Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Nollasin koodit ja eivät tulleet enää esille.

    Luulen että rikkinäinen pmd jätti noi viat ecun muistiin kun boksin vaihdon jälkeen ei ole koodeja luettu/nollattu.

    Ja akkukenkien irroitus ei varmaan nollaa ecun vikakoodeja?
     
  2. tahvo-

    tahvo- 3rd gear

    Moro! Ei äkkiä vani aihetta löytynyt, niin kystytäämpäs täällä. Kaverille tuossa haettiin juuri G20 Vani. 350 tbi koneella ja vm. tais olla -95. Mistä arvais lähtiä hakemaan vikaa, kun kaasua painaa kiihdyttäessä suunnilleen puolen välin yli, alkaa moottori hyytymään ja käymään huonosti, niinku ois seokset ihan pielessä.. Kunhan saa vauhtiin niin tasakaasulla kulkee ihan ok. Tulpat varmaan ensimmäisenä? Mitään ei ole vielä tehty, kun juuri auto haettiin.
     
  3. Anan

    Anan 1st gear

    Mulla tommonen johtui huonosta / väärästä bensasta.
     
  4. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Nyt ne tuli taas uudelleen esille. Eli jotain hämärää on jossakin.
     
  5. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    etukardaanissa oli todella onneton välys ja jurnutus n. 60 vauhdissa hävis uudella ristikolla.
     
  6. amaz

    amaz 2nd gear

    Alkoi subbe sammuilemaan ja nykimään pahasti, viime viikolla teki erityisesti silloin kun auto oli työpäivän ajan lämpimässä hallissa (+15C) ja lähdin kotiin ajelemaan -15--25C pakkasilla, eli jotenkin lämpötilaan sidonnainen. Antaa vikakoodia 36.
    Tallista sattui löytymään uusi PMD, kokeillaan sillä nyt ensialkuun, olen kyllä jo henkisesti varautunut pumpun vaihtoon.
    On muuten aika paljon paksumpi tuo Dormanin moduli kuin autossa kiinni ollut Stanadynen moduli.
    Mikäs ero siinä Stanadynen viimeisimmässä harmaassa modulissa on vanhempiin verrattuna, ainakin liitin oli 7-napainen, joten johtosarja ei vanhemmista käy suoraan?
     
  7. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tutkipa PA-suodatin;olisko vettä polttoaineessa,jos ei FSD:n vaihto auta.
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Siinä stanadynen uudessa on erilainen liitin ja eri väri. Johtosarjakin sopii mutta vaatii hieman terävää veistä.
     
  9. amaz

    amaz 2nd gear

    Naftasuodattimen vaihdoin pari sataa mailia sitten. Luulis että jäätyvä vesi olisi ongelma myös silloin kun auto on päivän seissyt siinä 15-25 asteen pakkasessa eikä vain lämpimästä hallista lähdettäessä liikenteeseen`?
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    onko slip-yoke täysin kiinteää mallia vai onko siellä sisällä jokin tiiviste tai o-rengas tms.? vai purkaantuuko slip-yoke jotenkin yksiin osiin? kyseessä jakikselta taka-akselille lähtevä kardaanin akseli.

    ja sitten kun vaihdoin etuperälle lähtevän akselin juureen jakikseen stefan, niin edelleen antaa sieltä jostain välistä öljyä yhtä mystisesti kuin takapään stefa tai yoke... eikä ylimääräisiä osia jäänyt. sekä ei olleet akseleita stefat syönyt urille juuri ollenkaan, silmin havaittavissa kiiltävät kohdat ja käsin ei tunnu uria. en ymmärrä mistä välistä voi tulla, pitää seurata paremmin kun otan auton takas ajoon.
     
  11. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Kojolle kiitokset ajoitusjumpasta!Kiva ajaa herkällä laitteella,negaationa pidonpuute.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ensin tuo etukardaani:
    Oliko siellä Yoken sisällä se pooritettu kumitiiviste? Tiivistää yoken akselia vasten, muuten siitä välistä tihkuu öljyä.
    Joskus jouduin tuon kohdan tiivistämään tiivistemassalla, kun vanha kumi ei ollut tiivis.

