Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. elmer

    elmer 3rd gear

    113-30A sulake pimee. Mikähän lie?
     
  2. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mä ostin eBay:sta halvan 60€ icp anturin ja ei se ollut kun päivän ni oli taas öljyssä liitin... oon putsaillu sitä vaan eikä oo ollu ongelmia.
    Vois joskus hommata orkkiksen...
     
  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

  4. elmer

    elmer 3rd gear

    Thänks. Ny voin konsultoida tiedon emännälle. Jos puuhaan auton kimpussa :) . Ite paali hommissa niin ei ole kaikkea viittiny alkaa kuukkeloimaan kun arvaan että jotku kuitenkin näppäilee ammatikseen... Nyt sitten kun ei vaan heti polttais sulaketta niin menis hyvin.
     
  5. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    excursionin oikean takajarrun letkua ei US parts edes tunnistanu.
    F250 letku löytyi hakemalla, ja se sopisi excursioniin, vm2000, 7.3, 4wd.
    Osaisko joku vinkata onko sitä jollaa suomessa.
    Tuossa linkissä kuva siitäkin. ("Takajarrun letku", ja "takajarru" kuvassa näkyy toinen pää letkusta)
    http://sdrv.ms/14omA6j

    USPartsista saa kyl tilaamalla, mutta kestää aikansa.

    Samassa linkissä kuva ICP anturista, vai onko?
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kuvassa on ICP, jarruletkuakin saattas löytyä MVA;lta, heillä on suomen paras varasto.
     
  7. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    no HELEVATA, täytyypä laittaa osote ja numerot ihan ylös. Kiitos.
     
  8. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Mitenkäs Excursion miehillä noiden kuormasuojien eli tavaratilan verkkojen kans on? Mun tarttis käydä tässä kuussa leimalla ja tuota verkkoa ei ole mun autossa. Mitään jälkiä että sellasta koskaan olis ollutkaan, ei ole. Liekö tuttu katsuri aina katsonut asiaa sormien läpi, kun tuo on ollut suomessa käsittääkseni jo vuodesta 2008. Lähes puolessa nettiautossa olevista cursioneista ei näyttäis omaavan tuota verkkoa. Onko turha yrittää leimaa ilman sitä vai pitääkö juhannuksesta uhrata muutama tunti sellaisen nykertämiseen? Rangaistus verkottomuudesta lienee pallo jalkaan ja siperiaan, kuten Kekkoslovakiassa hirmu pahoista rikoksista kuuluukin
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    ^ Mulla ei oo tullu koko verkon tarpeellisuus mieleen katsastuksessa!! Hanskalokerossahan tuo lymyää... Pitäs kanssa tässä kuussa katsastaa.
     
  10. Sulla on aika suuri hanskalokero :rotfl: Tässä linkin autossa on katsastuksessa tarvittava kuormasuoja http://www.nettiauto.com/ford/excursion/5658801
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Täälläpäin ei tollainen menisi lävi.

    -Liian harvaa verkkoa.
    -Ei runkoputkia keskellä, reunaputket ei riitä, eikä hitsattu vinkkeli huonekaluputki runko.

    Excussa ei ole paljon kantavuutta mutta kyllä se verkko pitää olla tukeva.
    Jos teet sen itse ja kasuri allekirjotuttaa sinulla todistuksen sen kelpoisuudesta niin SINÄ vastaat sen kestävyydestä maailman tappiin.
    Senkin jälkeen kun olet myynyt sen jo vuosia sitten ja joku sitten lastaa väärin ja liikaa ja täräyttää kolarin. Verkko pettää ja aiheuttaa vakavia henkilövahinkoja. Tutkimuksissa todetaan että verkko ei täytä määräyksiä- SINÄ vastaat = maksat.

    Tehkää niistä mielluumin liian isoja kuin välttäviä.

    Itse olen tehnyt usean rungon 38mm saumattomasta teräsputkesta vääntäen kehän yhdestä putkesta, sauma keskelle alas. Vaakaputki ikkunoiden alalaidan korkeudelle ja yläosan jakanu kolmeen osaan kahdella pystyputkella.
    Ja rungon tulee olla niin korin muotoja mukaileva että sen ohi ei ole pääsyä kuormatilaan. Ei edes kädellä uutta geikua saa laatikosta.

    Verkoksi hitsattua kuormaverkkoa 3mm langalla, 25mm silmällä, kiinni hitsaten joka langasta

    Ikkunoiden alapuolelle 20mm vanerilevy kuormatilan puolelle.

    Rungon kiinnitys lattiaan takimmäisen penkin kiinnikeisiin ja ylhäältä rungosta tuki 5x25 lattaraudat takimmaisen penkin turvavöiden kiinnikeisiin ikkunoiden yläpuolelle.
     
  12. Lähinnä linkin kuvalla tahdoin kertoa että ei se verkko voi olla mitään naruverkkoa että mahtuu hanskalokeroon. Parempaakaan kuvaa ei oikeen löytyny ku ei kellään niitä juurikaan paikalla näy olevan.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Totta. Mut olen nähnyt niiiiiiin hirveitä virityksiä ja samalla miettinyt et joku on henk.koht noistakin vastuussa.
     
  14. elmer

    elmer 3rd gear

    SE TUNNE kun alat 1 1/2 viikon 16h/vrk töiden jälkeen vaihtamaan öljyjä joita olet ajatellut jo kuukauden niin kun otat pöntön hyllystä ja huomaat että joku on päättäny tarvita puolet siitä johonkin ihan muuhun ja päättänyt olla ilmoittamatta siitä! Noh ainakin lähtee avaimesta ny käyntiin....

    Ja kysykääs metallityö soikkelista niitä verkkoja. Löytyy netistä kuvia ja tekee mitä pyydetään
    http://www.metallityot-soikkeli.com/
     
  15. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kas. Meni verkot sekasin... Mulla on siis se alkuperänen nyyloninen kuormaverkko tms. hanskiksessa. Tuollaista kuormasuojaakaan en uskonut kenenkään kaipaavan tässä vehkeessä, kun ei oo ennenkään ollu katsastussession aikana... Joo, katsurista kiinni. Tiedän...
     
  16. Villain

    Villain 1st gear

    Poistetaan

    Poistetaan
     
  17. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^kysy Punkalta, Helsingistä. Niillä on yleensä ollut nopeat toimitukset. Firman nimi siis Vallilan Takomo, Pitskussa.
     
  18. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    mahtavasti alkoi kesäloma. starttailin tuossa kun piti lähteä himaan niin eiköhän se katkennut hehkutulppa sitten tippunut sinne männänpäälle. naisystävän pihalle vielä. tu tu tu.. diagnoosia, ? kone entinen? ei kerennyt käynnistyä. pamahtivaan ja sit koli koli. tarkoitus oli ens viikolla viedä pajalle et hyvä tuuri.
    voiko tuota hinata, pks seudulla jotain pajaa minne viedä?
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No siellähän voi olla melkeen mitä vaan rikki, työntötangosta kiertokankeen. Tilaa männän ja kannen välissä on joku tuuman tuhannesosa et laita sinne sit yks pultti väliin...
    Taitaa usein löytyä romikselta nuo autot ton jälkeen. Ei sen takia että korjaaminen olis mahdotonta, vaan kustannuksista auton arvoon verrattuna, ellei tee itse purkuosista.
     
  20. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    no avataan tuossa kaverin kans kansi. sittn pitää ruveta ettiin liukasta kenkä lusikkaa että saadaan scanian 16l v8 tilalle
     

Kerro tästä muillekin!