Sportsman/Pro ET 2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Anselmi, 28.11.2012.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hidastaa sitä on toki helppoa, mutta se että miten ihmeessä alat arpomaan indeksiä seuraavaan vetoon, onkin jo aika kristallipallotiedettä. Ellei sitä ole jo aiemmin harrastettu.
    Miettii jotain triniemeä, joka tikkasi matalaa ysiä taannoin PETissä, niin melkoisen hapokkaaksi menisi ottaa sekunti ajasta pois niin että ollaan vielä itsekin kartalla mihin se auto kulkee. Ihan heti en käsitä sitä että nopeasta autosta rangaistaan, mutta kait se sitten näin menee.
    Haluaisin vain tietää että mitä "sanktiota" siitä nyt sitten seuraa jos mulla olisi ysinollanolla lasissa ja kaverilla 14.1? :lol: Järkkärit käskee laittaa lisää numeroita ikkunaan? Kuinka paljon? :odroll:
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Sulla pysyy se 9.90 ja kaverille tulee 14.90, koska tää on nopeiden laji.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuo lienee tulkintakysymys, kun missään sääntökirjassa ei mielestäni tuosta mainita halaistua sanaa... Olisi ehkä syytä selvittää perinpohjin.
     
  4. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    "mikäli jomman kumman kilpailijan ihanneaika on alle 10 s (1/4-mile) tai 6.5 s (1/8-mile), ei handicap saa ylittää 5 s/3 s"
    Siinähän se on selvästi eli 9llä alkava indeksiaika on muutettava 10.00 tai yli tämän ajan,niin silloinhan tuo sääntökohta poistuu käytöstä ja indeksiero voi olla vaikka maksimissaan 10.00 vs 19.99.
    Eikö?
     
  5. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Mutta jos nopeammalla on indeksinä 9.0 ja hitaammalla 13.99,niin silloinhan tuo ei taaskaan ole voimassa,kun handicäppiero ei ole tuo 5s vaan 4.99s.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tuohon tarvitsee kyllä saada tieto ennen seuraavaa kisaa mitä tehdään jos dial innien ero on yli 5sek vai tehdäänkö mitään. Jos ei FHRAlta saa tähän määräystä, niin voihan sitä ennen seuraavaa kisaa tehä herrasmies päätöksen asiasta kuskien kesken, aikaahan tässä on vaikka kuinka. Tai sitten jatkaa niinku ennenkin. Minäkin olen muistaakseni ajanu 9sek autolla 14 sek autoa vastaan ja dial in erotus oli yli 5sek. En mä nyt tiedä olisko se eri asia ajaa 10.0 sek autolla 19 sek autoa vastaan.
     
  7. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    Kiitos kaikille! Oli hieno kisa tota sääntöhässäkkää lukuunottamatta. Oli upeeta tulla ajamaan omalla perheautolla parin vuoden jälkeen, vaikka täysillä ei saanutkaan ajaa (meni alle kaarirajan 11.21/194km/h). Kovasti painostetaan jatkamaan, kävin kujalan luona tänään kyselemässä puolikaari juttuja....sen vois tehdä pultatenkin...sit pystyis hakemaan muksutkin vielä tarhasta. Olis se 10.99 aika kiva käyttikselle...:)
    Toi sääntötarkennus oli todella tyhmä kesken kisan. Vuosia menty samalla systeemillä, ja kesken eliminaattorin hommat muuttuu...Pelleilyä, mun mielipide.
    Mutta kiitos kaikille, myös fyyralle, tuli paljon lähtöjä eikä ylimäärästä "säätämistä"
     
  8. 144

    144 3rd gear

    Toikin on hauska kun finaaleissa noudatettiin sääntöjä et yli 0.2 sec alle turvavarusterajan aiheuttaa automaattisen kilpailusta poissulkemisen.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi tapahtu jo lauantaina ja pistetaulukko olis ihan eri näköinen jos kaikista säännöistä olisi pidetty kiinni :odroll: .
     
  10. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Jos joltain jäänyt huomaamatta ,niin tässä uudestaan:

    Lisäinfoa tuosta motoparkin jutusta saatu GTI-päivillä.
    Kauden kilpailunumeroita ei tarvitse muuttaa kesken kauden eli sillä numerolla ajat millä olet ilmottautunut kauteen.
    Mutta jos joudut vaihtamaan kalustoa tai jos auto kulkee hitaamin/nopeammin ja siitä johtuen joudut muuttamaan aikaikkunaa=>vaihdat etummaisen kirjaimen S<->P ja katsastat auton luokkasäännösten mukaisesti.

