1964 Thunderbird öljyvuoto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hog, 5.7.2013.

  1. Hog

    Hog 1st gear

    Moi,
    jonkin verran foorumia olen seurannut, ja nyt sitten oma probleema olisi.

    Jenkeistä on tulossa 1964 Ford Thunderbird, FE 390 koneella. Mutta se perhana alkoi sylkemään öljyä pihalle kampiakselilta edestä. Vanha tiiviste varmaan antoi viimein periksi, mutta mikäs osa se tarkkaan ottaen on? Täällä on räjäytyskuvaa aiheesta. Pitääkö siis tuo sleeve (kuva #18)vaihtaa vai sen takana oleva (kuvassa #23 ulospäin vedetty) tiiviste? Vai molemmat? Vai jotain muuta?

    Jos jollain on tietoa missä Kotkassa tai lähistöllä tuon voisi korjata/korjauttaa niin olisin myös kiitollinen. Auto kun tulee laivarahtina Kotkaan tuossa joskus elokuussa.
     
  2. revariver

    revariver Gearhead

    Tuo kuvan 23 osa vaan ohjaa öljyä jakoketjulla. Jakopään kopassa on vaihdettava stefa mikä antautuu tai sitten paljon ajetussa moottorissa tuo kuvan 18 palikka on niin kulahtanut että joutuu sorvaamaan holkin että saa sileäksi. Näkee kyllä silmällä onko kulunut syvälle uralle.
     
  3. Haminassa Tradeparts hoitaa tarvittaessa
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    remppasin ELLI Edselin FE motin, siinä oli ikävä ura kampuran etupäässä, korppuntunut stefa oli sen kuluttanut. Rockautosta ainakin saa ohutta kampuran holkkia (repair sleeve) millä ongelma poistuu. Kysele ensin Tradepartsilta...
     
  5. Hog

    Hog 1st gear

    Kiitos neuvoista! Jaa että se stefa on siellä jakopään kopassa... Sehän käy järkeen. Ihmettelinkin jo vähän että mikähän systeemi tuossa oikein on. Laitoin Rockautosta tilaukseen stefan ja varalta tuon repair sleeven jos sitä tarvitaan. Kaveri laittaa osat auton mukana tulemaan.

    Pitänee ottaa yhteyttä tuonne Tradepartsiin kun varmistuu milloin auto on Suomessa, ja kysellä onnistuuko tuon stefan vaihto siellä.
     

Kerro tästä muillekin!