American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    Vein ite oman ryöläjäni myös näyttelyyn ja sanomistahan siitäkin sitten tuli, se kun ei ole eikä tule olemaankaan näyttelyauto... :) Ei mua hetkauttanu suuntaan eikä toiseen, tai no, nauratti lähennä kommentit mitä siitä tuli, mitä välii, se nyt vaan on mun oma ja ei, ei mulla sen vertaa itsekritiikkiä ollut että olisin jättänyt sen viemättä, C-Bargekin kun vielä pari päivää ennen näyttelyy korjas mädäntyneen takakaaren niin olihan se vietävä :) Julleropaajalle vaan terveisiä, hyvä kun veit autos sinne, paljon parempi sekin kun tyhjä paikka lattialla.
    Tuollainen mulla oli siellä näytillä, pienellä somistuksella ettei kukaan huomais just tehtyjä pelti korjauksia... :)

    [​IMG]

    Oisko ollu 2007/2008 näytillä, ei enään muista tarkkaan...
     
  2. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Niin, nyt alat ottaan sanojas takaisin? :eek: ^^
    Puhut jo "kokonaisuudesta", jokin aika sitten maalipinta ratkaisi kaiken, eikö?
    Pistä nyt ne omat pellit ja maalit kuntoon niin päästään haukkumaan sun tinakasaa ja toteamaan onko maalipinta "virheetön" :argue:
     
  3. nepa-air

    nepa-air 1st gear

    Sorry OT: Muistakaa kaikki tässä topiikissa näyttelyn tasosta urputtaneet (varsinkin ne, jotka ei edes saanut persettään raahattua paikalle), aloittaa nyt heti ajoissa Kokkolan ja Tampereen näyttelyn autojen haukkuminen, niin pääsette mukavaan kevät tunnelmaan.
     
  4. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Joo, ainakin ACS 2014 on ihan hanurista, myös ens vuoden näyttely Tampereella, niin ja muutkin tapahtumat ihan syvältä. Kokkolassa on varmasti kylmä ja tuuleekin. :wc: :wc:
     
  5. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Onneksi noi flibareitten hinnat on niin syvällä skuugessa, ettei tartte hilautua paikalle. :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc:
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kun on Overdiven keskusteluja seurannut, niin näyttää siltä, että ainakin American Car Showta, Hurriganesia ja Mopareita saa arvostella monen mielestä vain myönteiseen sävyyn :lol:
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    En alkanut ottamaan virallisesti sanoja takaisin,selvensin vain mitä ajoin takaa. Itse kun puuhaa noiden koritöiden kanssa sekä työssäni että tosiaan harrasteeksi niin herättelen vain ihmisiä huomaamaan yksityiskohtia mitä itse seuraan tarkoin. Tuossa kehuin tuota tekniikka osion taitajia hieman jotta ei jäisi se ulkokuori suotta tekemättä. Monesti kyllä itse asiassa kadehdin noita konepuolen hallitsijoita joka on jäänyt itseltä hieman vähemmälle tutkinnalle. Mutta voin kertoa että olenpahan sitten jokusen tunnin uhrannut opiskelulle/tekemiselle tuolla peltihommien maailmassa.Ja kyllä olen jokusen kangen sulatellut tinaa.. Kun on se etu jo työssäkin. Ja voin sanoa että omassa projektissa ei kelpaa kuin huippujälki.Koetan joka osa-alueen tehdä mahdollisimman hyvin.Ei ole oikotietä huipulle. Ja en vie autoani näyttelyyn jos en ole tyytyväinen siihen. Se että joku arvostelee niin arvostelkoon.Se mistä se sitten tulee niin on sitten eri asia. Se että ei ollut esim rahaa ostaa mahdollisimman kallista tekniikkaa pellin alle ei ole mielestäni asia mitä arvostella.Jokainen harrastaa pussin mukaan. Mutta on myös työvaiheita jotka ovat oikeasti hyvin tai huonosti tehtynä suoraan verrattavissa käytettyyn aikaan/vaivaan! Siksi mielestäni näyttelyauton
    kuuluisi olla myös sitä kaikilta osin.
    Omasta projektista sen verran että se on sen verran suuri jo noilta peltihommien osalta että jäisi monelta tekemättä. :rotfl: Olen kyllä harmitellut ajan vähyyttä kun omakotitalo ja perhe vie "paja aikaa". Mutta nehän ovatkin selityksiä.Ei ole helppo yhtälö kun työ ja harrastus on käytännössä sama asia. Vai menisitkö poliisina vapaa aikanasi tien varteen pysäytteleen? :poff:
     
