Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    jepjep, niissä on kaks eri syytä miksi vesi menee sisään hyttiin. Eka on että valon pohja on suora mutta katto kupera, tiiviste on ehkä tehtaallta vielä tiivistänyt mutta ei kauaa. alkaa vuotaa taka- ja etuoasasta.
    Edellämainitusta syystä joku on usein yrittänyt ylikiristää ne ruuvit, niin valon kuori on vähän rikki ruuvinreijän ympäriltä ja sitten vesi menee sinne valon kuoren ja pohjan väliin(jotka on liimattu yhteen), josta se kurvissa hölskähtää lampun kannan reijästä suoraan sisään :poff:

    Mä ostin kumitulpat niihin katon reikiin), sit pieni reikä siihen mistä johto tulee ja ympäri reilusti possumassaa. Ei vuoda enää.

    onhan noi ilmastoinnit ja kattomarkerit kiva keksintö, mutta harmi kun niiden pienet viat korjataan yleensä vasta sitten kun lattiamaton alla läpiruostunutta pskaa :poff:
     
  2. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Tolleenhan sen aika näppärästi saaki tehtyy, täytyykin tollaset kumitulpat käydä ostamassa.
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Kertokaan vaikka tässä välissä uudelle "ramimiehelle" mistä sais parhaiten tietoa rameista ja niiden ominaisuus vai vika asioista. Tässähän on melkein parituhatta sivua asiaa mutta pääsääntöisesti kevyt ka mailleista dieselinä. Itse hankin besakoneisen pakun lähinnä kortin aakkosten puutteesta ja eihän siinä menny kun vajaa viikko kun oli rekattu omiin nimiin nii oireetkin alkoivat. Jos sais vaikka sellasen kaverin puhelinnumeron joka jaksais neuvoa mistä ja miten pääsen nyt alkuu ramin ja näiden ominaisuuksien kanssa niin olisin tosi kiitollinen enkä kirjoittelis tänne ongelmista jos vaikka oikeasti osa edes olis niitä ominaisuuksia. Muutama heti käyttökelpoinen tieto olis että mitkä perät on tuollasessa vm -95 1500 koppasessa 5,2 bensakoneisessa neliveto ramissa(ja millä välityksellä)? navat on 5-pulttiset niin myös pulttijako kiinnostais? sekä mahtaako dieseleissä ja bensakoneisessa olla samat vaihteistot ja jakolaatikot(mallit)? Näilläkin tiedoilla pääsee jo alkuun.
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Tuli tuossa parina viikoloppuna väkerretty Tötsiin ohjauspäivityksen. Enää säädöt kohdalleen ja pörräämään. Laitoin Borgensonin boxin, 50mm korotuspalat jousien alle, Mopar SuperCenterin ohjauspäivityskitti ( http://www.moparsupercenter.com/dodge-r ... 362af.html ) Rancho 9000 iskarit, Zonen pitman armin joka toimii Borgensonin boxin kanssa, se joka tulee kitin mukana on väärällä reiällä. ( http://4x4.fatbobsgarage.com/categories ... 02&x=0&y=0 ) ja vielä BD:n track bar uudella kiinnikkeellä.

    On se kivaa laitella uutta puhdasta osaa kiinni, vielä kun se menisi niin kuin Strömsöössä... Pikkasen piti hitsailla ohjaustukirautaa uuteen uskoon eikä se BD:n kiinnike ihan istunut. Ainoa varsinaina harmi oli se etten tajunnut ottaa pidemmällä iskulla olevia iskareita. No, vaihdan sellaiset sitten joskus kun hommaan pidemmät jouset. Taas meni tämän vuoden taskurahat :D

    Siinä pari kuvaa, ennen ja jälkeen.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  5. konty

    konty 3rd gear

    Mitkä on hyvät ja hiljaset renkaat 315/70r17 ?
    Cooper stt tuntuu kestävän kulutusta mutta rengasmelu on järkyttävä.

    Jos on isompaa vannetta ylimääräsenä 18-20" niin saa tyrkyttää
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear


    En usko että ofv:ssä mitään vikaa koska sullahan on tarpeeksi painetta kunhan saat auton käyntiin. Huonon ofv:n oireet ovat yleensä se että paine laskee paljon kun painaa kaasun pohjaan. Voisiko vika olla siirtopumpussa, eli siirtopumppu päästää paineet takasin jollain tavalla? voisit kattoo ne paineet, paljonko on painetta ennen kuin siirtopumppu lähtee käyntiin.
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No ainakin hiljaiset ja kulutusta kestävät kumit on BF A/T, löytyis just tota kokoakin. Nimensä veroiset, eli ei mitään pitoa missään olosuhteissa, kuivalla asfaltilla kohtuullinen :rotfl: .
     
  8. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ei juma*****, tänään meinas ihan oikeesti tulla sydärin. Olen tapeillu ton vuotavan pumpun kaa nyt kk ja olen vaihtanu tiivisteitä ym., enkä oo silti sitä tiiviksi saannu. No viime viikolla kävin sit paikallisessa dieselhuolto liikkeessä kysymässä että missä toi vika on, niin ukko siellä tuumas että varmaan paineputken kartio vuotaa, noh ei muuta ku tilas mulle uus putki. Torstaina ruuvasin putken irti ja huomasin että kartio on ehjä mutta DV:n "mutteri" oli kartiossa halki, ei muuta ku uus semmosen tilaukseen. Tänään kävin sit siellä kattomassa, putken hinta oli 242€ ja toi mutteri yli 70€. mitä helevettiä, kullastako noi tehään?
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    DSS-puute alkaa pikkuhiljaa korjaantumaan.

