sama mötikkä niinpäin että toi napukka on vasemmalla sivulla. Kun otti vain brake release kahvan irti niin sai aika hyvän otteen napukasta altapäin, mutta se ei vaan millään lähde. Epäilen vahvasti että mekanismi on viottunut.

    Tämä valokatkaisija mikä nyt on vielä kiinni on vasta päälle vuoden vanha, nyt on valot releistetty bilteman relesarjalla(kiitos vinkistä, kelpo sarja on)

    Koneessa on nyt ekaa kertaa synteettiset, 5w40.

    Laturin muokkausta pitäisi ruveta miettimään, että vaihtas sen apukuskin puolelle, niinkuin 305 letukan koneissa, eipähän hihnat enää niin suurella todennäköisyydellä luistele.
     
  17. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Pitäskö iteki ku ollaan vauhtiin päästy vai jättäskö inhimillisemmälle kelille. Kuumetta pukkaa, korvat on jumissa ja nenä tukossa et ainakin jotain tulosta on saatu aikaseks :rotfl:

    E: Parkit ja mittarivalot palaa, loput uupuu. Kokeillaan vielä toista kytkintä ja jos ei toimi sekään ni sitte pistetään tilaukseen originaalimalli. Sen saapuminen vaan venyy ens viikolle.
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    jeppistä kiitoksia tuosta valonupikan irrotus tiedosta pääsee senkin korjaamaan.
    Chevy olis tänään tarkotus siirrellä sisälle talliin.
    Siitä sitten alkaa perinpohjainen tarkastus ja tiiviste saumojen uusiminen, sekä maalikerroksen lisäily ja uusien osien asentelu. Kuka tietääkään ehkä sinne keulakoloon sais sellasen bensakoneen laitettua.
     
  19. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    23,90 standard laatikossa tullu kytkin southwest tradelta. Pitäs aina kysellä hinnat ennen ku alkaa kikkailemaan. Flunssa on päällä edelleen ja pyrkii kehittymään mukavaksi tulehdukseksi tuol korva- ja poskionteloissa joten puikki jatkaa pihalla kojelauta purettuna seisomista toistaiseksi. Mukava kuulla et tästä miun räpeltämisestä hyötyy muutki ku pöpöt :D
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jees chevi on nyt ollut pari päivää sisällä ja ainoita osia moottorin nostamista ajatellen siinä kiinni on kardaani vaihe, sekä moottorin pultit ja varmaankin yhdysputki, josta jopa yksi neljästä mutterista läks irti.

    Poistin ilmastoinninkin jäähyttimen että varmasti riittää tila tulla oldsikone mukisematta ylös. Jäähyttimen alapuolelta löytyi ihana atf-jäähyneste-öljy-jäähynrivoitus sekasotku. Yllätyin, että vielä löytyi niidenkin alta vanhaa maalia. Notta laitetaan kerralla nyt kuntoon, kun aloteltiin eise maali lopujenlopuksi niin paljoa maksa. ;)
     

Kerro tästä muillekin!