  9. debner

    debner Gearhead

    Vai voisiko olla, että 65 000 tai vaikka 63 000 vain onkin eri mieltä asioista? Aina kun näyttelyitä järjestetään siellä riittää ihmeteltävää niille joita autot kiinnostaa, autojen katselussa kun ei koskaan pysty menettämään mitään oli vastassa millainen ajopeli tahansa.

    Jos tuoltakin jätettäisiin pois kaikki jota joku yksittäinen parin kaverinsa kanssa ei olisi halunnut nähdä niin jäljellä ei taida enää olla kuin polkupyörät ja traktorit, vai jokohan joku kerkesi nekin toivoa pois :)
     
  10. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Ihan syvältä nuo ... ja kaukanakin.

    ViestiSamiL 13.04.2013 18:54
    Re: American Car Show 29.3.-1.4.2013
    Kun on Overdiven keskusteluja seurannut, niin näyttää siltä, että ainakin American Car Showta, Hurriganesia ja Mopareita saa arvostella monen mielestä vain myönteiseen sävyyn :lol:

    Lintta kulttuuria unohtamatta. Sekä mitänenytolikaan daewoodeja... eiku chevrolettejä ja mitä ihan tahansa mitä ihminen on rakentanut jos se jollekin herättää mieltymystä ja on lähellä sydäntä. Tai sitten sitä että joku on teettänyt autonsa jollakin joka osaa sen tehdä ja vielä kehdannut siitä maksaakin ja hyvässä lykyssä sen maksun on joku muu suorittanut.
    Täytyy muistaa että AINA löytyy joku joka tekee jonkun asian paremmin kuin joku toinen - AINA löytyy joku jolla on paksumpi lompakko kuin jollakin toiselle - AINA joku haluaa oola jostakin asiasta eri mieltä kuin joku toinen.

    Minkä helvetin takia JONKUN pitää AINA valittaa paremmin kuin joku toinen.

    Mä meen nyt saunaa - joku varmaan osaa saunoa parmmin kuin mä - mutta ei se mua haittaa.
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No ne puutarhatraktorit olis kyllä todellakin voinut jättää pois :poff:
     
  12. debner

    debner Gearhead

    Harrasteautoilun pahin uhka on täydellinen auto. Ne makaa ajan ja/tai rahan ja/tai teknisen kaikkien eri osa-alueiden täydellisen opiskelun puutteen vuoksi osina tallissa vuosikausia. Jotkut ikuisesti.

    Tasoltaan "vain kivaa harrastusta" tarjoavalla autolla taas voi pytyt lotkottaen ja tukka hulmuten ajella kesäkaudet, näitä kaikkien saavutettavissa olevia autoja on mukava myös katsella näyttelyissä kun kaduilla niitäkään näkee vain yksittäin. Talvella niitä voi parannellakin, tosin seuraava huoleton ajokesä taas kuluttaa. Mutta hauskaa se on kun ei tallissa tarvitse makuuttaa vain täydellisyyttä odottamassa.

    Täydellisten autojen täydelliseen näyttelyyn tuskin vuosittain löytyisi kuin "alle 10" ennennäkemätöntä luomusta. Ja joku niistäkin kuitenkin olisi huonompi kuin toinen. Aika pieni näyttely olisi, jäisi ehkä monelta käymättä.

    Silloin kun työ estää harrastusta hyväksi havaittu tapa on käydä työstä saaduilla rahoilla ostamassa sopivan valmis yksilö. Tai osakokonaisuuksia siihen. Tai pajoilta valikoituja muutostöitä. Monet tekee näin joita kiva ajaminen polttelee enemmän kuin muut asiat.