    Kävin tänään myös Konttorilla Dodgen kaa, ihan lämpimiksein. Ei löytynyt muuta vikaa kuin ulompi raidetangonpää ja jotain pientä valohommaa. Mistä löytyy pakkivalojen katkaisija?
    Tämän lisäksi tietenkin renkaihin tartuttiin, otteessa lukee 245/70/16 ja alla on 33/12,5/16,5. Yritin insinöörille selittää että jahka saan talvigummit alle, niin nuo vanteet lisuineen eivät enää auton alle eksy.
    -"Kyllä ne pitää muutoskatsastaa" :mad:
    Toi autohan on (vielä) N2, kysyinkin suikkapäältä että mitäs jos vaihdetaan se samointein N2G:ksi, niin sit meni pasmat sekaisin.
    Sanoin vaan että pitäähän tää vielä näytille tuoda niin katsotaan sitten silloin tota muutoskatsastusta.
     
  10. Antti M.

    Antti M. 3rd gear


    Ei se oikein siirtopumppu vikaan passaa ku jos tankissa alkaa olla nafta vähissä ja hörppää ilmaa nii ei se paine heti nouse tuonne mihin pitää, mutta nyt seisonnan jälkeenki tosiaan heti nostaa paineet minne pitää. Ja toisekseen en mää ymmärrä mitä se vaikuttais tuohon tilanteeseen vaikka valuiski siirtopumpulta takaspäin ku jos antaa hetken käydä siirtopumpun ennen starttausta ja paineet kohdallaan niin ei sielä pitäs enää ilmaa olla. Anyway, kiitos kaikille pohdinnoista! :) Nyt on kumminki pelannu moitteetta ku ei oo monta päivää seissy, täytynee "ajaa vika ulos".

    Mites tuo saetkaen ohjauskitti on erilainen vakioon verrattuna? Vähä kuvissa näkee eroa, mutten mitään mullistavaa hoksaa? Ja ootko jo kerenny säädellä, onko oleellista parannusta?
     
  11. http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... Q&dur=8295 Katso raidetankoa. Uudessa ei ole typerää palloniveltä raidetangon keskellä mikä koko ajan ajossa muuttaa aurauskulmia.
     
  12. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Kurkkasin tänään niiden markkereitten alle ja siellähän oli kumitulpat.. Taitaa olla ne ovitiivisteet mitkä vuotaa. Ootteko uusinu tiivisteet vai fiksannu ne jotenki?
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^Ootko liimannu sen jarruvalon takaikkunan päältä?
     
  14. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Joo täytyy se kattoo vielä, matto on märkä vaan ns jalkatilassa eli ei koko pohja. Vai pääseekö sieltä jarruvalolta vesi valumaan jalkatilaan? Veikkaisin kuitenkin niitä ovientiivisteitä syypääksi. Sateella tossa on aina "kynnykset" ihan ravassa ja märkänä ni varmaan sieltä menee vedet sisään.
     
  15. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^Saamieni tietojen mukaan se jarruvalo pissii nimenomaan just lattialle, enimmäkseen ampujan puolelle. Valuttaa ainakin ext cabissa sieltä jostain ojan puolimmaisten paneelien välistä ja tulee tunkin kohilta alas.
     
  16. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Vakio varsiston paksuus noin 29mm tuo uusi 40mm. Uudessa tulee simpukasta tanko joka liittyy raidetankoon pyörän vieressä. Vakiossa, simpukasta tuleva varsi menee fillariin ja sen "keskeltä" menee raidetanko toiseen pyörään. Eli käytännössä aurauskulma muuttuu kun jositus jousittelee :D Tää on vissin se "T" malli ja vakio "Y"
    Vielä en ole päässyt kokoeilemaan ja homma seisoo hetken kun mulla repes jotain kädestä ja oon saikulla :cry:

    Tuossa kuukausi takaperin kun irroitettiin napa näin: https://www.youtube.com/watch?v=8Ly3pC8tzDc Kuului auton alta: STOP, STOP SÄTKÄ!! Tässä menee ohjausvarret rikki!! :eek: Olivat kuulemma joustaneet ja vääntyilleet siihen malliin vaikka meillä ei ollut edes kone käynnissä. Oli korjaamo kaveri ollut vähän ihmeissään kun on noin hennot tikut kuorkissa... :lol:
    [​IMG]
     
  17. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Ok, mulla onkin eniten lattia märkä siitä vänkärin jalkatilasta, joten voipi olla se jarruvalo syypää sitten.
     
  18. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Olikos sulla fiksattu se lauhdeveden poistoputki siellä rintapellissä? Se nimittäin laskee vedet repsikan puolelle.
     
  19. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Joo vuosi sitten ku toi pohja oli työnalla ni pistin siihen 200 mm jatkon. Kävin äsken vähä kaatamassa vettä jarruvalon päälle ni vedet meni läpi suoraan siihen kouruun "välikattoon". Kurkkasin myös kuskin jalkatilaan, ni ihan kuiva. Näyttäs siltä, että jarruvalo olis ainakin yksi osatekija tossa maton kastelussa.
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Tuota onkos viisaita neuvoja , laitettiin dodgeen neljäs vp44 ,nyt uudenkarhea ja oikeen takuun kanssa ja 30km ajon jälkeen alkoi taas rykimään ja 60km ja sammui kotipihaan, tulee kovin kalliiksi nuo kilometrit. Polttoaineen paineen varoitusanturi ei välähtele.

    Jotain muuta vikaa epäilen vaikka on nyt ollut kahdessa korjaamossa ja molemmissa sanottu aina,että pumppu sökö...
     

Kerro tästä muillekin!