vanin päästöt 8,3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja miguli.jalkanen, 3.7.2013.

  1. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Muori käytti vm. 90 6,2 pakun leimalla perjantaina ja tuli kotiin mukava punainen tarra liimattuna kojelautaan ja lappu ohessa päästöistä.No ei paha,8,3 k arvo.Voi vit.... että korpeaa.No ei muuta kun uudet suuttimet kiinni ja putsari helvettiin.viikonloppuna jos vääntelis putket kiinni suuttimien päihin ja koittais alkuviikosta uudestaan konttorille.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No tuolla savutuksella punainen tarra lienee aiheellinen. Luulisi savun määrän huomanneen ennen katsastustakin? Ei se puhdas putsari niin paljon ahdista, että se vaikuttais savutukseen, eli kannattaa laittaa se takaisin.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ehkä ne suuttimet saattaa olla osasyy, myös öljytkin kannattaa vaihtaa, jos on ikuisuuden ajetut, lisätty vaan välillä.
    Putsarilla ei kovin suurta merkitystä pitäisi olla.
    Sitten tietysti voi olla syöttöpumpussa ajoitukset metsässä venyneen nokkaketjun takia tms.

    Tai sitten on vaan ajettu körötellen ja putkisto täynnä nokea ja se nyt vaan lähti liikkeelle konttorin testissä. Kannattaa polkea nyt ennen käyntiä ja katsella miltä se savu näyttää putken päässä.
     
  4. Beauville

    Beauville 1st gear

    Tämä kannattaa tarkastaa ihan ekana.
    Itselläni tulee suurimmaksi osaksi pelkkää matka-ajoa ja sekin on rauhallista sellaista. Ennen katsastusta on sitten vedettävä kunnolla kovempaa, muuten saa varmasti yli viidellä alkavat lukemat. Paras oli seitsemän ja risat ilman pönttöjen puhdistusta. Normilukemat tyhjillä pöntöillä pyörii mun käyttiksessä 0,5 - 0,8 välillä.
     
  5. barfly

    barfly Gearhead

    Aikonaan, kun omistin 6.2 Vanin, niin ennen katsastusta tein huollon ja ajoin lämä tiskissä 2 pesässä rajoitinta vasten muutaman kilsan ( noin 2).
    Ei ollut ongelmia katsastuksessa.
     
  6. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Suuttimien vaihto oli varmasti ihan paikallaan koska koppero on melko hengetön.Sauhutusta en ole huomannut.Haju on kyllä ollut aika kitkerä jo jonkin aikaa.Syöttöpumppuun vetäisin jo viime talvena hieman ennakoita venähtäneen ketjun pelossa.Tai siis on varmasti venynyt kun lullalla on rullailtu jo reilut 3 satkua.eiköhän se siitä kun saa uudet suuttimet ja putsarin.
     
  7. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

    Ottakaa savulaput ihmeessä etukäteen jossain korjaamolla niin ei porsi kone leimasedän käsittelyssä. Ei kierrosten rajoitinta niin max 3/4 osa kaasulla saisi testin ottaa, mutta katsuri munapäät runnoo kaasun pohjaan.
    Asiallinen korjaamo niin voit saada hyväksyttävän kärylapun tekemättä mitään autolle... vähän kulunu pumppu niin kaasupohjassa tulee putken päästä ihan mitä sattuu..
     
  8. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    eipä katsuri enää pääse revittelemään konetta.laitoin rajoittimen kaasuvivustoon
     

Kerro tästä muillekin!