Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. revariver

    revariver Gearhead

    Ottaisin naftanlämmittimen johdon irti suodatinkupin juuresta ja uusisin sulakkeen sulaketauluun. Puhdas arvaus.
     
  2. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Kiits!
    30A lilliputtisulake nro 8 on poikki. Isot sulakkeet konehuoneessa on kaikki ehjiä.
    Pitääpä ryömiä päiväsnäkösällä tuonne suodatinkupin juurelle...
    Se on näissä E-sarjalaisissa melko hyvin suojattuna "korjaus"toimenpiteiltä ;)
     
  3. tvtv

    tvtv 1st gear

    On ominaisuus näissä, lisää yksi lehti lisää, niin
    jouset on mutkalla oikeaan suuntaan.
     
  4. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Osaakos joku sanoo, miten hankala homma on hiilien vaihto excursionin laturissa?
     
  5. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Muistaakseni se säädin jossa hiilet on kiinni, ei lähde irti ennen ku laturin perskuori on irrotettu. Se sitten taas ei irtoa ennen ku se muovinen holkki on irroitettu siitä laakerin päältä. ittellä remppa kaatuikin siihen että se holkki meni erittäin helposti paskaksi. Ja siihen ettei tainnut saada uusia hiiliäkään... Uutta putkeen vaan, mulla on jo toinen menossa 8 kk:n sisään!!!
     
  6. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    OK, uutta laturii sit ilm kehiin, mistäs kandee hakee sellasta?
    Onko se joku tietty malli, ja AMPPEERI määrä kait olis 110A?
     
  7. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Oli sitten tiukassa tuo liitin.
    Tottakai hajosi koko liitinrunko :(
    [​IMG]
    Mistä näitä saa?
    Ja kun kerran tuli pitempi seisokki, niin samahan se olis hommata koko korjaussatsi O-renkaineen.
    Mistä saa Suomesta?
    Ameriikoista asti tulis tietty halvemmaksi, mutta ehtii talvi tulla ennenkuin kone taas höpöttää...
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos sun autos on samanlainen laturi kun mun autos sit ei tarvi irroit sitä muovisen laakerinpesän kanta, mene helpost rikki. Plussakaapelin jalka poies, siinä on sellainen kansi minkä alta löyty mutteri. Pitkät pultit poies ja koputelet sen takakannen poies paikoilt. Lähte laakerin päältä pois kyllä. Siinnä alla löyty virtasäädin. Kolme torxiruuvi poies ja VAROVAISEST, ajatelevasti nostat poies kun hiilet tartu laakerin taakse ja voivat men rikki. Oireleks sun laturi jotenkin, miks meinat hiilet vaihta. Oikeest niissä ei vaihdetä hiiliä vaan koko säädin, koska on aika taval valettu kii see säädinosa missä hiilet.
     
  9. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mulla on tällainen laturi kuin linkin kuvissa:
    http://sdrv.ms/14omA6j
    Motorcraft.
    Sellasta oiretta oli, että parina viimesenä päivänä syttyny hetkeks se latausvalo. Ei ole sitä tehnyt aiemmin.
    Otin laturin irti, ja mainitsemasi muovikansi ei rikkomatta irtoa.
    Nyt se kansi irtosi siististi, ilman sen muovikannen rikkoutumista.

    Nyt kun en malttanu odottaa, avasin laturin, hiilet vaikutta olevan kunnossa.

    Kuinkas se hihnan puoleinen laakeri saadaan esille?

    Liukurenkaat roottorilla näyttäs aika kuluneilta.
    Mutta mikä sitten on kun se latausvalo syttyi muutamaan otteeseen?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olikos liitin tiukasti kiinni? valo vilkkuu jos liitin on löysähkö ja heiluu.

    Yhden laturin kanssa tapeltiin pitkään ja hartaasti, aina välillä vilahti latausvalo mut syytä ei löytyny, laturi kävi penkissä ja hihnakin vaihdettiin, itse liitin oli napakka mut sisällä oleva abiko tyyppinen liitin oli löysä ja levinnyt.
    Aiheutti valonvilkkumisen ja lämmitti liitimen melkein sulamispisteeseen.
     
  11. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Ei mielEstäni ollut löysä. Siis se liitin joka tulee siihen säätimeen.
    Missä siellä on sisällä apiko tyyppinen liitin, tuolla staattorin sisälläkö? Se ilm lähtee myös irti varovasti suostuttelemalla?

    Eli jos nyt haluaisin sen roottorin irti jotta saan sen hihnapään laakerin vaihdettua, pitääkö ne staattorin johdot irrotta esim kolvilla että saan sen kannen siitä pois roottorin edestä?
    Kuvassa joka kolmas vasemmalta ylhäällä. kts linkki alla.

    http://sdrv.ms/14omA6j
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Sulla olikin näköjään alkup. Motorcrafti... vähän erilainen tuo rakenne kuin mun kiinalaisessa jota koitin elvytellä...
     