    Toinen mukava tapa on hankkia yksi epähuippu, mutta mukava kesäauto ajeltavaksi ja vaikka näyttelyissä esiteltäväksi ja talliin toinen josta stressittä vain omaksi ajanvietehuvikseen tekee täydellistä autoa jonka valmistumisen aikataulut on sivuseikka.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ehkä mulla on tulossa ikuisuus projekti.Mutta eipä haittaa,olen ihan sinut asian kanssa.Kiireellä kun on monta projektia pilattu. Mutta tämä tästä. Olen vuodattanut ihan tarpeeksi. Muut jatkakoon.
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mukava thredi. tykkään sleepereistä. en päässy tän vuotiseen näyttelyyn, joten ei tietoa oliko niitä vai ei ja kuinka paljon? linttasleeperit on harvinaisia, mutta joskus niitäkin onneksi näkee tai siis oikeastaan hoksaa olevan unessa.
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Mä tein aikoinaan näyttelyä varten autoja. Niistä tuli oikeesti vahattua alusta ja lokasuojatkin sisältä. SIIS OIKEESTI! No eipä niillä tullut paljoa ajettua.

    En tee tota enää koska se että voitat näyttelyn ja saat siitä yhden pystin ei oo ton työmäärän arvosta enää varsinkaan kun sillä katiskalla ei voi enää edes ajaa ku siihen tulee pölyä. Nyt teen autoja jotka on käyttöystävällisempiä ja jotka ei pelkää sadettakaan. Itellä parempi mieli ja vähät välitän näyttelyyn viemisistä. Jos mua pyydetään tuomaan vessa näyttelyyn niin harkitsen kyllä, mutta kulut on maksettava muuten ei tule mitään.
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Kattosin noit vanhoi videoita näyttelyistä.
    Omasta mielestä ne kiiltää ihan eri tavalla.
    Toisaalta voi olla päässä vika.
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Työnnetään omakin lusikka soppaan joka on jo melko monen kokin maustama.
    Kävimme näyttelyssä ja yleisvaikutelma oli ihan jees. Hienoja autoja ja mukava tunnelma noin yleensäkin. Pe-La-Su oltiin maisemissa joista kaksi ekaa päivää tuli kierrettyä näyttelyä. Aiemmin mainitun Camaron maalipintaa ihmettelin myös hiukan, ja vaimokin kysyi että kuuluuko ton olla tollanen. Sanoin että en tiedä, tuskinpa vaan. Paha vain ottaa kantaa asiaan kun ei tiedä faktoja. Ei tullut omistajaa haastateltua eikä sattunut silmään mitään lappua jossa olisi asiaa täsmennetty? Muuten hieno peli ja komiat föönit oli pellin alla. Julleropaajan selostus aiheesta näin jälkikäteen oli ihan ok. Toivotaan menestystä ja hyvää jatkoa autolle ja miehelle!
    Yksi asia kyllä jäi mietityttämään. Onko liikaa vaadittu että se auto pestäisiin ja siivottaisiin ennen näytteille asettamista? Ymmärrän paskat ja pölyt siinä vaiheessa kun auton ympäri on rakennettu somistukset esim latomiljöö tai jotain. Mutta jos keskellä lattiaa pönöttää paskainen auto niin se on mielestäni kettuilua yleisöä kohtaan. Eikai pressanlinnan vastaanotollekkaan mennä tukka kampaamatta ja hampaat harjaamatta?
    Pitkän viikonlopun aikana kertyy kyllä pölyä mutta jos ekana päivänä pistää kuraroiskeet ja tiukka pölykerros silmään niin jossain meni joku pointti ohi jollakin?
    Tuning osasto kierrettiin myös ilman mitään ahdasmielisiä ennakkoasenteita, ja hienoa kalustoa sielläkin. Jopa jenkkejäkin jotka jäi varmaan kovimmilta punaniskoilta näkemättä? Yhteenvetona toi viikonloppu oli kyllä ihan mukava ja antoisa. En ota mistään herneitä enkä pahoita mieltäni mistään sen kummemmin. Annetaan jokaisen kukan kukkia omalla tavallaan. :) Kyllä näitä harrastetapahtumia tarvitaan tänne pimeään pohjolaan joten koitetaan välttää se muroihin pissiminen.
     
  18. jaketin

    jaketin Gearhead

    Rinnewood,

    jos tarkoitat tällä paskaisella autolla Darttiamme, niin olen selittänyt aikasemmin, miksi auto oli sellaisenaan siellä. Anteeksi, jos et ymmärtänyt ns. kannanottoamme.. ja tällä asialla EI ole FHRA:lla mitään tekemistä...

    laitanpa kirjoituksen uudestaan..

