Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Miten laatia toimeksianto entisöintiprojektista? Tämän topiikin aloittajalla on tietoa siitä, miten sitä ei pidä tehdä. Mutta ainoa julkinen tieto briefistä on, että se on 3-sivuinen. Keskustele nyt tässä....

    Onko joku miettinyt mitä kaikkia hyvään toimeksiantoon pitäisi sisällyttää? Ehdotuksia kannatta varmaankin kysellä itse tekijöiltä, eikä itse yritä antaa ohjeita puutteellisella tietämyksellä. Mennään eteenpäin step-by-step sitä mukaa kun yhteisymmärrys säilyy. Kerran viikossa kokoonnutaan pähkäilemään?
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mielipide siis ja niitä saa olla.

    Kun tätä ketjua lukee, on aivan luonnollista, että asiasta muodostaa mielipiteen. Nimimerkki Jukka63 teki juuri niin, eikä siinä ole mitään väärin.

    Avoimesta piikistä ei kuitenkaan taida olla ketjun alottajan suostumusta? En minä ainakaan ole nähnyt. Taas palataan edellisiin viesteihin, eli ilmeisesti mitään uutta ei tule tarjolle.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jos ei välttämättä kerran viikossa, niin edes pari kertaa kuussa. Kuitenkin reilun 100 euron tuntiveloituksella (ALV mukana) itse ainakin olisin vallan kiinnostunut siitä, mitä on tehty ja miltä projekti kulloinkin näyttää.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tässä on saanut sellaisen vaikutelman, että työn teettäjä olisi halunnut teettää semmoisen "kunhan nyt hyvältä näyttää"-entisöinnin, jossa kaikkea ei tehdä perusteellisesti ja oikeaoppisesti. Trianglella taas ei ole imagonsa takia varaa fuskata missään kohtaa, koska taatusti ennen pitkää nämä viritykset olisi joku huomannut, ja siinä olisi sitten ollut firman maine huipputyön tekijänä mennyttä.
    Hintahan on kyllä hirvittävä, mutta tämän käsityksen suhteutankin oman lompsani sisältöön.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Eikös alkuperäinen tuntihinta ollut 89 euroa, siitä ei saa millään yksityishenkilöälle yli sataa euroa, sillä yksityishenkilölle ei saa ilmoittaa alv. 0 hintaa vaan tuntihinnan, joka sisältää alv:n.
     
  6. geekoo

    geekoo 1st gear

    Tuntiveloitus oli alussa 85 euroa, myöhemmin 69 euroa, sis. alvit. Myös yhteensä laskutettu 45.000 € on sis. alv. Alv-asiassa ei ole erimielisyyttä.
     
  7. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead


    Tämä sama tunne on itselläkin. Lähinnä juuri se että ymmärsikö tilaaja autoa maalaukseen viedessään, että kyseessä on omasta laadustaan tinkimätön firma.

    Omiani nyt tässä kehun, mutta viimeeksi pari viikkoa sitten vähän samaan oon nyt törmännyt.

    Oma Rouvani on Maalari (ei auto),
    vaan maalailee ihmisten koteja yms. ja kaiken lisäksi mun firmassa töissä.

    Mun firmalla on urakkana taloyhtiön rappukäytävien maalaus hissiremontin jälkeen.

    Samalla kun se rappuja maalas, niin Ihan vaan kokeeksi se hioi ja lakkasi omistajan luvalla yhden asunnon oven ulkoapäin,
    ja tuli aika hieno.

    No sen seurauksena hiotaan ja lakataan koko taloyhtiön ovet

    Rouva sitten alkoi moittia miten likaista siellä on ja jo rupesi putsailemaan porraskäytäviä muualta kuin on sovittu,
    mutta tässä tapauksessa Isännöitsijä lupasi maksaa myös rappujen siivouksen.

    Asukkaiden kommentit on olleet aika kiittäviä kun "meidän tytöt" siivos.
    Se on kai se ammattiylpeys.

    En usko että oikeasti työstään tykkäävä automaalarikaan tekee tahallaan huonoa jälkeä, vaan haluaa tehdä oikeasti kerralla hienoa.
    Ei varmaan ole sellaista on/off asentoa.

    Ei sille työn suorittajalle useimmitenkaan kerrota sitä hintaa mitä firma tästä laskuttaa, mutta uskoisin että jokainen maalari tehnee työnsä palkkansa edestä ja niinhyvin kuin osaa.
     
