Mistä hyvä meistisarja runkonumeron tekoa varten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 1.6.2013.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Pitäisi hakata runkonumero rekisteröintikatsastusta varten.

    Biltemassa ja Motonetissa ei näytä enää olevan, ja toisaalta ei ihan huonoilla meisteillä taida saada hakattua mitään?

    Tarvitsen numeroita ja kirjaimia, joiden korkeus pitäisi olla vähintään 7mm.

    Lainaakohan katsastuskonttorit? pitääkin kysyä myös sieltä.

    Niin, ja jos kellään on Helsingin alueella meistejä lainaksi, niin voisin vuokrata muutamaksi tunniksi pientä korvausta vastaan.
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mä tilasin ihan auto tarvikeliikkeestä sopivan setin, muutamat meistelly ja tyytyväinen ollu.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulle on katsastuskonttori lainannut numero / kirjain setit. Päättöleimat lyödään sitten katsastuksessa.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Muistelisin että Etra ainakin myy - ja varmaan IKH myös.
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Onko toi 7 mm kirjainkorkeus joku vaatimus nykyään? Mulla olis kelvolliset 5-milliset ja hyvä jatkovarsi, joilla viimeksi viime- ja toissavuonna leimailtu tuontiautoja.. saa lainaksi Itä-Helsingistä jos kelpaa
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    7 milliä kai on se oikea, mutta voisihan sitä kokeilla 5 mm kokoisilla jos vaikka kelpaa.

    Laitan sulle yv:n
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    vastattu.. eiköhän tuo hoidu 8)
     
  8. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Kai tuo 8mm meistikin käy? Niitä ainakin löytyy aika yleisesti myynnistä.
     
  9. DD6

    DD6 Gearhead

    Duoda duoda, ei kait se meistäminen ole ainoa hyväksytty tapa. Pariin lossiin ne on kaiverrettu, ja ovat riittäneet hyvin. Ei ole konttorilla mitään pääteleimojakaan lyöty...
     
  10. dodge71

    dodge71 Gearhead

    juu mulle sanottiin konttorilla että kunhan siitä saa selvää.eli ei muuta kun dremelillä vaan runkonumero. näin minä ihan ite sen tein sitte.ja kelpas rekisteröintikatsastuksessa.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Jop mulle on naputettu tuontiautoon päättöleimat. Samoin päättöleimat tehtiin harrasteautoon johon korjattiin uusi runkonumero parempaan paikkaan kun vahna oli pirun pahassa paikassa ja hankala / epäselvä lukea.

    Kaipa päättöleimalla halutaan varmistaa ettei numeroita muutella / "venytellä" jälkikäteen. Jokin numeropari siinä päättöleimassa oli. Onko sitten aseman numero vai katsurin numero. En tiedä.
     

Kerro tästä muillekin!