Dragrace kausi 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 30.7.2013.

  1. homer

    homer Double Gearhead

    Lainaus FHRA:n sivuilta:

    Päätettiin alustava kilpailukalenteri kaudelle 2014. Kilpailukausi on viiden osakilpailun mittainen ja ajetaan seuraavasti:

    FHRA Spring Nats 17.-18.5.2014 Motopark
    FHRA Drag Race Week 28.-29.6.2014 Alastaro
    FHRA Nitro Nats 3.-6.7.2014 Alastaro
    Radio City Summer Nats 19.-20.7.2014 Kalajoki
    Blåkläder Finals 16.-17.8.2014 Motopark

    Miksiköhän kisojen määrää on vähennetty yhdellä?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kattelin myös tota samaa ja kummastelin jotta aikovat ton mukaan päättää kauden jo keskellä kesää :eek:

    Seuraavaks alkaneekin sit vääntö Cup-ryhmien kohtalosta, jos kausi 2014 on tollanen tynkä niin pääseeks kaikki takas mukaan Nitrokisoihin vai kuin kun eipä vaan 4 kisan mittasessa kaudessa oo mitään järkeä.
     
  3. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    FHRAlla on ainakin varaus elokuun lopulle Alastaron radalle.
    Ja tarkoittaakohan tuo viiden kisan kausi,että cup-sarjat on 4n kisan pituisia?

    EDIT.
    B.B.Chevy olikin hieman nopeampi samasta asiasta.
     
  4. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Eiks joku west coast cupin kisa vois olla yks sm /cup kisa jos fhra:lla ei yksin paukut riitä?
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Olisiko tarkoitus että isommalla porukalla vara ajaa koko sarja,tälläinen tuli mieleen!!
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No ei varmaan nyt ihan noinkaan. Mm. nyt Cuppina ajavilta luokiltahan poistu jo pari vuotta sitte yks kisa kun ei päässeet enää Nitroihin ja silloinkin tiimit pikemminkin pyyteli tilalle jotain uutta kisaa jonka järjestämismahdollisuutta FHRA ilmoitti selvittävänsä. No, tähän päivään mennessä sellastakaan ei oo tilalle tullu ja nythän näyttää sille että ne vähäsetkin kisat vaan vähenee.
     
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Facebookin puolella Raiski perustellut asiaa eli selvä vastaus siellä ja varmasti kirjoittaa tännekin.Olin jo ottamassa ns.taka askelia mutta vastaus tyydyttää ainakin minua eli ollaan edelleen parantamassa/uusimassa kalustoa että päästään jatkossa kovempaa!!
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Juu, näkyy olevan taloudellisista syistä.

    Mut kallista se on sit kisojen järjestäminen kun aattelee että osallistumismaksuistahan kilpailijoilta tulee varmastikin balttiarallaa 40 000 € per kisa ja jos maksavia katsojia olis vaikka tosi vaatimattomat 3000 koko kisaviikonlopun aikana lippuhinnalla 20 € niin se tois kassaan lisää 60 000 € eli 100 000 € kertyis jo pelkästään noista.
    Ja luulenpa että noi arviot tässä on ennemmin ala- kuin yläkanttiin.

    Kukaan jäsenistöstähän ei nykysin liikesalaisuuksiin vedoten saa tietää mitä mikin maksaa mut ainakin tällee koyhälle tuntuu kyllä ihmeelliselle jotta kovastihan sitä rahaa sit palaa yhdessä viikonlopussa jonnekin järjestelyihin jos tommoset jo pelkästään noistakin kertyvät luokkaa 100 000 € per kisa ei siihen riitä.
     
  9. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Tulee päälle ratavuokra,toimitsijoiden matka,majoitus,ruokakulu,ajoneuvojen siirto eli polttoaineet+rekkojen vuokra,ambulanssi/lääkäri/palokalusto.Tulopuolella tietysti lipputulot,osallistumismaksut,sähköt,Sapuskan,paitojen ym vuokratulot.Eikös nuo ole esim syyskokouksessa kaikkien jäsenten tarkastettavissa nuo tulot/menot esim per kisa?
     