    Sitten slip-yoke:
    Ei ole varsin purkaantuva, vain liukusovite pooreilla akselia vasten. Siellä haarukan päässä pooritus on alunperin tukittu peltitulpalla. Tulppa voi olla rikki, hukassa, tai jopa tiivis ja tallessa. Kaikkia vaihtoehtoja olen nähnyt. :lol:
    Jos tulppa ei ole tiivis, niin taas vuotaa. :wc:
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Joo siin etukardaanin yokessa oli se kumi ja jätin sen myös sinne väliin kasattaessa. Etu stefa oli kyllä mielestäni todella nafti, en ymmärrä mistä välistä tulee. Näyttää valuttavan jakiksen kuorta myöten, eli joko kuoren-stefan välistä tai stefan-akselin välistä. Stefa on ok tai sitten jokin meni vituiks vaikka laitoin vaseliinin kera sen paikalleen.
    Sitten siitä slip-yokesta, minkälainen työ se pelti on vaihtaa, millä kiinni ja mistä saa? Kyllähän siinä joku lätkä on, eikä selvää vuoto paikkaa näy kuinka putsaa.

    Selvitetään vuotoa lisää, kun otan auton pariks viikoks ajoon (käytän leimalla ja käyn ajaa paaleja) niin sen jälkeen takas lämpöiseen talliin. Onhan se mahdollista että jostain väleistä/koloista tulee purku-öljyä vielä.
     
  14. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Oisko kellään nurkissa jouten uutta tai käytettyä webasto dbw46:sen paloilmapuhallinta tai koko laitetta, voisin ostaa varaosiksi?
     
  15. tarsu

    tarsu Gearhead

    No johan nyt on...
    Vaikuttas että actuaattori on taas sökö...taitavat olla aivan p..skaa tekoa. En tosin muista oliko viimesyksynä laitettu joku kiinaihme...
     
  16. epp72

    epp72 Gearhead

    Suburban -95 6.5 td starttimysteerio. Alkaa ruveta mielikuvitus loppumaan vian etsinnän suhteen. Virta-avaimesta kun starttaa, niin silloin kun startille pitäisi mennä heräte, ainoastaan löpön siirtopumppu alkaa nakuttaa, ei muuta. Paitsi yhden kerran lähti pyörittämään normaalisti. Yhdistin startilta jatkuvan virran ja herätteen sama juttu, siirtopumppu nakuttaa. Otin startin (0,5 vuotta vanha) jo kertaalleen irti viilapenkkiin, irtoakulla pyörii iloisesti. Eihän siinä tietenkään vastusta ole. Autossa on uudet Optiman redtopit, uusin akulta startille menevän syöttökaapelin, maapiuhat tarkistin silmämääräisesti. Olisiko viisaammilla vinkkejä?
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin onkos sitä täällä kellään kokemusta noista 2000-luvun uudempikoppaisista vehkeistä 5,3 bensatekniikalla?
     
  18. amaz

    amaz 2nd gear

    Mulla oli K1500:nen tuolla tekniikalla. Piston slap oli välillä talvipakkasilla kylmänä käynnistettäessä aika karu, mutta mihinkäänhän tuo männän helman kalina ei vaikuta.
    Huonolla huollolla kun oli ennen minua ollut, hajosi 10tkm sisään ostosta etuperä ja vaihteisto (autolla oli ostettaessa 200tkm mittarissa).
    4L60E:stä petti etuplaneetta ja etuperästä korkkasi poskilaakerit.

    Bensa maistui normiajossa 15-20l, talvella kaupungissa 25l ja yks pohjois-Norjan reissu mentiin 11l/100km keskikulutuksella. 200kW riittää ihan tuommosen liikuttamiseen.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eli nuo 11/14/20 kulutukset mitä tahoelle ilmotetaan on suurinpiirtein oikeat..Eihän tuo bensankulutus tässä harrastuksessa niitä ykkösprioriteettejä ole mutta kun käyttöautoks tulee niin pitäähän sitä vähän kysellä..Tosiaan kun käytetty auto voi olla käytetty miten vaan,mutta kai noissa laatu on yleisesti ottaen eri luokkaa tila-autojen kanssa? Ai niin unohtu mainita että nykystä pikkaria ei olla vaihtamassa vaan transsportti tahoeen.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Vähän laittaa mietityttämään jos samat 4-5 autoa on tuolla myynnissä iät ja ajat,mikä vaivaa suomalaista jenkkiharrastajaa ettei noi kelpaa käyttöautoiks? Edullinen,toimii joka tilanteeseen ja tarpeeseen,harrastepuoltakin löytyy..
     

Kerro tästä muillekin!