ihme jyrinää 4l80 +9"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja buick1955, 21.5.2013.

  1. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Eli kertokaas viisaammat, kun loppu ideat. Ongelmana otsikonmukaisella voimansiirrolla oleva kustomi, jossa ilmat alla ja takana säädettävä nelilinkki. Nelosella lukko päällä, kun ollaan vedon ja moottorijarrun välissä eli esim. loivassa alamäessä vedon kadotessa alkaa ihme jyrinä. Loppuu heti, kun menee vedolle tai moottorijarrulle. Säädelty pinionin kulmia, kardaani on uusi hardy&spice. Onko kellään tullut vastaavaa eteen?
     
  2. Se on vaan ihan haiska... :D :p
     
  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Laatikko ja pinioni yhdensuuntainen ajokorkeudessa ? Paljonko working anglee ? Lateral alignment ?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin ja miten kone ja laatikko on rungossa kiinni?
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    en osaa oikeasti kysymykseen vastata, mutta tarkista myös laatikon takimmainen kiinnityspiste, erityisesti se kuminpala jonka päällä laatikon pitäisi lepää. kerran lähti aina mutkissa laatikko vinoon ja kardaani otti tunneliin pitäen kamalaa jyrinää.
    asia selvisi kun nosti laatikkoa hännästä ylöspäin...
     
  6. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Kone uretaanipuslilla ja loota kumityynyllä. Murtokulmaa lootan päässä n.3 astetta ja peränpuolella nyt 4 eli vähän reilummin. Sivusuunnassa eli ilmeisesti toi lateral, niin en ole mitannut. Eli mittailtu ajokorkeudessa ja ei tunnu paljoa ääni muuttuvan nostettaessa tai laskettaessa ilmoja.
     
  7. El 60

    El 60 Gearhead

    .. puol astetta sais olla eroo
    Eli jos tossa kohtaa olis nyt kardaani vaaterissa niin perää pitäs kääntää aste.
     
  8. buick1955

    buick1955 Gearhead

    tai siis mitattu kulmat suhteessa. edessä hännän ja kardaanin murto välinen murto ja takana kardaanin ja perän välinen.
     
  9. El 60

    El 60 Gearhead

    Onko kampura linja ja pinion linja yhdensuuntainen? Ei ilmeisesti kun on kerran eri murtokulmat edessä kun takana.eli jos loota rokkuu vaikka 2 ast pitää pinionin keulia 2ast.
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    vai pohjaisko yoke laatikkoon?
     
  11. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Voisiko väljä spoori yokessa tai laatikossa tehdä tuon?
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    sama oire on mullakin ollu autossa koko ajan. seuraavia yritetty ja ne on pienentäny jyrinöitä selvästi mutta edelleen tuntuu että perimmäinen syy löytämättä

    vaihdettu laatikon hännän holkki - moottorin ja laatikon tyynyt - vetareiden laakerit - koko laatikko

    nyt otin perän auki ja vaihdan välitykset. pre loadia ei ollut lainkaan ja back lash melkosen suuri. katotaan jos tää auttais.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kardaani?
    Tukilaakeri, jos on?
    Perän yoke kierona? (tämä oli itsellä vika)
    Vetarien laipat? (Käytä ilman rumpuja auto ilmassa, kokeiltu on)
    Turbiini?

    Muutenkin perä ilmassa ja osia yksi kerrallaan poistaen voi testailla tärinöiden alkuperää.
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Samaa tärinäongelmaa mullakin kaksiosaisen jortaanin kanssa x-runkoisessa.
    Sikäli jännä että ei tärise jatkuvasti vaan tärinä tulee "pulsseina".

    Välykset on korjattu pois,vetareita vaihdettu ja suoruuksia tarkistettu,perä käytetty muutenkin auki ja tarkistettu,kardaania tasapainotettu klemmareilla.
    Pahimmat tärinät on vähentyneet mutta silti vika on olemassa..

    Miten noi kardaanin kulmat menee kun etu- ja takaristikko on plussaa ja keskimmäinen miinusta,onko plussat veen mallisesti ylöspäin ja miinus alaspäin?
     

Kerro tästä muillekin!