Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllä se kasin vanteella menee, leveydessä tietty kärsii. Mulla oli joskus 8" leveet vanteet nolla ET:llä ja mahtu hyvin. Paljon helpommin kuin kympin leveällä.
     
  2. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Kiitos tiedosta, helpottaa ison lakun hankintaa! 8)
     
  3. kt9001

    kt9001 Gearhead

    [​IMG]

    Niin sitä me poijat vaan taas onnistuttiin!
    Ajoin tötterön pihalle märkänemään ja kävin pikku lenkin kuitenkin vielä, niin jumalaut se alko pykältää isommalle.
    Sen verran vaan lyhykäinen kiitorata ettei kärsi paljo yli 60 nostaa vauhtia, pitää jossain käydä vielä pitempää lenkkiä ajamassa ja kuunnella kaavio läpi.

    Huiman korkealla kuulostaa vasta vaihtavan, mistä sitä säädetään?
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Herra armahda Herra armahda Herra armhdaa...Hieno ikoni:)

    Miltäs kuulostaisi duramax+allison swappi 95-99 subbeen?Ongelmat,laki,ym muu p#aska mikä tulisi eteen?Rekkarissa oleva auto olisi ja suht edullinen kone ja loota olisi tiedossa.Obd2 väyläinen siis.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Rupes Subbe merkkaamaan paikkansa,elikkä naftaa tiputteelee jokusen tipan tuosta startin ja sitten siitä alumiinisesta kuoresta lootasta siitä koneen ja lootan väliltä.Siinä kotelossa on pohjassa reikä abaut 6mmja sieltä näyttäs tiputtavan.Mistään ei oikeen vuotokohtaa näe ei ainakaan sieltä startin puolelta.Sinekkään ö-suodattimen jalkaan ei kyllä myöskään kunnolla näe.Mitäs porukat ehdottelevat vuotokohdaksi?Koneen käyntiin ei vaikuta mitenkään,joten ei revi ilmoja.
     
  6. amaz

    amaz 2nd gear

    Oisko polttoainesuodattimen jalan pohjasta? Pohjassa on lämmityselementin tiivisterengas aika yleinen vuotokohta. Vuotaa siihen kansien väliin laaksoon ja siellä tais takapäässä olla kaks reikää josta pääsee nafta valumaan turbiinikotelon päälle ja siitä startin päälle.
    Orkkiksena maksoi tiiviste useita kymppejä, muistaakseni Etolasta hain mittojen mukaan parilla eurolla joskus omaan subbeen.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sitä mä itsekkin veikkaisin.Onkos tuo jalka paskamainen irottaa?
     
  8. amaz

    amaz 2nd gear

    Koneen päältä muovit pois ja imusarjan päälle makoilemaan. Suodatinjalka on imusarjassa kiinni kahdella pultilla ja kolme polttoaineletkua tulee jalan alaosaan, muistaakseni yksi sähköliitin. Ei oo siis monen minuutin homma. Kannattaa toki varata myös polttoaineletkua, tahtoo olla vanhat melkosen hauraita ja murentua viimeistään irroittaessa.
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Suodatinjalka on kahdella pultilla kiinni, ja O-renkaat saa siihen vaikka Etrasta. Aika yleinen vuotokohta tosiaan.

    Toinen vaihtoehto on heittää se suodatinjalka kaikkine romuineen järveen(siellä teilläpäin on ne vedet muutenkin jo pikkasen happamia niin yx naftasuti ei meinaa mitään). Meet johonkin paikalliseen rekkavaraosaputiikkiin ja otat tilalle jonkun tarvikejalan suodattimineen, saat valmiiks isoilla lähdöillä ja kun teet sitä maksimiviriviriä niin on sekin jo valmiiks hoidossa. Mä tein aikanaan noin ja makso jtn 50€ se jalka tuplasuodattimilla. Suodattimet 5€/kpl.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo ei yhdet naftat näissä järvissä tunnu missään,Winterhill pitää siitä huolen,ja viime keväänä fortumin öljysäiliöistä pääsi aika helevetin monta kuutiota naftaa Kulunnanpuroon,ja se puro menee meidän maitten läpi!Hajua oli monta kuukautta.

    Tuo mulla kävi jo mielessä jos laittais tarvikejalan,mutta niissä ei oo sitä lämmitintä.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Miten ja mihin siitä jalasta letkut menee jos niitä kolme on?Onkos noissa tarvikejaloissa kolmelle letkulle paikat?Mitä niitäoon joskus käpistellyt niin niissä on ollut tulo-ja lähtönipoille paikat.
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    tuleva, lähtevä ja vedenpoisto.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onko tietoo mikä isoin tankki/tankit vaihtoehto 2004 k2500. jos jollain olisi -93 c3500 liimattava jalkalista niin olis tarvetta.
     
  14. rkr

    rkr Gearhead

    Mulla on 02 mallisessa subussa jotain luokkaa 130 litraa.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    pitkälavasessa pikkarissa noin 130 litraa, lyhytlavasessa noin 100
     
  16. 944676

    944676 1st gear

    mulla ainakin vuoti just samaan paikkaan kun oli siirtopumpulta suodattimelle tuleva letku murtunu suodattimen pohjasta. toki vuoti vaan sillon kun kone oli sammuksissa ja siirtopumppu kävi. Ei vaimuttanut ajoon millään tavalla tai käyntiin mutta kun sammutti niin merkkas reviirin. tuntuis äkkiseltään siltä että noi uudet biodiisselit kovettaa kumiletkuja ja siks ne alkaa vuotamaan. samaa sanotaan tästä 95e10 bensasta ettän kovettaa kumiletkut ja tiivistee....
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Letkuissahan ei tietenkään ole sitten yhtään ylimääräistä että voi pikkupätkän leikata,eikö?

    Kojolle:Illalla nukkumaan mennessä oikeen hokaamalla hokasin että vedenpoisto letkuhan siinä on kyseessä:)

    Kai tuolla vois vielä 1000km reissun heittää,pitäis lauantaina ajaa Helsinki-vantaalle ja lähteä lomalle Espanjaan viikoksi.Korjais sitten kun palaan.
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ne löpönlämmittimet ja vedenpoistosysteemit on niille ketkä ei vaihda suodattimia säännöllisesti tai kenellä yksi tankillinen ainetta kestää 2kk ajot. Kannattaa ne letkut uusia samalla kun jokatapauksessa joudut ne irroittamaan ainakin suodattimen päästä, menee aja saatossa aika rapeaksi.

    Mulla on muutes yksi ehjä, vuotamaton ja toimivalla lämmittimellä oleva jalka ylimääräisenä jos joku tarvii.
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear


    Otatko takastullessa sen akselin kyytiin, tiedän irrotella sen valmiiks :wink:. Ja samaan kuormaan sille yhelle hurjalle menis takajouset ja vähän muutakin... :rotfl: . Ostat kohtuudella tuliaisia Epsanjasta niin jää noille romppeille tilaa takakonttiin :rotfl: :rotfl:
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla on 8henkee kyydissä tullessa,ja kärry täynnä tavaraa,joten ei nyt pysty :(
     

Kerro tästä muillekin!