    Pari kertaa on mainittu tuo meidän paskainen tolppa mopari, joka oli KERHO osastolla, ei siis ollut fhran valitsema. Vieressähän oli entisöity ja museokatsastettu dart. Halusimme tuoda esille kerhoa, joka oli muuten ekaa kertaa esillä historiansa aikana näyttelyssä. Halusimme tuoda myös esiin, että kerhoon voi kuulua minkäkuntoisella a bodyllä tahansa. Kerhomme on sellainen kituva kerho, johon haluamme lisää jäseniä.

    Toinen juttu oli kannanotto tähän ilmastotouhuun, jossa kohkataan sitä, että pitää olla uusi vähäpäästöinen auto, että maailma pelastuu. Vertailuna toimikoon Prius, joka on jotain todella hienoa, jonka valmistaminen on todella saastuttavaa. Mielestäni on ekoteko ajaa vanhalla autolla..
    Tämä on myös samalla kannanottoni suomen korkeaan autoverotukseen, joutuu ajaa vanhalla, eikä ole varaa uuteen autoon. Ikinä.

    Jos juttumme ei avautunut sinulle, niin sorry, emme onnistuneet kohdallasi asiassa. Jos älysit, niin onnittelut
    Ps. Oudoin ilmiö oli se, että tuota paskaista darttiamme kuvattiin enemmän, kuin sitä hienompaa Darttia
     
  19. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    jaketin, älä ole huolissasi. Teidän paskainen Dartti ei ollut näyttelyn ainoa ajoneuvo jonka pesu ja puunaus oli jäänyt välistä.
    Nuo esittämäsi kannanotot ja näkökulmat on ihan ok ja olen hyvin pitkälti samaa mieltä asioista joita kerroit!
    En kuitenkaan oivaltanut miten mainitsemasi asiat liittyvät siihen auton pesemättömyyteen? Patina on ok. Kulunut yleisilme myös ok. Mutta onko niin että esiintuomasi asiat, näkökulmat ja kannanotot edellyttävät sitä että autoa ei tarvi pestä. Edes silloin kun se viedään suuren yleisön eteen näytille?
    Pahoittelen että olen niin hidasälyinen että juttu ei vieläkään avautunut minulle.
    Ps. Kuvasin myöskin tuota osastonne likaista Darttia. Otin myös kuvan siitä pestystä. Ihan vertailun vuoksi, tai jotain. En kokenut menettelyäni mitenkään oudoksi.

    Mainittakoon vielä että koin pienen 'dejavu' hetken siinä neliovisen äärellä. Jäin miettimään että onkohan tuo jotenkin tuttu autoyksilö vuosien takaa...?
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    Auto oli pesemätön sen takia, koska pestynä auton ulkonäkö ei olisi tullut yhtään paremmaksi, vaikka auto olisi ollut puhdas, valittettavasti. Tällä pesemättömyydellä saatiin myös kontrastia siihen hienompaan darttiin. Myös sillä pesemättömyydellä tuotiin esille sitä, että autolla myös ajetaan ympäri vuoden. Suurimmaksi osaa vuotta auto on tuon näköinen, likainen. kadun varressa kun sitä säilytän, niin parissa päivässä siitä tulee likainen..
    Toki haluaisin, että auto olisi kunnoltaa samaa luokkaa, kuin viereinen dart oli, mutta rahkeet ei tällä hetkellä riitä saamaan sitä parempaan kuntoon.
    En tiedä, miten olisi asian tuonut paremmin esille, en vaan osannut..

    Oudoksi kuvaukseksi, jos näin voi sanoa, tekee sen, että kyseessä on "vain" Dart, joka on vielä likainen.. En odottanut, että se keräis minkäänlaista huomiota, sehän on vaan Dart ja vielä 4 ovinen.

    En tiedä miten tuo on auto on tuttu sinulle, oletko joskus mahdollisesti omistanut sen tai jotenkin sen kanssa ollut tekemisissä ? Itselläni on 25 yhteinen vuosi tuon auton kanssa menossa..
     

Kerro tästä muillekin!