Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Joo kait se täytyy huomenna nykästä levälleen... mukavahan se olis uusilla tiivisteillä kasata mutta jos ei löydy kohtuullisella aikataululla niin laitetaan sitten massalla kasaan.

    Toi "jäähdyttimen" ja kulman välinen tiiviste näyttää ainakin suht ohkaselta, vois olla alumiiniä tai peltiä. Lohkon ja kulman välistä se ei kuitenkaan näyttäis vuotavan. Lähtikö putki helposti irti jäähdyttimestä vai otitko sen etupäästä irti? Ei tullu sitä sen paremmin tutkittua, tanssivaatteet päällä ja punasta lientä tiputtaa niskaan niin oli nopeat liikkeet :rotfl: . Suoraan sanottuna mulle ei ihan selvinnyt toi takalevyjuttu mutta eiköhän sekin vielä selviä mitä tarkoitit kun meen taas tonne auton alle ryömimään...

    Huomenna selviää toimiiko Low coolant-valo, kait tolla olis pakko töihin ajaa ja takas. On mulla 30l lavalla jäähdytinnestettä joten saa lisätty tarvittaessa, näköjään kun jäähtyy niin vuotaminen loppuu lähes kokonaan, lämpösenä tietty enemmän tiputtelee. Jos rupee näyttämään pahalta niin menkööt hinurin lavalla...
     
  2. hecatti

    hecatti 3rd gear

    Tai sit seiellä oli o- rengas ....
    hyvä tuuri käy jos suomesta osat löytyy, muutamasta liikkeestä kyselin romppeita omaan koneeseen sillon aikoinaan , toimitusajat oli + 2 viikkoa

    en kyllä muista et se paksu vesipumpusta tuleva putkikaan mitään ylimäärästä jumppaa olis aiheuttanu

    Pienenä vinkkinä kun irrotat sen etukardaanin , niin itse sidoin sen takemmasta ristikosta jakolaatikon ympäri kiinni ,kun tuntui kuin se haluais tulla sieltä jakiksen puolipäästa pois
     
  3. jiiz

    jiiz Gearhead

    Pahoittelut, että tulee hieman väärään osioon. Silverado olisi haussa kesäiseksi harrasteautoksi, mutta bensakoneella. Ihan vaan sen takia, että kilometrejä joitakin tonneja vuodessa.

    Onko tuossa autossa jotain koneen ulkopuolella mitä ostaessa kannattaa katsoa?

    Ja jos joku osaa kertoa noista bensakoneista enemmän, niin hienoa. Ei tehoa niinkään vaan luotettavuudesta. Toki noilla kilometreillä 8.1:kin on käypä vaihtoehto.

    Kiitos!
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Lämmönvaihtimen tiivisteremppa tuli tehtyä viime viikonloppuna onnistuneesti (ainakin toistaiseksi). Melkosta sotkemistahan se on mutta toivottavasti ei enää tartte siihen kajota. Pari pulttia on kyllä melkoisen ahtaassa paikassa, etuperä tulee eteen senverta pahasti. Mutta onnistuu kunhan ekaks löytyy sopivat työkalut.

    Periaatteessa "turhaan" tilasin ne uudet tiivisteet, selviäis tosta liimallakin. Enkä huomannut siinä vuotavassa tiivisteessä mitään vikaa, uudet laitoin kuitenkin ja liimaa molemmin puolin. Ja tod.näk. joku muukin on tota aikaisemmin räpeltänyt kun mustaa tiivisteliimaa oli melkein joka välissä.. :rotfl: . Ite laitoin sinistä niin tunnistaa paremmin omat turauksensa :wink: :poff: .

    Ja sitten kysysmys: Kukaan kokeillut tollasta konstia suuttimien putsaamiseen? http://www.duramaxforum.com/forum/how-t ... aning.html .

