V8&Gti alastaro 1.6.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopoilija, 27.5.2013.

  1. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Entäpä tällainen mittaustapa, on ainakin samat olosuhteet kaikille? :rotfl:

    [​IMG]
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eihän sen ole tarkotuskaan kertoa sitä, vaan tarkoitus on nimenomaan koettaa mitä se auto kulkee ja millaista touhu muuten on, ei sitä kai spekulantteja varten tehdä? Jos jotain vanhoja stokkisliksejä saa senku hakee, niin miks ihmeessä niitä ei vois käyttää? Eikä se kerro sitä liikennevalokisan voittajaa muutenkaan, Alastaron rata on aivan toisenlainen kuin normi liikennevalot ja autoissa voi myös olla muunlaisia muutoksia jotka ei ole "laillisia", monella muutetuissa autoissa esimerkiks tehopaino on kovempi kuin lain sallima 7 kg/kw.
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Vahvasti samaa mieltä atan kanssa, eli C-bargea ja komppaajia vastaan tuossa asiassa, ei muuten siis.

    Eli tämmöinen kokematon kaasuntallaaja peukuttaa (huoh...) kovasti Kadunmiehen Kiihdytyspäivien laisia tapahtumia juurikin siksi, että ne siellä kiihdyttelevät vekottimet ovat "kovasti enemmän omanlaisia". Vastaavasti Fyyran katuluokkien kilpavehkeet ovat kyllä nopeampia ja tehokkaampia, mutta monasti omaan (puu)silmään jo niin kilpureita, että se katuautomaisuus vaan alkaa minun mielestä niissä väistyä.

    Kaikki kunnia kuitenkin Striittimiehille (niin ja Tealle ja muille ketään unohtamatta), niitten vehkeethän ne oikeesti kertoo missä kaappi seisoo. (Äh, luinpa just tän kappaleen.... älköön pliis kukaan yhdistelkö ylläesittelemiäni vehkeitä omissa päissänne minulle epäedulliseen lukuasuun, kiittoos :pinup: :wink: )

    Kumpiakin tapahtumia/kisoja/luokkia tulee kovin innolla seurattua, mutta "kotikutoisuudessaan" Kadunmiehen Kiihdytyspäivien laisten tapahtumien osallistujavehkeet on vaan jotenkin niiiin hauskoja. Eli peukut tuonne molemmille, isompi kuitennii "Kadunmiehille".
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jees, tuossa on ideaa. Hyvä Mikkis! Tarjoan kaljat kun joskus tavataan.

    Mun mielestä toi ois Fyyralle aivan loistava "rekrytointitilaisuus" Street-luokkien uusiksi kilpailijoiksi. Tarkoitan, että kun "pirulle on jo annettu pikkusormi" eli uskaltauduttu Kadunmiehen Kiihdytyspäiville, sitten (vuosien myötä) päästy jo ihan koviin aikoihin, kuvioihin ilmestynyt pikku hiljaa vaikka oikeat sliksit, turvakaaret(?), avoimet pakoputket ja trailerikuskaukset jne. tms., niin siitä olis enää lyhyt hyppy "syvään päähän", eli ihan oikeesti kisaa ajamaan Fyyran Striittiluokkaan tms.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mites sulla pelitti?
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Auto toimi hienosti. Oli vaan oudokseltaan niin vetelät nuo rättisliksit että loppu miehestä pokka ja sain vaan yhden lähdön ajettua kunnolla loppuun saakka. 11.304/198 jäi parhaaksi tauluun.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hyvin sysäää sullakin painava koppa! Alahan katteleen sitä talvella jutuissa ollutta 1968 Darttia ;)
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Laihdutuskuurinhan tuo tarvisi ekana jos aikois lujempaa mennä. Mut säästetään sekin energia siihen että jossain kohtaa tosiaan sitä kevyempää koppaa suoraan alle :)
     
  11. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  12. ata

    ata Gearhead

    Joo, toi oli hyvä peli 70-luvulla ala-asteen pihalla.

    Tästä on selvästi eri mielipiteitä, mutta itse ainakin pidin aikoinaan niistä ekoista Hangon katuautokisoista, kunnes Street-luokkien kilpurit rupesivat muistuttamaan enemmän melkein jotain pro mod-laitteita...

