Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän ne taksareiden autot kaikki olleet siihen aikaan taksikäytössä. Vasta myöhemmin taksarit hankkivat kakkosautoja, kunverottaja alkoi puuttumaan omaan ajoon ja laskuttamaan sitä.
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Lauantaina Pirkkahallissa sivusta kuultua:

    "No siin on oikeen Peterpiltti"
    Pienen kissan kokoisin kirjaimin siinä rekassa kyllä mielestäni luki Kenworth.
    "komia pontiakki"
    Jos tälläkään kertaa ei nokalla olleet lasini tehneet tepposia, niin mielestäni ko. ajoneuvon konepellissä oli teksti Desoto.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei ollu nääsvillen miehellä lukulaseja mukana...
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    aurinkoisena kuumana kesäpäivänä rätti alhaalla tankkaamassa.

    "no ei näitä aurinkoisia päiviä niin paljoa suomessa ole"


    --- että semmosen informaation sprintterikuski keksi jakaa.
    rupesi naurattamaan ettei naama meinannut peruslukemilla pysyä. onneksi on nuo tavisspedet jotka antaa harrasteautoilulle sisällön!
     
  5. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Turkkilainen kebabyrittäjä keltaisesta 69 corvetesta: Uuh Uuh on onko amerikkalainen auto Uuh. Mikä moottori: 5.7 V8. Uuh UUh
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    7 vuotias tytär kyseli tuossa kevättalvella että milloin otetaan oikea auto käyttöön.Renault scenic oli kuulema ruma muna-auto :lol:
    Ainakin on automaku oikeansuuntainen.
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Ei jenkkiautosta,mutta muuten hyvä.Vanhempi herrasmies tankkaamassa Bentley avoa huoltoasemalla,viereiselle mittarille tulee uudehko Nissan ja kuskin on pakko avautua Bentley kuskille,ettei ymmärrä miksi autosta maksetaan noin paljon kun paljon halvemmallakin autolla pääsee aivan hyvin paikasta A paikkaan B.Tähän Bentley kuski hetken mietittyään vastaa että asia on varmaan juuri näin,mutta ei hänkään ymmärrä sitä että ostetaan Nissan ja laitetaan siihen kaikki rahat.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo oli muuten aika hyvä.

    Eilen olin todistamassa kuinka tapahtumaan autoja ohjaillut eväsi siistin Chevrolet Nomad -55:n pääsyn huvialueelle, eipä siinä mitään mutta muutama minuutti aiemmin sinänsä hieno 60-luvun alun Mercedes-Benz 220 Coupe sai sinne mennä. No, hienoja autoja oli molemmat, ei siinä mitään ja jonnekinha se raja aina vedetään, luulen vain että liikenteenohjaaja ei tainnut tietää kuinka harvinainen tuo Nomad on.
     
  9. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Eilen kun lähdin duunista himaan Caminolla niin yhden ratikkapysäkin kohdalleku jouduin pysähtymään nii sellane 10v. tytteli huuteli "Hienoo, kato isi! Mä haluun tollasen kans!" Ja tietysti mulla oli luu ulkona ja olin siinä n. 1 metrin päässä heistä...
     
  10. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Ei nyt varsinaisesti kommentti, mutta yhtenä päivänä pääsi Chevystä loppumaan bensa kesken ajon ja eipä siinä mitään, lähellä oli huoltamo joten kanisteri kainaloon ja menoksi. Siinä kävellessäni panin merkille että harvoin näkee niin vilpittömän onnellisia ilmeitä lähimmäisten kasvoilla kuin näin ohiajavien autojen ikkunoissa heidän katsellessan amerikanlotjarakkarin raahustusta tienpenkalla.
    Hauskaa, jos saatoin näin ilahduttaa ihmisiä..
     
  11. bblock

    bblock 3rd gear

    Sunnuntaina JKL:ssä tyhjensin mummon asuntoa. Palvelutalon +80v. asukkaita tuli ruokalevolle pihakeinuihin ja g20 vani sai ihastelua osakseen. Yksi mummo kiersi rolaatorilla autoa ja kertoi toisille että on se hieno, muut nyökytteli hymy korvissa (jopa minä olin ihana ja kiva vaikka onkin pitkä tukka/korvakorut, liekö nähneet minut mummoani hoitamassa...)Voi Jyväskylän tilataksien omistajilla olla kohta autonvaihto paineita...
     