    Onko ihan höpöhöpöä vai voisko tollasesta olla oikeesti jtn hyötyä? Vähän ristiriitaista tietoa esiintyy, mutta pääsääntöisesti moni on kokenut tosta olevan selkeää hyötyä. Tietty jos ne suuttimet on finaalissa niin eihän niitä millään litkuilla elvytetä, mutta ehkä ok kuntoisiin vois saada hieman lisää elinikää? vai?
     
  5. jaketny

    jaketny 3rd gear

    Kellään enempi tietoo tästä?
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/5728507
    500hv eikä laatikkoo vahvistettu,miten kestää?
    270tkm mittarissa,ei kuulemma isompia remontteja oo tarvinnu tehä.
    Lähinnä kiinnostais tuon pitkän lavansa puolesta.
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jepjep, yhden vian kun saa korjattua niin pari uutta on ehtiny tulla jo tilalle...

    Tänään teki nyt (taas, sama homma n. viikko sitten) sitten sellasen tempun että vetää ilmaa (oletettavasti, ainakin sellaset oireet) jostain polttoaineen sekaan ja keskeytyshän siitä seuraa. Tänään ajelin kotiin töistä motaria pitkin, 20km tultu ja satasen verran vauhtia. Yhtäkkiä alkaa kone vähän pätkiä ja veto puutuu. Jonkin matkaa rullasin ja kone kävi vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja sammu. Käsipumppua painelemalla lähti piiitkän startin jälkeen käyntiin (ilmaruuvia en aukasu ku ei ollu tarpeeks isoa meisseliä just heti käsissä), pöllyttelee sinistä hieman putkesta ja kuullostaa että olis ilmaa seassa. Mistään ei näy ulospäin että vuotais, eikä tankissa oo alipainetta kun korkin aukasin.

    Ihan vastaavan tempun teki viime viikolla, molemmilla kerroilla tankissa ollut n. 1/4 jäljellä tai vähän alle. Uuden suodattimen vaihdoin toissapäivänä, eikä edelliselläkään ollut ajettu kuin n. 2000ml. Suodattimen vaihdon jälkeen huomasin että kone käy ns. pehmeämmin ja veto parempi. Eli ilmaa oletettavasti ollu kokoajan seassa.

    Olisko kellään mitään ajatusta mistä kannattais ruveta vuotoa ettimään, kirkasletku tietty esim.suodattimen ja syöttöpumpun välissä kertois meneekö ilmaa seassa... tankin imuputki on oletettavasti kunnossa, koska tippaakaan en ainetta laittanu lisää ja tos pari melkosen jyrkkää mäkeä ylösalas viimesen 10km matkalla. Täytyy viellä yrittää tänään tutkia missä vika, tosin taitaa olla puoliyö ennenkuin talliin kerkeen.

    SES-valo ei pala eikä vikakoodeja oo luettu kun ei oo itellä sellasia vehkeitä. Ehkä sitten huomenna?
     
  7. hecatti

    hecatti 3rd gear


    sikälimikäli tämä ei ole vielä selvinny , WIF anturi on pontentiaalinen kohta mistä saattaa ilmoja päästä veteleen, samoin se ilmausruuvi jos vielä on orkkis muovihärpäke :odroll:

    Panzelta sai aikoinaan tuohon suodatinjalkaan korjaussarjan jossa tuli messinkinen ilmaruuvi. kallis ei ollut se sarja joten jos sen vielä saa kannattaa se eka vaihtaa.

    näissä kun ei ole mittään muuta siirtopumppua kuin siellä cp3 sisällä ja kun tankki on vajaa joutuu suurpaine pumppu imemään entistä rivakammin niin tuo imuvuoto tulee selvemmin esille
     
  8. fudge85

    fudge85 Gearhead

    olis hankinta listalla -04 chevy 6,6 crew cab ja pitkä lava.. olisko mitään vinkkejä mitä kannattee tarkistaa ko käyn kattoon.? ja kertokaa vvain muutenki tietoa kyseisestä vuosikerrasta?
     
  9. poiex

    poiex Gearhead

    Mulla oli ihan sama vika itellä tankki saman verta tyhjänä niin eipä lähteny käyntiin ilman käsipumpulla ilmaamista, vika korjaantu sillä kun tekasin sen wif anturin tilalle alumiinista korkin ei enään oo ilmoja vejelly.
     
