Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    Kaveri ainakin ajeli omalla -99 trans portillaan, sekä seoksilla, että puhtaalla e85:sella. Mulla -98 Venture, en ole kokenut säästöä niin suureksi näillä kilometreillä että uskaltaisin kokeilla.
     
  2. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Jarrulevyt alkaa olla eessä aika kuluneet ja jarrutehokaan ei oo enää kovin hyvä, joten jarruja pitäis päivittää. Onko joku testannu powerstopin upgrade kittiä ja mahtaako tää rockauton tuote sopia -98 trans sporttii heittämällä: http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... type,13824
     
  3. ramsesv

    ramsesv 1st gear

    Jo pitemmän aikaa vaivannut muutama juttu Vanhassa Uskollisessa (chevy transsport siis vm 2000 n.250tkm, suomiauto) :
    - alkaa herjaamaan jäähdytysnesteen vähäisyydestä eli merkkivalo palaa melkein koko ajan mutta nestettä on paisuntasäiliössä, tosin hieman joskus vähenee ( on yritetty diagnosoida tiivistevikaa mutta ei ole oireet oikein sen mukaiset), voisko olla sähkövika (anturi)
    - laatikko hieman nykii vaihtaessa ( jo jonkin aikaa), lisäainetta laitettu
    - moottorin käynti on epätasaista tyhjäkäynnillä ja ajossa sekä moottorihäiriövalo alkaa palamaan sillointällöin ja sitten nykiminen/käynti on häiritsevää, matkaa voi jatkaa( oireet häipyy mutta valo palaa edelleen jos vaihtaa 1:lle tai 2:lle )

    Jotenkin mieleen on noussut sähkövika ja osin myös Ehkä se mahdollisuus ettei aikoinaa kaikkia tulppia olekaan vaihdettu, taimmaiset lienee tod vaikeita vaihtaa...

    Ja jos jollain kokemusta madalluksesta ( sopivat jouset ja iskarit ) niin kertokaahan.
     
  4. stude85

    stude85 1st gear

    Kyseinen peli hommattu ja nyt pitäis musiikkipuolta vähän päivitellä. Onko tietoa minkä kokoset kajarit tuossa on edessä/takana ja meneekö sinne heittämällä uudet paikalle. Äkkiä katsottuna näyttäis että voisi olla 6" tai 6,5"
     
  5. Rick

    Rick Gearhead

    Vaihteiston nykiminen johtuu solenoideista, Ei siinä juuri lisäaineet auta vaan solenoidien vaihto. Moottorin nyhtäminen ja epätasainen käynti johtuu taas todennäköisimmin puolasta. Uuden puolan kun laittaa niin pitäisi taas pelittää.
    Jäähdytysveden anturi kannattaa vaihtaa tai ainakin eliminoida sähköliitoksien viat eli kontaktit kuntoon. Jäähdytysnestettä voi kadota ihan huomaamatta syylärin korkin kautta. Korkin jousi vanhetessaan hieman löystyy ja päästää nestettä väärään aikaan väärään paikkaan. Korkin uusiminen aikaajoin on ihan paikallaan.
     
  6. brougham

    brougham 1st gear

  7. tojota?

    tojota? 1st gear

    Tulppien vaihto, nosturilla alakautta, kylmään koneeseen, hyvillä työkaluilla, piece of cake.
    Puola vaivoja on ollu joo, vikakoodit luettaan siitä ja jos sytytyskatkoksia niin puola pääepäilty.
    Vesipumppu hukkaa kans aikas tehokkaasti ja huomaamatta nestettä, joutuu peilin kans hihnapyörän alta kurkkiin että löytää vuodon.
    Imukannen tiivistekin saattaa veden pikkuhiljaa häipmistä aiheuttaa, saattaa vuotaa ulospäin, tai öljyjen sekaan.
    Korkki kannattaa senkin takia uusia että saattaa mennä jumiin ja paine nuosee aivan liikaakin, näin kävi ittellä ja posahti letku + kansipahvi viallisen korkin takia...

    Ens viikolla laitetaan toi oma kottero taas koetukseen, ison asuntovaunun kans vajaa tuhannen kilsan lenkki :pinup:
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    No niin, lämmityslaite sitten lakkasi toimimasta. Puhallin toimii kyllä, mutta lämmönsäädin keskikonsolissa ei tee työtään. Samoin ilmastoinnin kytkentänappi toimeton. Oliskohan vika tuossa käyttöpanelissa? Kovasti siinä nappuloiden takana näyttäisi sähköosaa olevan. Panelin irroitinkin jo, joten jos jollakin tarkempaa tietoa olis, kiitollisena vastaan otan.


    Edit: :eek:
    Juu, taitaapi vika olla juurikin siinä piirilevyssä. Varaosa tilattuna, sitä odotellessa...

    Edit 2:
    Vika korjaantui piirilevyn vaihdolla.
     
