Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Hah haa. Idiootit liikkeellä.
     
  2. signet

    signet Gearhead

    Poliisiylijohtaja ei ymmärrä miksi niillä voi ajaa ulkomailla vaikka niitä ei saa suomessa katsastuksesta läpi?Luulisi ton tason poliisipäällikön tietävän että eri maissa saattaa olla erilaisia määräyksiä...
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eipä saa valtion laitoskaan poikkeuslupaa trafilta....vaikka mitään laillista estettä poikkeusluvan myöntämiselle ei olisikaan....eipä se ole ihme että harrastaminen on täällä välillä aika hankalaa....
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Saiskohan harrastajat jonkun muutosluvan jos asentaisi kahden tonnin painoiset stereot autoon :odroll: ja jouset menisi pohjaan kun isot pojat istuu kyytiin.

    Kaverikaan ei saanut rekata limoaan linjuriksi kun valmistajalta ei saanut vakuutusta että akselisto kestää enemmän kuin mihin ne on alunperin vakio-autossa luokiteltu.
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ehkä tollasen panssaroidun ajoneuvon rakentaja kuitenkin tekee jonkinlaisia vahvistuksia jousitukseen...ja mahdollisesti alustaan muutenkin.

    Ja epäilen että saattaa siinä linja-autoksi rekisteröinnissä olla muutama muukin ongelmakohta kuin akselimassat...ainakin lähes kaikki pienet linja-autot on hyväksytty poikkeusluvilla.....
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, ei saa limoa linjuriksi. Akselimassat on tosin pienin ongelma. Ei kait ollut tarkoitus kiertää veroja? :soosoo:
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Tässä tapauksessa meni varmaan akselimassat niin rajusti yli että trafikaan ei uskaltanut myöntää poikkeuslupaa. Varsinkin kun muutoksen tekijänä ei ollu toyota itse vaan joku muu arabitaho.

    Ehkä olis kannattanut kysyä etukäteen :rotfl:
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kyllä siinä mahtaa olla poliisilla turvallinen tunne kun tulitaistelussa tietää ettei akselimassat ja päästörajat ylity.
    Mitäs sen väliä vaikka tulee kuula otsaan, sehän ei oo vaarallista kun siitä ei oo mainintaa katsastuspykälissä.

    Kumma juttu että noi samat autot on kuitenkin ulkoministeriön käytössä ulkomailla, mitenkähän ne uskaltaa ajella niillä vaikka pyhä trafi on ilmoittanut että ne on katsastuskelvottomia.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    No olisko siinä vaikka sellanen ero että siellä ne panssaroinnit on enemmän yllättäviä hyökkäyksiä vastaan tarkoitettu, ei sellaisiin tilanteisiin kuin Karhu-ryhmän pitää varautua. Olishan se noloa kun nallet vetäisisi vehkeet pellolle takaa-ajossa kun jarrut ja alusta loppuu kesken.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eiköhän ne alusta ja jarrut ole päivitetty ihan panssaroinnin tehneen firman toimesta. Tuolla alalla ei pitkään pärjää, jos homma jää puolitiehen. Voi tulla asiakkaalta sanomista, auton ajettavuus loppuu kesken tosi paikan tullen ja vaimo ja tyttäret kuolevat sen seurauksena. Totta kai myös kuljettajat erityiskoulutetaan ajamaan painavaa autoa.

    Joillakin se usko Suomen virkamiehiä kohtaan on vain järkkymätön... :odroll:
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vai jäikö autovalmistajalta se vakuutus alustan kestävyydestä ehkä saamatta, mahdollisesti. Vähän niinkun sille kaverillekkin kävi kun halusi lisätä auton kantavuutta.
    En tiedä.
     
  12. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    .....
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Surkuhupaisintahan tossa on se että kyllä noi kaikki oletetut puutteet olis voinu korjata jos trafi vaan olis osannu sanoa että mitä pitää korjata.

    Helpompi vaan kieltää kaikki, tyypillistä suomen virkamiespolitiikkaa
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ketähän lie hyvävelitetty kun tälläistä päässyt sattumaan vai oliko se tilaaja/päättäjä hyväveli organisaation edustuksella virkaansa päässyt?

    Mikähän autoissa oli ollut, ettei niitä saanut edes uutena eu;n alueelle kilpiin?

    Saati miksei lakia muutettu niin, että ne autot olisi kelvannut kilpiin tai vaikka poliisi/presidentti virkakilpiin jolloin määräykset olisi ollut turhat?
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  16. tammercity

    tammercity Gearhead

    Eikös tälläkin foorumilla osa suu vaahdossa tuumaa, että kun autot pitää kunnossa, niin leima lässähtää paperiin joka vuosi ilman jälkitarkastuksia?

    Vitut sanon minä.. tommosen natsin kanssa kun pääsee halliin, niin ei mitään jakoa leimasta, vaikka kuinka kunnossa pitäisit autosi.

    Se vika etsitään vaikka väkisin vittuilujen kera.

    :wc: :wc:
     
  17. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    Jätkällä oli mun luonto!
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ukko korjailee ( hitsaa) viime leimalla olleet korjauskehotukset viikolla 15 ja sit pitäs punanen paholainen yrittää saada leimasta läpi.
     
  19. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Kirsikkana kakussa on vielä se, että nyt noilla lantikoilla saa taas ajaa Suomessakin kun ovat kerran kilvissä. Paitsi jos ovat rekisteröitynä maassa, joka ei ole osallisena Geneven / Wienin tieliikennesopimuksessa.

    Ja kun joku tuo tollasen parinvuoden päästä muuttoautona niin saa jopa suomen kilpiin... :rotfl:

    Melkoista Pahkasikaa koko Trafi.
     
  20. Puutera

    Puutera 3rd gear

    On tullut koettua tuo se vika etsitään, vaikka väkisin. Kannustavaa käytäntöä - tosiaankin.
     

Kerro tästä muillekin!