  10. blown348

    blown348 Gearhead

    07 Vani kyseessä mutta Duramaxilla kuitenkin. Heittelee koodia että olis nelosen hehku pimeenä, eli mihin kannattais viedä hehkuremonttiin tarkoitus ois vaihtaa kaikki samantien.
    Mielessä lähinnä joku joka ymmärtää näistä moteista oikeasti koska pitäs samalla tarkistaa/vaihtaa MAP sensori ku antaa siitäkin aina välillä vikakoodia.
    Niin ja jos vielä löytyis jostain Hyvinkään läheltä (alle sadan kilsan päästä) niin olis hienoa.
     
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Michaels garage espoossa tai Panze (Dtech)tuusulassa.
     
  12. fudge85

    fudge85 Gearhead

    noniin. -04 silverado kyseessä ja lohkolämmittimen asennus.. kattelin defalta vastuksen ja sarjojen tiedot ja näyttää myös paikan apparin puolelle.. onkos kukaan asentanu duramaxiin lohkolämmitintä?
     
  13. sbf

    sbf Gearhead

    Startti ja pakosarja irti.Sisäloksu tietysti ensin.Yleensä on joutunu vetämään pakosarjan ja turbon välisen putken pulttien päät punaisiksi että on auenneet ilman kiroilua.Vanhan pakosatsin tilkkeen voi uusiokäyttää.Vesiroppuun kannattaa snurrata reikä mistä sen saa kammettua irti.Toki se ei sormien ulottumattomiin lohkoon sisäänkään putoa mutta vittumainen kaivaa pois.
     
  14. Skeletor

    Skeletor 1st gear

    Olisi 2007:sta ylijääneeksi jokin pakoputki (4" aftermarket??), keularauta lisävaloilla ja kylkiputket sekä melkein täydellinen ProComp 6" lift kit. Saa puoli-ilmaiseksi!!

    Tiedustelut YV:nä..
     
  15. fudge85

    fudge85 Gearhead

    no niin tuohon lohkolämmitin juttuun vielä sen verra että sieltähän löyty orkkis jenkki lohkolämppäri valmiina MUTTA mistä saan muuntajan väliin että voin sitä käyttää?? olisko kellään tietoa?
     
  16. Skeletor

    Skeletor 1st gear

    Viesteihin vastattu, lisätään XRT Pro LMM moottoreihin. Joutilas kun siirrytty HP Tuners kikkailuihin.
     
  17. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Onko tosi että kukaan ei käytä/ole saanu toimimaan jenkkilän lohkolämppäriä? auto 2005 silverado 3500 6.6 duramax tietenki. Vissiin kuitenki jokaisessa duramaxissa on tehtaan jäljiltä asennettu lohkolämppäri valmiiksi aina?! voin olla väärässä mutta sain sellaisen käsityksen jenkkilän forumista..
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    No jos viitsit haulla hakea ja lukea niin löydät aiheesta juttua.Diodila sen saa toimimaan mutta ihan omasi ja muitten turvallisuuden tähden, asenna defan suojamaadoitettu täkäläinen vastus sinne lokin kylkeen.Alle tunnin homma.Jos vesiropun kanssa leikkiminen arveluttaa niin hommaa webasto.
    Nimimerkillä kaikissa omissa käyttöjenkeissä weba.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Joo toi jenkkilämppärin käyttä suomisähköllä kuuluu siihen sarjaan että jos ei tiedä miten se onnistuu niin sitä ei kannata tehä... Jollei sit halua tosiaan ostaa valmista riittävän järeää muuntajaa joka maksaa enempi kun se suomi sähköllä toimiva lämppäri..
     
  20. jutila

    jutila 1st gear


    Joko skeletorin osat meni? Onko jollain antaa suoraa koodia mikä lämppäri se defalta kävis suoraan duramaxiin?
     

Kerro tästä muillekin!