Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    [​IMG]

    Turbiinilukko heräs itestään mutta vilkut katos samalla kokonaan.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    keskimäärin kaikki hyvin siis :D :D


    Kadonneen inspiraation metsästäjät mistähän sais puhtia et pääsis vääntyilemään auton alle puslanvaihtopuuhiin??
    ja laturinperkelekkin taitaa olla menossa kerta tänään ei aamulla sitten lähdettykkään.
     
  3. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuntuu olevan vakiintunut käytäntö tämän auton kanssa tämmöinen,jonkun kohdan kun saat kuntoon niin vähintään yksi vika tulee tilalle.Seuraavaksi tietty porsii moottori tai perä kun tuo vilkkuhomma selviää.Niille ei vielä ole mitään normaalihuolloista poikkeavaa tarvinnut tehdäkään :odroll:
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Tänään otin capricen ajuun ja pientä lenkkiä sillä heittänyt, tuntuis pelaavan hienosti! Huomenna menee pajalle seoksien ja sytkän säätöön, toivottavasti olis huolettomia kilometrejä edessä 8)
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    kaljalaatikosta saattais löytyä?
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    Meikäläisellä on kolmatta vuotta kesken jarruputkiremontti Caprice farkkuun...Ajan puutteeseen (saamattomuuteen) on toki selityksiä kuten saksanseisoja jonka koulutus on vienyt viimeiset pari vuotta jne, mutta onhan tuo nyt kumma kun nyt olisi talli missä tehdä niin ei saa mitään aikaiseksi. Ennen kun harrasti ulko-olosuhteissa niin sai enempi aikaan - oli kai pakko.

    Jos jollain on enempi aikaa harrastaa hyvä kuntoista 1990 Caprice farkkua, niin hyvään kotiin voisin auton myydä käyvällä korvauksella. Auto on ns. Suomiauto, entinen kylmäkyyti jossa oikeat kilometrit rapiat 200 tkm. Rekisteröity 8h henkilöautoksi, kolmella pehmeällä penkkirivillä. Ei ole tarvinnut hitsata. Maalipinnassa on sanomista siellä ja täällä, mutta mm. ovien alareunojen alkavat pintaruosteet on hiottu pois ja maalattu. Lukkoturbiinivaihteisto on peruskunnostettu ja turbiini on uusi - eli vaihteisto toimii kuten uutena. Puoli-ilmaiseksi en ole myymässä koska tallissa on tilaa seisottaa mutta olishan tuo mukava jos joku ehtisi antaa sille enempi TLC:tä. Kysy YV:llä lisää.
     
  7. Tilasin uuet johot ja tulpat uspartsilta eilen ja tänää tuli. Jakaja on hei-tyyppinen. Kuhan sais ne paikallee ja sitte toivotaa et päästöt kunnos nii ei muutaku leimalle!
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Irrotin tuosta vanhasta laatikosta turbiinin,helisee ja kolisee kun vähänkään kallistelee.Siitä ei ainakaan varaosaksi taida olla joten romukoppaan joutaa mokoma kun ei verkonpainollekaan tarvetta ole.
     
  9. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kylläpäs jäikin sopivasti tuota koffia cruisen jälkeen jalkatilaan pyörimään ;) Josko siitä tulis kaipailtu apu puslien asennukseen. En tykännyt etupään ylätukivarsien puslatuksesta enkä odota, että tämä olisi missään nimessä helpompi homma. toivon että lopputuloksena olisi tosi mukavan vakaa kärry.

    Ja kyllä se laturikin menee vaihtoon että ottaa päähän :<
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei noi kiinalaiset laturit onneks kalliita oo ja on toi ihme vielä kestänyt.
    Nippeliltä saa korjaussarjaa 20€ jos muuten ehjä mut laakeri, hiilet, säätäjä ja dioditrio kaipaa vaihtoa.
     