  9. turbosgarage

    turbosgarage 1st gear

    No tuotakin, mutta tarkoitin sitä että saa yhden din:in soittimet tilalle. Tein sen itse plexista ja ihan ok tuli
     
  10. tojota?

    tojota? 1st gear

    Onko muilla kokemusta vaunun vedosta ransuportilla?
    Mun mielestä oikeenkin hyvä veturi tommosen 1500kg kiimaliiterin eteen.
    "pakko"kolmosta oon käyttäny ja tasasilla alueilla cruicerilla päästelly 85km/h, mäkisessä maastossa sitte ottanu vauhtia mäkiin yli 90 ja antanu vähän "hyytyä" jottei ala kakkosta hakeen.
    Ainoo mikä ketuttaa on tankkaaminen, ~20l/100km menee vaikka vähän koittais säästellen ajellakin :oops:
     
  11. oski

    oski 1st gear

    osaisko kukaan heittää vinkkiä,miks 99 trans sport ei halua heiluttaa tuulilasin pyyhkijöitä..eli siis ongelma on se että koneisto vaihdettu ja toimii high asennolla vaan ja sit meinaa vähän "hyytyä" pyyhkiminen,toisella pyyhkijän moottorilla sama juttu.
     
  12. Scitso

    Scitso 1st gear

    Todnäk pyyhkijän viikses huonot kontaktit, loppu äly on siin viiksessä. Tarkista minkälainen jännite tulee eri nopeuksilla. Siinä moottorin mukana on se tihkukytkin mutta jos se on vaihettu ni ei jää enää ku viiksi vaihtoehdoks.
    En tiiä onks tääl miten tiedos mut löysin tälläsen sivuston mistä voi nuita sähkökuvia vähän kaivella
    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Chevro ... 0DIAGRAMS/ Ovat 1997 vuoden mallista joten ihan kaikki ei uudempiin sovellu.
     
  13. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Osaisiko joku suositella järkevän hintaista ja pätevää korjaamoa, jossa teettää kansiremontti?

    -98 Trans sport hukkaa jäähdytinnestettä melko reilusti, viimeisen 6000 kilometrin aikana on mennyt n. 3 litraa. Auto toimii muuten normaalisti paitsi käynnistettäessä käy hetken (10-20 sek) huonosti ennen kuin käynti tasaantuu. Öljyt ja vedet ei ole sekaisin. Lämmöt pysyy ajettaessa 80-85 asteessa, mutta pitempään tyhjäkäynnillä ollessa nousee noin sataan asteeseen. Paisuntasäiliössä näkyy vähän kuplintaa. Väriaineella katsottuna oli vuotoa ainakin ulospäin, kun koneen jakopäänpuoleisessa päädyssä oli alhaalla näkyvissä vuotojäljet. Mahtaako tulla vesipumpusta, imusarjantiivisteestä, vai kannentiivisteestä?

    Ai niin, ja uskaltaako tällä nyt ajella, vai hajotanko jotain pahemmin? Forte radiator leak aineet laitoin jäähdytysjärjestelmään, mutta entiseen malliin tuo herjaa tuota low engine coolant-valoa.
     
  14. Rick

    Rick Gearhead

    Missä potilas sijaitsee? Olen vaihtanut omaan sekä muutamaan vieraankin Trassporttiin tiivisteet oman yrityksen työnä lähikuukausien aikana. Kone on asentajilleni hyvin tuttu joten remppa sujuu melkeinpä silmät ummessa. Lisäksi hyllyssä on yksi varaosaauto jos joku sattuu tarvimaan osia.
     
  15. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Kouvolassa on auto, mutta kun tuo vielä ajokunnossa on, niin kai sen pystyy ajelemaan vähän kauemmaksikin korjaamolle. Ei tosin mieluusti paljon yli 300 km päähän.
     
  16. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Re: Chevrolet Trans Sport, alemman imukannen tiiviste, LIM

    Saako näitä vahvistettuja tiivistesarjoja jostain Suomesta ja mikä on hintaero noihin "halpoihin muovisiin"?
     
  17. ludwig

    ludwig 3rd gear

    Re: Chevrolet Trans Sport, alemman imukannen tiiviste, LIM

    moi.
    vastaan kohteliaisuudesta, vaikken tiedäkään... :(

    eli ei aavistustakaan, sillä itse ostan osat USA:sta suosiolla.
    arvelen kyllä ettei, koska Suomesta yleensä saa kalliin hinnalla halpaa tuotetta (?)

    L
     
  18. wolfman

    wolfman Gearhead

    Onkos kukaan vaihtanut Transuun koko raidetankopakettia? Pitääkö purkaa puoli autoa vai saako kohtuullisella vaivalla laitettua?
     
  19. wolfman

    wolfman Gearhead

    Itse itselleni vastaten... 1. pyörät pois ja vekotin pukkien päälle. 2. kallistuksenvakaaja irti ja pois tieltä. 3. raidetankohässäkkä irti (2kpl pulttia) 4. tehostimen putket irti (2kpl) 5. raidetangon päät irti tangoista, päät voi jättää napaan kiinni. 6. ohjausakseli irti (kiinnitys yhdellä pultilla) on hankala keplotella kun akselin kumisuojus on tiellä. 7.hammastanko pois paikaltaan (lähtee helpommin kuskin puolelta pois). Ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Hommaa helpottaa huomattavasti jos on monttu taikka nosturi käytössä.
     
  20. Scitso

    Scitso 1st gear

    Kiitti tiedosta, ite kattelin että vasen sisempi ois vähän välyksellinen. Meinasin että vaihtasko sen pelkästään. Mites onnistuuko toi sisemmän tangon vaihto ilman että kokopaketin irrottaa. Eikös sen pitäs olla ihan kierteel kiinni sisäpäästäkin.
     

Kerro tästä muillekin!