Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Olen samoilla jäljillä. Löydön idea on siinä, että saat ITSELLESI jonkun mielenkiintoisen laitteen ladosta pölyyntymästä, ja ryhdyt sitä kunnostamaan, eikä siinä, että laitat sen samantien myyntiin. Mutta jokainen pelatkoon löydöillään omalla tavallaan..
     
  2. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Juu, älkää vaan ton Plymarin takia varatko audienssia pankinjohtajalle, se ei tule myyntiin! :) :) tuolla ne juttelee tallissa yhdessä -58 Dodge Custom Royalin kanssa (4d sedanin tietysti) :)
     
  3. E..P.

    E..P. 2nd gear

    Harmittaa niin pirusti kun en löytäny kuvaa ja juttua kun suomessa oli joku voittanu arvalla tollasen Plymouth Plazan! Jollekin OD:laiselle tuli ainakin vuosia lähetettyä se kuva ja se lehtikin missä juttu oli on hävinny. Tais olla joku Kuvaposti-lehti tjms.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Laita myös lotto peluuseen :lol:
     
  5. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Onko kyseinen Custom Royal väriltään kenties kupari/valkoinen?
     
  6. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    kyllähän se on
     
  7. anglia67

    anglia67 3rd gear

    No sitten se on sama auto jolla olen ollut kuskina yhden illan vuosia sitten kun auto majaili kouvolan suunnalla.Ehdottomasti mukavin ja tyylikkäin auto millä olen ikinä ajanut 8)
     
  8. signet

    signet Gearhead

    täähän on kai se sama minkä eräs trokari osti -92 tai-93 Ossi Jii:n konkurssihuutokaupasta alle kympppitonnilla(MARKKAA),niin ne ajat ja hinnat muuttuu...Pyynti ennen konkkaa(myynnissä vuosia)tais olla jotain49tonnia...
     
  9. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Okei, mielenkiintoista historiaa Rotkesta! :) meille tää tuli Kotkan suunnalta. Maailma on muuten pieni, edellisen duunipaikan pihalla tapasin kundin joka on tuottanut tän aikoinaan suomeen ja totta tuokin että on törkeen hyvä auto ajaa! talvella olis tarkoitus saada kone takaisin keulille täyden rempan jälkeen ja auto ajoon ensi kesänä.
    80-luvulla oli suurin haaveeni joskus saada -50 luvun siipimopari, nyt nekin toiveet on toteutuneet! :)
     
  10. trukki306

    trukki306 Gearhead


    tämä on juurikin näin, jos itsellä ei ole juuri mielenkiintoa moista autoa kohtaan ( muuta kuin pelastaa se seisomasta ja menemästä täysin pilalle ), sen voi tarjota myyntiin jollekin harrastajalle joka sitä arvostaisi, JOTEN NE VIKISIJÄT JOTKA TÄSTÄ VETÄVÄT HERNEEN NENÄÄNSÄ voivat tehdä sen omassa hiljaisuudessaan.. :soosoo: :argue: :eek:
     
  11. trukki306

    trukki306 Gearhead


    turhaa jupinaa....tämä etsii vain sitä moisen auton harrastajaa..!!!
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Skenaario: Jos sitikkaharrastaja löytää ladosta hyväkuntoisen mustangin, niin pitäisikö sitikkaharrastajan jättää se sinne happanemaan? Parempi on, että nuo tuodaan ihmisten tietoisuuteen. Tuosta rahapolitiikasta, vaikka auton hakija nyt maksaa autosta yhtä ja pyytää vaikka kahta, niin tämä sallittaneen, ylihintaiset romut eivät mene kuitenkaan kaupaksi, eikä sen aihion löytäminen, ilmoille raahaaminen ja myyminenkään ihan ilmaista/vaivatonta ole. Telkkariohjelmista (huutokaupanmetsästäjät yms.) huolimatta näillä harva kuitenkaan tekee miljoonia.
     
  13. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Ja tuplana vielä :)
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Meinaatko että jos mä SAAN joltakin henkilöltä autonraadon toiselta puolelta suomea,ja jonka käyn nostamassa ja kuorma-autolla hakemassa pelastaakseni sitä lopullisesti maatumasta.Itselläni ei ole sille tarvetta,joten pitäiskö se myös ilmaiseksi antaa eteen päin?Se politiikka kai soveltuu sitten esim jos mä olen sijoittanut 10 000e harraste autooni 5000e edestä osia ym,niin pitääkö mun nyt sitten myydä se sillä 10 000eurolla?
     
  15. Street Freak

    Street Freak 1st gear

    sehän ei tosiaan ole mitään harrasteen edesauttamista tai muuta hyväntekeväisyyttä että "löytö" on seuraavana päivänä viisinkertaisella summalla myytävänä.vaikka sen kuvan nämä"pisnes-harrastajat"yrittävätkin antaa.eikä se latoon/takapihalle homehtumaan jättäminen ole ainoa vaihtoehto.no,tämä on tätä nykyaikaa ja trokari on trokari.
     
  16. z-11

    z-11 1st gear

    Älä nyt jos toinen "hyvää hyvyyttään" kaivaa pihalöytöjä esiin myytäväks :rotfl: Kyllä se aika pian on huomattavissa mikä on keräilyn tarkotus, ei siinä paljon oma kiinnostus "löydettyä" autoa kohtaan paina jos se on seuraavana päivänä myyntipalstalla...
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei siinä tarvitse olla kiinnostusta sitä romua kohtaan,sitä voi ihan aikuisten oikeesti ajatella pelastavansa jonkun raadon maatumiselta!
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tosin jos se raato on edes ladossa, niin voi olla parempi jättää se sinne kuin kiskoa hetken innostuksessa omaan heinikkoon. Kaikki kumminkin täällä valittaa ettei ole tilaa.. Tai viimestään se kaveri jolle sen trokaa katsoo tarpeelliseksi sijoittaa se "tilapäisesti" saunan taakse kun just nyt ei oo aikaa laittaa mutta onhan se hiano niin piti saada.
    Tainnu kaikki autot päätyä paaliin mitä itekkin oon myyny (ehkä 40kpl) kun ei ole sen koommin näkyny tai kuulunu. Itellä tilat sisällä 20 autolle ettei tarttis enää heinikkoon mädättää.
     
  19. fe390

    fe390 Gearhead

    Mä olen oletettavasti ollut koeajamassa Dodgea Vantaan Jokivarressa vuonna -90 tai -91. Silloin taisi hintapyyntö olla 30.000,- markkaa. En saanut omaa autoa kaupaksi, joten tämä jäi myyjälle.
     
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei ole, yksi aina sillointällöin toteutuva vaihtoehto on se, että perikunta haluaa pistää kiinteistön/tontin lihoiksi, kunhan ensin saa hävitettyä hintaa alentavat "romut." Ja siinähän auttaa kelpokerääjä yhdellä puhelulla, eikä edes maksa mitään! Saahan se kelpokerääjäkin ilmaiseksi saamastaan tavarasta rahaa, mutta siinä vaiheessa ei valitetaankin ihan muusta asiasta.

    Jos joku tuo ihmisten ilmoille myyntiin lato/metsälöytönsä, niin paremmat mahdollisuudet sillä on säilymiseen. Hinnaksi pitääkin laittaa sen verran, että saamattomat haaveilijat pysyvät kaukana, eivätkä raahaa autoa taas jonkun räystään alle märkänemään, kun kerrankin halvalla saivat.
     

Kerro tästä muillekin!