Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Väännä 7mm kierre, sen ainaki luulis siihen mahtuvan jos ei 8mm mahu tai sitte joku tuommonen irtojenga. Ja kait se 3 pultillaki pysyis jos laittaa vähä vaikka tiivistesilikonia kaveriks ettei vuoda.
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Eipä mun autossa ole vuotanu vaikka onki vaa kolmella. Tosin sammutusolkun kannake saattaa ottaa itteesä siitä pitemmän päälle ku se irtonainen hukkunut ruuvi on myös se kannakkeen etummainen ruuvi.
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    2903kg kokonaismassa ja 2465 omamassa.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tuohan se taitanee olla suurin sallittu kokonaismassa 1500 alustaisessa (eli GVWR, 6400 lbs) Noitahan on HD-alustalla, mutta siihen en löytänyt GVWR numeroita äkkiseltään.
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    laita spicerin kestovoidellut.... kestää nimim. ei enää ikinä precisionia.
     
  6. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Onko kellään ollut Ramissa pyörimässä Nitto Terra Grapplereita?
     
  7. dodge2500

    dodge2500 1st gear

    Mites kuuluukos tuommosessa 2004 mallin 2500 4wd ramissa olla jonkinsortin lukko perässä? Ja paljonkohan mahtaa olla öljytilavuus vaihteistoöljyillä(automaatti 48RE?), sekä öljytilavuus kiinostaisi molemmista peristä?

    Ja vielä. Löytyiskö kiristys ohjeita laatikon pannoille?
     
  8. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Fuller lootaswapista on juttua fata:n sivuilla eli http://dodche.foorumit.org/index.php

    Tais olla projektit ja esittelyt otsakkeen alla joku nimimerkki mitä en muista mutta löytynee helposti ei niitä siellä niitä niin montaa nimimerkkiä ole.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Ulkomuistista: Öljytilavuus perissä yhteensä 5.5L. Täyttö jätetään pari senttiä alle propun, muuten on käsijarrukengät kohta öljyssä. Öljynä täyssynteettinen 75W-90, ei halvinta mutta sitä kuuluu laittaa.
    Lukko on lisävaruste, hanskalokerossa saattaa olla tarra josta selviää.

    Automaattiöljyä menee vaihdossa 6-8litraa. Etupannan säätö kannattaa tehdä silloin kun öljypohja on auki niin näkee kd-vivusta tyhjäliikkeen määrän, 9-10mm on hyvä. Mulla oli varmaan 25mm ja toimi ihan normaalisti vielä. Säätöruuvi siis pohjaan ja pari kierrosta auki, sitten kattoo alapuolelta että paljonko on "tyhjää" vivussa. Takapanta kiinni ja muistaakseni 3 kierrosta auki.
     
  10. rammeri

    rammeri 1st gear

    Lujempaa ajettaessa mun koko auto tutisi, saattoi mennä tasaisesti mutta sai pienen pompun ja hytina vain kesti... :mad: :mad: . Kardaanin liuku ja keskilaakeri oli sökö (Kiitos Erska) mutta tärinä jatkui niiden vaihdonkin jälkeen :mad:

    Alla on jo kuluneet Hankook Dynapro MT:t.
    Kävin tänään Turussa Runosmäen Euromasterilla ja opin aika lailla, mm sen että nappularenkaiden nappulat kuluvat vinoiksi (Kuten crossirengas kun ajaa asfaltilla) ja se rupeaa täristämään. Ei kuulemma kannata koettaa tasapainoon.

    No laitettiin hiekkaa sisään ja paineet 2,5 bariin ja eturenkaat joiden nappulat oli vinot vaihdettiin taakse saamaan "hoitoa", pari burnista niin eiköhän tule tasaista :lol: Nyt menee jo tasaisemmin. Kaverit kehottivat ostamaan seuraavaksi saman näköisellä kuviolla olevat kuin noi Nittot, ovat todennäköisesti mukavammat ajaa.