  12. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Ja mä ku kävin mun entisella stw buickilla (ruosteen raiskaama josta ruskea maali hilseilly) moikkaa iso-isää veteraani talossa nii päivittelivät aina et kuka nyt on kuollu. Myöskin silloin ku oli nappula alta 1v matkassa :D
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    Hyviä juttuja... :)
    Muutama on kysyny paljonko vie bensaa ja mikä kone tommosta ääntä pitää.
    Kulkine on Dodge ram ja cummins diesel -95. Joo , "uusi" ja käyttö/ropaamisen kohde.
    Lähinnä kommentit ollu että a: mihin sä tota käytät? Vastaan että kuuluu maatalous kalustoon
    b: paljonko on diesel vero ja tietty paljonko tehoa...
    Massa tapahtumissa joissa parkkipaikat sekalaisia niin paras oli Lahden suurhallilla kun liikenteenohjaaja ilmoitti että :tonhan voi ajattaa vaikka tonne harjulle... Viime metkossa sai valita paikan niin polulta sivuun ja kannikkoon. Parkkitäti epäili että jos alkaa sataa niin pääseekö pois...

    Joku 5 vuotta sitten joku teini oli terävänä ja huomasi että takakaarissa ruostetta eli ruosteinen paska. Siihen joutu jo kommentoimaan että: tää voi ruostua sun corollan painon verran niin silti tähän saa vielä leiman.

    Kyydissä olleet ei ole kommentoinu amerikkalaisesta pehmeydestä kun sitä ei ole mutta sitä on ihmetelty että kääntyy ihmeen notkeasti.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Jotain kaverin pihalla ihmeteltiin ja mietittiin ja kaverin penskan peltorit tuli puheeks, tokasin sit ohimennen jossain välissä penskalle "eiks pinkki oo tyttöjen väri" ni vastaus oli vaan "violetti on tyttöjen väri".
    Ei ole koskaan nähnyt foortiani mutta se on violetti :rotfl:
    Aiheutti suurta hilpeyttä.

    Samainen penska myös heitti tyyliin isällensä tyyliin jotain "GM on romu" kun kysyin GM vai Ford :D

    Lapsi taitaa olla 3 tai 4.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead


    Tämä on kuulema edesmenneen Einari Vidgren (Ponsse Oy) kommentti huoltiksella....ei ollu Einarin kaikki rahat kiinni Bentleyssä.. :)
     
  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    vuosia sitten kun ajelin mattamustalla liekitetyllä farkulla niin sen kanssa sai aina olla napit vastakkain muorien kanssa. vein jotain sekalaista roinaa muorin kämpälle. kerrostalo siis ja vintille piti viedä ryönät. ajelin "murikan" oven eteen ja sitten alko verhot heilumaan. ikkunasta kiljuttiin että se auto on vietävä pois ja ulkonakin käytiin asiasta sanomassa. ketään ei kiinnostanu vaikka koitin selittää että muorin romuja auto täynnä ja ne olis menossa tuonne vintille. vikinä loppui vasta kun muori tuli alas vastaan ja otti kans romua kantoon :D

    muorilassa toinenkin tapaus, tälläkertaa omakotitalo. ajoin samaisen lintan pihaan ja painelin sisälle muoria moikkaamaan. olin siinä keittiön pöydän ääressä kun puoli naapurustoa hyökkää sisälle ihan hätääntyneinä ja kyselemään että onko täällä kaikki kunnossa :O muori siinä selitteli että juu tämä on hänen pojanpoikansa täällä kylässä. ite en viittiny sanoa mitään kun oli leipää suu täynnä
     
  17. TTL88

    TTL88 1st gear

    Itsellä pääsääntöisesti vain positiivista tai sen vivahteista kommenttia ("Hyi vittu kun on komee..."), toki perinteiset "paljon kuluttaa" kysymykset tullu kuultua myös...

    Työmaalla eräs mies ihmetteli että mahtaa olla kallista ajoa, johon toinen mies vastasi suoriltaan että "Eikös nuo ykkösluokan liput ole aina hieman arvokkaampia!"
     
  18. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    tuo kulutus on kyllä niin ihmisten mieltä kiehtova asia. ei kai kukaan näillä saatanan bensakrematorioilla ajaisi jos se kulutus nyt olisi jotenkin se juttu tässä.
     
  19. bathory

    bathory Gearhead

    kyl mua kiinnostaa kulutus jossain määrin. kerran oli yks jenkkiauto samaan aikaan mittarilla niin kysyin paljonko tohon mahtuu polttoainetta :D tuntui yllättyvän positiivisesti kysymyksestä. en ollut millään harrastepelillä liikenteessä.
     
  20. elmer

    elmer 3rd gear

    Sysmän suur cityssä tuli tehtyä lähtöä kaupan pihasta , tai siis olin emännän kyydis (F250 -02) niin n60.v pariskunta pölähtää ikkunalle kyseleen että: voisiko nähdä millaiset takatilat kun he on sunnitellu vaihtaa autoa. On kuulema uusi -13 malli kaikilla herkuilla tutulla Jenkeissä... Näkyvät liikkuvan uudehkolla farkku mersulla :) ja ei kysyny mitään kulutuksesta...

    Välillä yllättää...
     

Kerro tästä muillekin!