  8. geekoo

    geekoo 1st gear

    Tuosta on puhuttu paljon täällä. Moni on katsonut, että Trianglen olisi pitänyt siinä tapauksessa kieltäytyä työstä, jos olisin fuskulaatua pyytänyt. Trianglen nettisivuista: "Me korjaamme ja viimeistelemme autoja asiakkaan toivomaan tasoon."
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oiskos geekoon rouva nähnyt laskun ja nyt tuli stoppi autoharrastukselle?




    Sori, päivän huonoin vitsi :/
     
  10. geekoo

    geekoo 1st gear

    Ei. Hän on aina ihaillut tätä autoa. Ollut mukana Triangle-käynnilläkin.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hieno homma =)
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Vaikea ymmärtää muutamien kirjoittajien selkeää vahingoniloa syntyneestä tilanteesta? Ja erityisen säälittävää on muodostaa mielipide sen perusteella ettei nyt kyseessä olekkaan jenkeissä painettu mosse vaan jokin muu.
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jenkeissä painettu mosse, mikä sellainen on ???
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihan ohimennen ja mitään sen enempää lukematta, varmaan pitäs saada hyvää laatua vähemmälläkin rahalla vaikka olis mikä firma.

    Kun kyseessä on tommoset summat niin en tiiä.

    Olihan tollanen bmw ebayssakin kallis viimosenpäälle laitettuna mutta jotenkin en ikinä oikeen tajua ja usko miten joihinkin autoihin saa saatanasti rahaa uppoamaan.

    Sitten vielä jos suhteutetaan auton arvoon se kunnostus.


    Emmätiä muutaku sen että yks paikallinen paja ottaa 30 euroa tunti ja hitsaa sillä haavaa eskortin pohjan komiaks ja ei tartte itte rykiä auton alla.


    Ei edes missään panttilainaamo tv ohjelmassa oo kunnostukset myyntikohteille ollu noin tyyriitä vaikka sielläki kaikkia pommeja ollu mutta suomi.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Toivottavasti en ole antanut itsestäni sellaista kuvaa.
     
  16. challenger-70

    challenger-70 Gearhead


    vähän samoille linjoilla...
     
  17. debner

    debner Gearhead

    Kun on kyse auton maalaamisesta niin tässä on yksi ongelma, jos autoon jättää vähänkin ruosteen kunnolla syövyttämää peltiä puhdistettunakin maalin alle niin vuoden päästä siinä on ensimmäiset ruostekukkaset. Paksuilla pakkelikerroksilla se pysyy pidempään piilossa, mutta tulee esiin sitten pahempana myöhemmin.
    Näistä ei seuraa firmoille hyvää mainosta kun kohta kadulla puhutaan kuinka se ja se firma teki kalliin maalauksen ja nyt jo kukkii, huonoa jälkeä tekee firma...
     
  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Yks vanha maalari sanos että yhtä taunusta joka kevät tuotiin takahelman korjaukseen, aina tuli ruostekukkasia, kittiä päälle vaan ja maalia.
    Hän sanos että ei kannata tehdä peltipaikkaa, koska hitsaussauma on niin kuuma, muodostuu takapuolell kosteutta, jonne ei pääse suojaamaan,
    silti tulee hetken päästä ruostekukkanen jos pellin palan vaihtaisi.
     
  19. unknown

    unknown 3rd gear

    Muuten, joo, mutta kyllä ne Amerikkalaiset "entisöintipajat" on aika pitkälle; ruosteet pois, kitti korjaa kaiken, kun on päältä kivan näköinen, niin se riittää. Tuosta vaikka esimerkkiä...
    [​IMG]
    Kun katseli sitä Codingtonin pajan kittaushallia, niin selvästi näki että se on se Meksikolais joukko joka autoihin ne muodot laittoi kitilllä.
     
  20. debner

    debner Gearhead

    Näinhän siin käy :)
    Silti autotkin vaan lähdetään maalaamattomasta pellistä rakentelemaan ja maalatusta pellistäkin palaa aina maalit pois hitsatessa.
    Se on vaan keksittävä keinot saada se sisäpuolikin ruostesuojatuksi eikä jättää sitä paljasta hitsisaumaa muhimaan, tosin aikaahan siinäkin tuhrautuu...
     

Kerro tästä muillekin!