Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Rupesi jonot taas tökkimään just ku Putin tuli KRP listoille Suomessa.
    4h samana päivänä jonotutti ja puoli tuntia syynäsi kaikkien papereita. Ei venäläisten... Kävikö käsky Kremlistä? :)
     
  2. Lårssi

    Lårssi 1st gear

    Juu-u, semmonen 3.5h meni kun venäjälle pääs, huhuhuh. Eipä enää Puikkolat kiinnostanu tuon jonotuksen jälkeen. Viimeks jo kattelin takas tullessa noin 17 maissa että jonoja puskee, kevät ja turistit. Siinä noin 22 takas tullessa olikin vielä koko tulli alue venäjällä täynnä mutta ehkä tunnilla olisi siitä selvinnyt. Tosiaan tais lapset suuttua krp jutuista :D
     
  3. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    En minä huomannut mitään erityisiä ongelmia eilen aamupäivällä. Muutama auto mennessä ja ehkä 20 min jono tullessa. Ainoa oikea odottaminen oli mennessä kun ernestit eivät siirrä autoaan odotellessaan autopaperiluukulla vaan jättävät sen passiluukun kohtaan.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eilen Viipurista 5 tuntia kotiin ja käytiin vielä anopin luona syömässä välillä.
    Viipurista meille on 320km...

    Ei ollut ketään tulossa Suomeen kolmen maissa iltapäivällä. Venäjälle päin oli aika paljon menijöitä.
    Aamulla kun mentiin, 40 min kesti rajan ylitys.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mitenkäs se muuten oli, saako Venäjällä käydä mopolla/skootterilla?
    Joskus on tainnut asiasta olla keskustelua mutta miten se nyt oikein on.

    En nyt meinaa, että itse lähtisin vaan tuli tuossa matkustellessa mieleen, että mopohan olisi kätevä, jos vielä saisi sen 10l tuoda bensaa mukana.
     
  6. 666RPM

    666RPM 1st gear

    Kyllä tuossa Niiralassa ainakin kesäisin joskus joku mopoilija ja moottoripyöräilijäkin kulkee. Sitä en kyllä mene vannomaan että saako sen jerrykannun kanssa kulkea. :D Mutta kyllähän tupakit saa mopollakin yli...
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja zipon täyttää :rotfl: :rotfl:
     
  8. HV

    HV Gearhead

    Itse joskus Harrikalla käyneenä. Isossa sivulaukussa on ollut 10 l pönttö, eikä ole mitään ongelmia ollut. Joskus syksyn loskapaska kelillä oli joku poika honda monkeyllä värtsilän kylällä ajamassa, sillä ei näkynyt tarakalla astiaa on tietysti voinut olla repussa. Polkupyörällä tupakan hakua olen nähnyt, ei tarvitse kuin migraatiokortti täyttää ja ei tarvitse jonottaa yhtään.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Polkupyörä pitäa aina jättää rajapysäkin pihaan ja jos autolla huomaa että hirvee jono puomilla niin eikun auto parkkiin ja pyörällä jonon ohi :D

    Toki auton tankki ei täyty :odroll:
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  12. palontie

    palontie Double Gearhead

  13. kolli22

    kolli22 2nd gear

    On mahdollista että olen tyhmä tai että ajattelen naivisti asioista, mutta mikä tuossa ajanvaraus-systeemissä on niin vastenmielistä? No joo maksullinen palvelu se kuulemma tulee olemaan ja vaatiihan se että pitää osata käyttää tietokonetta, mikäli siis tämä järjestely tulee joskus. Mikäli tuo järjestelmä saadaan oikeasti toimimaan, niin sen pitäisi todellakin nopeuttaa rajaliikennettä. Jos Suomen ravaviranomaiset tietävät että pystyvät käsittelemään X-määrän henkilö-autoja tunnin aikana, niin kyseiselle tunnille annetaan ylitysaikoja juurikin se sama X-määrä. Se tietty vaatii jämäkkyyttä virkailijoilta ettei sieltä pääse yksikään "jonon ohi". Jos taas huomataan että Venäjän puolella ei pystytä käsittelemään kuin Y-määrä autoja tunnissa, niin annetaan Suomessakin ylitysaikoja vain se Y-määrä, niin kyllä se siitä tasoittuu. Samalla tavalle ne Venäläisetkin joutuu sen ajan varaamaan.
    Minusta oikein hyvä uudistus, mikäli vaan saadaan toimimaan siten kun on suunniteltu.
     