  11. hevimies

    hevimies Gearhead

    laakeri oli niin ja näin hiiliä oli jälellä mut milläs noita vois testailla mistä on antanu periks jos tilaan tuon sarjan ja sit oliskin joku muu siellä rikki. Eihän siellä periaatees kyl paljoa tavaraa ollu ja käämit oli ihan hyvässä kunnossa samoin kollektorit. voisko jännitteen säätimeen viitata vika, kun se heitteli sitä latausvirtaa 11,8v ja hetkenpääst 13.23v ja sit taas laski? saako sen laakerin siitä edestä millä perhanalla vaihettua lämmitys/jäädytys. Ja jos ostan tuon korjauskitin meinasin samalla takalaakerinkin uusia meneekö tuo nippelin universal laakeri?
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Diodit ehkä voi tehdä tuollaista.Toi mun vanha laturi harrasti kanssa on-off latausta aikansa ennen kuin diodit kärähti kunnolla.Toki on mahdollista että siinä oli muutakin vikaa.
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

  14. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    ^ On muuten tyylikkään näköinen toi musta buikki tuolla.Piti oikeen jäädä hämmästelemään hetkeksi.
     
  15. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Tämmöstä tälläkertaa.
    [​IMG]

    +6h tuli eilen putsailtua ja kiilloteltua ja pestyy. Nyt ootellaa et sais joskus sen kuitupellin 5" cowl skuupilla. 8)
     
  16. DD6

    DD6 Gearhead

    Buick on alkanut pöläyttelemään starteissa, eli ilmeisesti aika vaihtaa sateenvarjot? Vaikkakin "rempattu" kone, mutta seissyt monta, monta vuotta, tuskin se seisottaminen koskaan hyvää tekee.

    Samalla tuli katsottua tuota kaasarin vivustoa ja vaijerivälitystä. Eihän tuo laitos edes pääse täyskaasulle! Vivustossa olisi varaa vaikka kuinka, mutta vaijerista loppui vara. Pitää lätkiä prikkaa/yms. väliin. Toisioläpätkään eivät auenneet kokonaan, vaikka kaasun veti levälleen käsin.
    Ilmeisesti toisioläppien olisi myös avauduttava pystysuoriksi täyskaasulla?
     
  17. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    On se täälläkin vähän alkanu sinistä pölläyttämään kun starttaa lämpöisenä hetken seisonnan jälkeen, mulla on vähän epäilys et vois johtua myös PCV järjestelmän kautta kulkeutuvasta öljystä kun putkistot oli vielä talvella uudet ja puhtaat niin ei pölläyttäny, mutta nyt kun ne on alkanu öljyyntymään niin eipä se varmaan kummosta tippaa tarvi kun pölähtää, mut onhan ne sateenvarjotkin jo aika vanhat tossa koneessa.
    Olishan toi epäilys helppo tarkistaa kun johtais huohotushöyryt joksikin aikaa suoraan mäelle, mutta ei vaivaa asia niin paljoo.
    Toi purge valvekin päästää auetessaan nykyään kurnau äänen kun öljy kulkeutunut sinnekin asti.
     
  18. DD6

    DD6 Gearhead

    Kaipa se on huohotuskin tarkistettava, vaikka osat on uusittu männä syksynä. Tuo ilmanputsarin läpivientikumi on ainakin halki, joten ei ehkä ime samaan tahtiin kuten pitäisi. Näyttääpä ölppää tihkuvan vänkärin puolen venakopan tiivisteestäkin.
    Aika pöläytys oli taas aamulla, näki selvästi taustapeilistä :poff:
    Tyhjäkäynnillä tahi kaasua painellessa ei sitten näy mitään.
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    jaahas mitäs ne sateenvarjot on? :rotfl:

    Puslaremontin eka osa eli perspään nosto pukeille jouset pois ja alalinkki on vaiheessa. viikonlopulle saattaa venähtää valmistuminen toisaalta ei paljoo haittaa kun ei laturiakaan ole :lol:
     
  20. A/C

    A/C 1st gear

    Mistä löysit käypäset puslat Capriceen?
    Vai valmistatko itse?
     

Kerro tästä muillekin!