Cadillac 390 cid vesipumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cadillac man, 13.7.2004.

  1. cadillac man

    cadillac man Gearhead

    Meidän -60:n pumppu alkoi lauantaina laskemaan läpi, joten tiiviste(et) sieltä varmaankin tuli tiensä päähän. Olen kuullut että kotimaisessa Valmet traktorissa olisi vastaavanlaiset tiivisteet sekä pienillä koneistuksilla sopiva laakeri. Onko kenelläkään aiheesta tarkempaa tietoa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Zetorissa täsmälleen samoilla mitoilla ja hinta muistaakseni 17e
     
  3. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Vainion Hessun hommia...yhteystietoja en nyt tietenkään muista.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cadirock 2004-07-13 20:11 ]</font>
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    tammer diesel remppas mun 61 caddyn vesipumpun aikoinaan roverin kasin pumpun laakeri hässäkällä. siihen tuli se hiilistefakin oikeelle puolen laakeria eikä nurinniskoin niinku caddyn alkuperäsessä. makso 500 mummoo ku originelli tehdaskorjattu ois ollu 1100mk ja vanha vaihdossa.
     
  5. Hantte

    Hantte 1st gear

    Hankin just kuukausi sitten omaan -62:seen kunnostetun pumpun TA-Motorista vuotavan tilalle, maksoi postikuluineen n. 520 euroa josta sain 150 takaisin kun lähetin vanhan pumpun sinne.Eräs kolleegaani joka on työstöhommien kans työkseen tekemisissä totesi että vanhan pumpun olisi voinut kunnostaa sorvaamalla laakeripesän ja laittamalla tiivisteen... toisaalta toinen asioista perillä oleva taho kertoi kunnostuksen olevan mahdotonta koska pumpussa oleva hiilitiiviste pyörii pumpun runkoa vasten ja sen saaminen tiiviiksi ei oikein onnistu.
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    kyllä se onnistuu! kyseinen pumppu toimii kuulemma vieläkin. 10 vuotta remontin jälkeen ja lukematon määrä maileja takana!
     
  7. koni

    koni 1st gear

    Itse korjasin Lincolnin vesipumpun Valmetin osilla ja on toiminut jo muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä.
    Asiahan selviää niin, että otat vesipumpun irti ja painat prässillä laakerin pumpusta irti, marssit laakerin ja boxitiivisteen kera traktoriosakauppaan ja mittailet, että mistä sopii. Ei kovinkaan paha juttu.
    Valmetin laakerin akseli on muistaakseni 16mm halkaisijaltaan, mutta hieman lyhyt auton vesipumppuun joten akselia saattaa joutua hieman jatkamaan. Tosin jos vanha laakeri on hyvä niin voit käyttää sitä.
    Huomaa, että tuo uusi boxitiiviste vaatii sellaisen erikoisen lyöntityökalun jolla sen saa ehjänä paikalleen. Itse rikoin 3 tiivistettä ennenkuin uskoin!
     
  8. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    Oman cadillacin 331 cid koneen vesipumppu korjattiin muistaakseni Valmetin 3-sylinterisen traktorin vesipumpun korjaussarjasta.Korjaussarja maksoi muistaakseni alle 200 mk tosin siitä on muutama vuosi.Ja akselia joutui lyhentämään toisesta päästä jonkin verran.Tiivisteestä en muista kävikö se samasta sarjasta. sarjast a
     
  9. cadillac man

    cadillac man Gearhead

    Kiitokset mieltä rauhoittavista vastauksistanne. Tarvikeliikkeestä saamani 750€ hinnan jälkeen olen valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa.
     

Kerro tästä muillekin!