  10. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Taloudellisista syistä...ööö :eek:
    Olikos kisat FHRA:lle + vai - merkkisiä :odroll:
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Supo, missä tuota on perusteltu? FB:sta koitin sitä bongailla, mutten nähnyt..

    Löytyi jo...
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Terve,laskin koko kauden kaikkien luokkien ajavien osallistumismaksut ja sain 122000 ekua ja sen kun laskee 6 kisalla niin saadaan 20000 ekua per kisa!!eli yllätyin kun laskin ja tuo 3000 katsojamäärä sm-kisoissa saavutetaan vain Kalajoella!!Esim.Alastarolla taitaa olla tiukassa edes 1500 maksanutta!!
     
  13. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Olettaisin että ens vuonna kilpailumaksu nousee jonkin verran.helposti hinta muokattavissa,kun kausi maksaa vähemmän yhden kisan vähentämisellä,niin samalla kuitenkin voi yhden kisan hintaa nostaa hieman ja samalla koko kauden maksua.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Koko kauden ajavathan on vaan osa kokonaisuutta, varmastikin vaan noin puolet suhaa silleen, loput osan kisoista. Esim. Streeetissä on tällä kaudella tähän mennessä pisteitä keränny 26 kuskia, 11 ajanu kaikki kisat.
    Eli kisakohtainen osallistujamäärähän sen ratkaisee, ei pelkästään sarjailmottautuneet.

    Mut eniten mua hämmästyttää katsojamäärät jos ne tosiaan jää noin alas kun johan vaikkapa mikä tahansa jokkiskisakin missä vaan kaukaisessa syrjäkylässäkin kerää sit huomattavasti suuremmat yleisöt :eek:
    Ja jos noin surkeesti on niin siinä on kyllä iso miettimisen paikka sille kuka vastaa kisojen markkinoinnista, tai miettimisen paikka pitäskö se vastaava vaihtaa ja äkkiä.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Uskaltaisko ne nyt sentään kuitenkaan ajaa lajia alas noin röyhkeesti :rotfl:
     
  16. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Tälläinen kisojen vähentäminen myös auttaa hienosti neuvotteluissa Alastaron radan parantamista kun vaaditaan uutta pintaa rataan ja me ajetaan niin paljon........

    t,Antti
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kuten myös uusien tai laajennettavien ratojen kuten vaikkapa Iitin ja Botniaringin kohdalla päätöksiä rakennetaaks niihin kiihdytyspätkää vai ei :odroll:
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Laske niin yllätyt eli ainoastaan tosiaan Streetissä noita yhden tai muutaman kisan ajajia mutta niillä ei tehdä isoa rahakasaa lisää!!Viime syksyn finaalikisassa alle 1000 myytyä lippua!!
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    "Mut eniten mua hämmästyttää katsojamäärät jos ne tosiaan jää noin alas kun johan vaikkapa mikä tahansa jokkiskisakin missä vaan kaukaisessa syrjäkylässäkin kerää sit huomattavasti suuremmat yleisöt"

    Tiedä sitten olisiko piletin hinnalla merkitystä. Muutama viikko takaperin olin Somerolla kansallisissa jokkiskisoissa ja piletin hinta oli 5 euroa (eikä parkkimaksua laisinkaan). Normaalin sm-kisaan kiihdytyspuolella taitaa lipun hinta olla parikymppiä (en ole käynyt kuin nitrokisoissa sitten vuoden 2008).
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ou shit :eek:
    Mut niinku tuolla jo kirjoitinkin niin olis sit kovan itsetutkiskelun tai jopa alan vaihdon harkinnan paikka markkinoinnista vastaavalle jos näinkin näyttävässä lajissa moottoriurheiluhullussa Suomessa SM-kisojen katsojaluvut jää minkä tahansa muun lajin piirikunnalliselle tasolle.

    Lipun hintaa 20€ kannattais ehkä harkita tai kokeilla pikkusen pudotettavaks mut ei sekään kyllä vielä pitäis olla ratkaiseva este saada jengiä katsomoihin,kutakuinkin samaa luokkaa ne on kaikissa muissakin moottoriurheilulajeissa SM tason kisoissa,kuten myös futismatseissa yms. peleissä, jääkiekkomatseihin taitaa olla hinnat jopa kaksinkertaiset.
     

Kerro tästä muillekin!