  14. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Siis miten tuo voi toimia käytännössä? Käyt ryssissä tankkaamassa ja miten se paluuliikenne siitä sen paremmaks muuttuis? Kun siellä ne jonot viimeeksi on olleet ryssän päässä kun viimeeksi tuota urheilua harjottanut. Varaako ne ostoksilla käyneet turakitkin kotiin mennessä niitä aikoja. Kyl tuo on puhasta paskaa..
     
  15. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Sen toiminnan selitin tuossa ylempänä, korvaat vaikka tuon X-kirjaimen 100 ja Y-kirjaimen 50, yksinkertaista. Ei se tosin siihen Suomeenpäin tulevaan liikenteeseen vaikutakkaan mitenkään, ainoastaan Suomesta Venäjälle päin. Kyllä tuo ajanvarauksen pitäisi koskea myös niitä "ostosturakkeja", eihän siitä muuten mitään hyötyä ole, jos se ei koske kaikki ylittäjiä. Itse kun käyn tankilla, niin 9 ketaa 10 jonotan Venäjälle päin mennessä, joten toimiessaan tuon järjestelmän pitäisi todellakin auttaa minua.
     
  16. paja1

    paja1 Double Gearhead

    haluisin kyllä että joku todella vääntää mulle rautalankasta sen kuinka toi varaus oikeesti saadaan toimimaan muka nopeammin ja helpommin? ja koskeeko se todella ihan kaikkia sinnepäin pyrkiviä? pitääkö mun tietää viikkoo ennen millon olen lähdössä? vai sitten kun olis aikaa joku ilta lähtee niin vastataan et "sori meillä ei nyt ole aikoja,koittakaa huomenna uudestaan" ? täyttä paskaa toi on.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    +1.Tosin ei vielä hetkauta Vartiuksessa mitä itse tulee käytettyä.
     
  18. dtc

    dtc Gearhead

    Tuo systeemi on ollut käytössä täällä etelässä Viron ja Venäjän välillä jo pari vuotta. Ja hyvin toimii. Varaus maksaa tosin reilun euron, mutta rajalle pääsee silloin kun on ajan varannut, eikä tarvitse arpoa kauanko rajalla menee aikaa.
     
  19. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Mikä siinä toiminnan ymmärtämisessä on vaikeaa?
    Otetaan esimerkki, jossa käytän Venäjän tullin toimintaa esimerkkinä, koska useimmiten se on se Venäjän puoli, mikä tökkii...
    Seurannalla kartoitetaan montako autoa Venäjän tulli/rajavartiolaitos käsittelee milloinkin ja tämän määrän verran annetaan ylitysaikoja Suomesta Venäjälle.
    Esimerkki:Arkipäivisin keskiarvo 40autoa tunnissa->ajanvaraus taulukossa on 40 aikaa joka tunnille. Lauantai-iltana kun perinteisesti on vilkasta ja virkailijat tekevät jopa myös töitä, rajan ylittää 100autoa tunnissa-> ajanvaraus sivusolta annetaan 100autolle ylitysaika/joka tunti.
    Vaikka tämä järjestelmä on täysin Suomalainen, niin sen täytyy perustua siihen paljonko Venäjän tulli pystyy laskemaan autoja lävitse ja siis toimiakseen sen täytyy koskea jokaista.
    Jossain muuallakin verrattiin tuohon Viro/Venäjä-rajaan ja kehuttiin miten hyvin se toimii.
    Onhan tuossa paljonkin ongelma kohtia, itse kyllä odotan positiivisellä mielellä tuota. Emännällekin on helppo sanoo et menen silloin ja silloin Venäjälle, kun on jo ylitysaikakin varattuna...
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Kyllä ainakin eilen tökki niin halvatusti, tunti suuntaansa vaikka ei ollut kuin muutama kymmenen autoa. Jotain naputtivat koneelle pitkään. Ja sitten oli vielä yksi Minä Of Finland joka ei meinannut siirtää autoaan vaikka takana oli jo pois pääseviä ja edessä 5 auton tyhjä tila. Joku kävi komentamassa uudestaan niin siirsi hondansa eteenpäin.
     

Kerro tästä muillekin!