  13. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Joo, en vaan saanu sitä staattori käämiä siitä rungosta irti, eli ei tule roottoikaan ulos. No, pitää laittaa kasaan ja odotella et hajoo lopullisesti, sit vaan US partsilta ilm uusi, hinta 192€. :(
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Lait nyt kuitenkiin voltimittari akkujen navojen pääle ja seura tilannet, see valon vilkkumine ei vältämät selvitä vika. Mittari pitais näyt vähintä 13,8V, myös kuormalla eli valot päälle ja vaik puhallin kans. Pitais pysy aika tasaisena, eli ei souda etais-takais. Noh tyhjäkäynillä saata ol vähe matalampi voltimäärä. Jos voltit pumpaa sit vika mahdollisest säätimes tai dioodiyksikkö saanut kipiä. Siihen sopii Transitin yksikkö en muista malli nyt äkitseltäs. Tarkast myös että kontaktinastat säätimen ja laturin välis on puhtaita. Ja käy sit läpi see legendaarine plussakaapeli et ei ois murtunu tai see pää irti siitä. "Remmiveto" antoi kans yhden vinkin. See satatori ja päällä oleva dioodiyksikkö ei tarvi irroita toisita mun mielest. Ne pitaisi irtoa samas paketis. Hihnapyöra sul pitais saa poies sit saat laakerinkin näkyviin.
     
  15. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    jOO, tuli mitattua eilen illalla jännitteet. Jännite akun navoilta oli sekä käynnissä että levossa 12,2V. Eli aika hiljasta taitaa olla laturilla.
    Akku valo syttyi pian käynnistyksen jälkeen, ja sitte hiljalleen hiipui ja himmeni pois, sitte syttyi hetken päästä uudelleen ja hiipui taas.
    Kun laturista otti sen säätimen johdon irti, ei syttyny latausvalo lainkaan.
    Mun diagnoosi on et laturi vaan on finaalissa.
    Uusi säädin aditassa 89€. Ja laturi aditassa 245€.
    US-parts myy laturia mulle 192€ hintaan.
    Ja kun vanhan laturin roottorin liukurenkaat oli aika kuluneet, niin kai se on parasta ottaa partsilta vaan laturi.
    Sitte voikin avata laturin perusteellisemmin, ja katsoo, josko siitä sais vielä toimivan vara laturiksi.

    Lopuksi kokeilin vielä ottaa sen paksun plus kaapelin irti, ja mittasin siitä navasta jännitteen koneen käydessä, oli 0,5V.
    Eihän sitä sais kuulemma vaihtovirta laturille tehdä,,, mut eipä se toiminu sitä ennenkään.
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kyllä se vainajalta vaikuttaa. Saman tyylinen vika kun omassa uudessa joka kyykkäsi puolenvuoden jälkeen... Valo ei palanut, mutta ei reppana jaksanu tehdä muuta kuin helvetisti lämpöä. Max virta oli jotain 25 A mitä lykkäsi, ja jännitettä inan vajaa 13. Ei kauaa juhlittu tuolla tuotolla!! Uusi sisään ja taas mentiin!! Uspartsilta tuli tuo omakin.
     
  17. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mikä rauta on korkeapainepumpun päällä?
    Yllä olevassa tekstissäni on linkki kuvaan.
    Ja nyt on uusi laturi partsilta asennettuna.
     
  18. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Siihen kuuluis semmonen muovinen koristelärväke jossa lukee POWERSTROKE... Peittää sen HPOP pumpun.
     
  19. callahan

    callahan Gearhead

    Onko kellään oireillut ruiskutuspaineanturi 7.3 PSD:ssä ? Millaista oiretta käytännössä aiheuttaa. Käyntihäiriötä varmaan mut käytännössä.
    Muistan tätä ketjua selaillessani jonkun kirjoituksen että "kun rasvanpoistajalla putsaa vuotavan anturin niin sillä taas ajaa viikon kunnes oireet palaavat"
    Omassa koneessa edelleen tutinaa ja käy kuin yksi muki ei olisi mukana. Ei paukuta eikä savuta. Käynnistyykin tosi hyvin. Testeri ilmoittaa ei yhteyttä kotteroon. Oon jo asentanut suuttimenjohto+liitin-korjaus sarja venakopan tiivisteineen. Kun oli yksi liittimen klipsi rikki ja ottanut lämpöä.
     
  20. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mulla se oireili, sammu yllättäen, ja käynnistyi heti.
    Puhdistin sen ja toimi ok.
    Siellä näkyi öljyä kun irrotti sen johdon. Eli vuotoa oli.
    Uspartsilta hommasin uuden. Oli vähän yli 100€.
    Ei oireile enää, uudet viat, uudet kujeet edessä.
    :)
     

Kerro tästä muillekin!