    Itse olen aikoinaan käynyt tuolla tapahtumassa monta kertaa ajamassa kaikilla omilla autoilla ja suurinpiirtein tiedän mitä ne menevät varttimaililla ja on aina ihan hauska vertailla mitä erilaiset autot "menevät" käytännössä varttimaililla. Mutta sitten kun siellä osa ei olekaan "katukunnossa" niin siinä menee vähän maku. Mutta en minä kiellä olemasta tästä eri mieltä, toivottavasti minäkin saan oman mielipiteeni muodostaa ihan itse... :) Olisi pitänyt varmaan lähteä käymään tuolla lauantaina kun se kelikin oli kuitenkin hyvä, en vain saanut ketään tuttuja lähtemään messiin... omat nopeammat autot olisivat olleet tuolla hieman keskivertoa nopeampia, kuitenkin kaukana kärjestä mutta ei häntäpäässäkään... tosin nopein oma auto on maalarilla, mutta olisihan tuolla "käyttiksellä" voinut käydä kokeilemassa, edellisestä kerrasta taitaa olla jo 5 vuotta ja jäi silloin ikävästi 14 sekunnin puolelle... (kun pitäisi mennä tehtaan lappujen mukaan vakionakin alle)... se on vain tuollaisen h-kaaviomanuaalin kanssa aika vaikeaa käytännössä tuo nopeasti kiihdyttäminen ja sekin on totta, että tuo Alastaron strippi poikkeaa aika paljon normaalista katuasfaltista, mutta kun ne omatkin vertailuarvot on juuri sieltä. Toisaalta aikoinaan kiertelin eri strippitapahtumissa harraste-Opelillani aikoinaan ja eri stripeillä (Alastaro, Motopark) ja lentokentillä (mm. Kalajoki) tuli kymmenyksen tarkkuudella sama aika ja loppunopeus eri tapahtumista (13,7 ja 161 se meni silloin aikoinaan, ei mikään supernopea, mutta sellaista keskitasoa noissa tapahtumissa käyviltä ja katurenkailla ja muutenkin täydessä katukunnossa ihan mukava katuautolle), niin totesin että tää menee ton... ilman mitään merkittävää tekniikkamuutosta. Mutta vertailla on silti hauska omiin vanhoihin tuloksiin... :)
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Minun mielestäni ei, mutta minä en asiasta päätä, joten en osaa vastata kysymykseen.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Mikkis, tässä on myös huomioitava sponsorin eli V8:n ja GTi:n vaade, että tapahtumassa ajetaan vain katukunnossa olevilla laitteilla. Mielestäni sponsorin toivomusta on syytä noudattaa, jotta sopimus jatkuisi myös tulevina vuosina.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Rataa ei ole tänä vuonna liimattu vielä kertaakaan.
     
  16. pontso

    pontso Gearhead

    viidakko rumpu kertoi eilen että nopea ja slikseillä , ilokaasulla , bittinikkari ja viellä katsastusmies. säännöt ei sitten olleetkaan samat kaikille
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tottakai pitää tapahtuman "järjestäjän" pillin mukaan mennä.

    Olisin mielelläni halunnut sen pappamopon nähdä radalla.
    Katuvessa, missä on tekniikka niin eri maata ettei ole järkeä tulla kisoihin, saati kadulle koittamaan.
    Varmasti olisi katsojillekin mielenkiintoista nähdä muitakin laitteita.
    Ja jos ajattamisen suunnittelisi niin ettei kadunmiesten tarvitse odotella, olisi ikäänkuin kaikki voittajia.
     
  18. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Mikkis.
    Mikä tekee ahdetusta katupyörästä "katulaittoman"
    Päivän kaksi nopeinta pyörää olivat molemmat ahdettuja ja laillisesti kadulle leimattuja ahtimella.
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Huolimattomasti kirjoitettu aiemmin.. En tarkoittanut paikan päällä olleita. Vaan monia kyllillä näkyviä rakennelmia.

    Hienoja vehkeitä noi "kisassa" nähdyt Busat tms. Hirvittävää kyytiähän ne menivät 8)
     
  20. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Mut, haittaakse jos on bittinikkari??

    --
     

Kerro tästä muillekin!