    Kaiken kaikkiaan sain hyvää palvelua sekä hallissa että toimistossa, suosittelen :lol:
     
  11. minikone

    minikone 2nd gear

    [​IMG]

    Nyt on v-pantalaippa hitsattu kunnolla ja pysyy. Pelkällä downpipelläja 45 asteen kulmalla piti aikamoista meteliä ja pakolämmötkin huiteli missä sattuu. no, nyt sain veettyä pakoputken takakulmaan asti. Äänet rauhottu kummasti ja kai se sit imee paremmin, kun pakolämmötkin muka rauhottu hieman.

    Siinä videonpätkä liikennevaloista puolikaasulla n, 2bar ja kivasti kyllä reagoi heti kun vähän polkasee kaasua niin heti on kolmessa. Mitä sitten lienee kun isolla pykälällä alkaa vedättää. Ja voin sanoo että turbo herää aivan heti, kun lähtee liikkeelle. Ettei vaan olis liian ahdas vieläkin.
     
  12. minikone

    minikone 2nd gear

    Toi peränlukko on kyllä nyt erilainen. Tähän asti 10-v se on ollut aivan yhtä puuta. Nyt kun tuli uudet levyt ja rattaat niin kyllä sitten käännöksissä jaksaa paukuttaa ja kilkuttaa. Ihan saa pelätä että se purkautuu osiin. Vapaalla kun rullaa ja kääntyy niin lukko on hienosti auki ja äänetön, mutta kun risteyksestä lähdet niin mitä enemmän kaasua sitä mukavampi on lähteä. Pinta kaasulla meinaa penkki täristä irti. Öljyksi laitoin ihan GL-5 ja 2.3dl Lubrizol 6178 lisäainetta, Kai se on näille lukon peltilevyille aivan väärää ???
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ok! Tuollaiset tuli ihan täällä Suomessa vastaan, niin ajattelin ensin kysyä millaiset lisut ne ovat.

    Kumhoa oon työkoneessa käyttänyt, ne nyt on vähän suuremmat kuin nämä Ramin renkaat, mutta niistä oon tykänny. Ovat hiljaiset ja muutenkin on ominaisuudet miellyttäneet. Täytyy katsoa löytyykö siltä sektorilta jotain.
     
  14. Catano

    Catano 1st gear

    Nokialla on Rotiiva jotka itellä on nyt pari tuhatta pyöriny alla.
    Ainaki maanteillä toi on hyvä rengas niin sateessa ku kuivalla eikä pidä kauheesti meteliä.
    http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?id=2 ... Rotiiva+AT
     
  15. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Mikä turbo sulle tuohon nyt sitte tuli lopen? Ja onko vakiopakosarja vai millanen?
     
  16. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Itekin tartteis talveks renkaat. Ja vanteet. Mites noilla AT renkailla pärjää talvella? Vai kannattaako laittaa nastat alle. Alkaa noi alla olevat bfg:t olla senverran kuluneet, että vaihtoon menee
     
  17. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Ainakin Kumhon Road Venture AT KL78 285/75R16 kumeilla on pärjännyt ilman nastoja.
    Toki jäällä on liukasta, mutta kun sen pitää mielessä niin ei ongelmia. :D
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Sama peli, tarvis kans ostaa jonkinlaiset kumit että talvella pärjäis. Melkein vakiokoolla mennään eli hakusessa olis esim 285/70/17 renkaat. Tosin jos ostan AT renkaat niin taidan ajaa niillä kesät myös.
     
  19. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Joo tota meinasin vähän itekkin jos löytäs hyvät AT:t niin ajais ympäri vuoden niillä. Ei tartteis kaksia renkaita ostaa
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ootteko persaukisia vai miksi pitää itteään kiusata luistelemalla kesärenkailla talvella? Tai eihän se siitäkään voi olla kiinni, kun kesärenkaat ei kulu silloin kun ajaa talvirenkailla.
     

Kerro tästä muillekin!