    Jos joudut katsastamaan auton lajittelujen aikana SET<->PET,niin aikaisemmat lajittelut pyyhkiytyvät pois tuloksista ja aloitat lajittelut uudestaan.
    Jos käy niin huonosti,ettet saa lajitteluaikaa uudessa luokassa,niin olet pudotuksissa kuitenkin mukana,lajittelujen viimeisellä sijalla.

    Händicäppi ei ole voimassa SET/PET-ryhmässä,sillä kun ryhmä on yhdistetty kahdesta eri luokasta ja jokainen ajaa luokkansa mukaisesti kuitenkin omalla aikaikkunalla.

    Jos jotain jäi pois tai jäi epäselväksi,niin koettelen vastata tai kysellä lisää.
     
  11. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Onnittelut A.Harjulle ja teamille voitosta.
    Perjantaina lisenssi ja sunnuntaina voitto.
    Onnittelut myös Arnoverille Eestiin runnerupista.

    Peukut myös wiltzulle lisenssistä ja etuvetoautolla ajetusta 11.0s ajasta.
    Taitaa olla yks kovimmista ajoista,mitä on ajettu FHRAn kisassa etuvetoisella vai olisko kovin?
    10s puolelle menee viellä,kunhan kaikki pollet on käytössä.
     
  12. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Muistaakseni olisko ollut Kaimo Krook eestistä ajoi yhtenä vuotena civicillä kovemman etuveto ajan, aikaa en nyt juuri muista, mutta joka tapauksessa hattua pitää nostaa opelille Hienosti Liikkuu!!!
     
  13. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei kisoissa, mutta tais joku fiiatti ajaa joskus 10 puolelle. jos en nyt ole ihan kokonaan dementian vallassa. :rotfl:
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaimo Kriik ajoi civicillä 10.50, mut oli jo tuolloin vähän race henkisempi kuin tuo Opel. Hienoja suorituksia!
     
  15. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Kiitokset vaan kehuista! Ton Kaimon Civicin tiesinkin että on ajanut Suomessa 10 puolelle mutta mistään Fiiatista en ole kuullut? Jotain nopeita Ritmoja on ollu mutten tiedä yhtään kympin autoa?

    Kiinnostaisi kyllä tietää onko mulla nyt nopein kotimainen etuvetoauto vartilla?

    Tavoite oli tänä kesänä ajaa lisenssi ja osallistua ainakin yhteen kisaan sekä tietysti rikkoa oma ennätys, tavoitteet on siis täytetty.

    SET/PET porukka oli kyllä niin mukavaa että oli ylivoimaisesti hienoin kokemus omista autotapahtumista! Eli todella yritetään päästä vielä jatkossakin kisoihin, josko sitä vaikka sais noita todella huonoja reaktioita harjoiteltua :)
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Olipa tosiaan yllätys kuin nopee Vectra oli, ja siistin ja toimintavarman näkönenkin :)

    Komee uus peli siis sinne PoroET autojen joukkoon.
     
  17. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Kymppiä ei o kyllä ajettu,melkein löisin pääni vetoa et Ritolan Nissanilla ajamaa 11.6:sta pidettiin kärkenä ennen tätä :odroll:
    Kaimon Civic tais kuitenkin olla puhdas kisavehjes,et eip ehkä verrattavissa tähän katuVekkuliin...kova veto :soosoo:
     
  18. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    mistäs osotteesta pään voi noutaa :rotfl:
    ritmoki on viiatti ja puhuin EI kisoissa ajetuista ajoista. aikaa on sen verran että voin muistaa väärinkin.
    tällähetkellä ooppeli on varmasti virallisesti nopein etuvetonen tässä maassa.
     
  19. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Äläs viä intoudu :soosoo:
    Eipä kait sillä väliä missä noita aikoja ajettu...kuhan ei ihan käsivara citizenillä mitattu! :wink:
    Taidat muistella Ritmosta joka ajeli kiihdytyspäivillä joskus 10vuotta...ehken ylikin sitte,Sastamalan suunnilta? Oiskos ollunna :odroll:
    Kymppiä en kyllä ikinä nähny enkä ihan likikän,mut työntöö kyllä piisas.
    Uskosin et jos napakympin ois pistäny aikoinaan tauluun niin siitä ois laajemmaltikin kohistu...? :odroll:
     
  20. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    eshra ry on lopetettu enkä tiedä olisko meillä niitä aikoja muutenkaan tallella kovin pitkään ollut.
    ja aikaa on ainaki tuo 10v. ja niinkun sanoin että en varmaksi väitä tällä muistilla. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!