Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Hienot lukemat pyöriltä 8)
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Itellä kanssa jortaani poikinut penkissä. Oli melkonen pamaus kun pyörillä oli vauhtia päältä kahdensadan.

    Vaurioita tuli autolle aika kivasti, bägit laukesi, tuulilasi särki, komia titaanipakoputki poikki, ristikot säpäleiksi, kartaanitunnelissa reikää kabiinin suuntaan, kartaanilenkki solmussa ja visko tapasi tuulitunneliin niin vesipumppu meni halki.

    Ja piti olla jo muka hyvä kardaani mikä autossa oli. No seuraava tuli sitten kotimaiselta kiihdytys tiimiltä hippasen jo yläkanttiin tehtynä vahvuutensa puolesta.

    Nyt jo naurattaa mutta sillon harmitti kun meni muutama viikko parasta kesää rassaamiseen. Tietty onni onnettomuudessa kun hajosi penkissä eikä kadulla.

    Koitahan saada pelit kuntoon. :)
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Sama tuli mieleen, että parempi näin. Oli muuten voimansiirron ainoa osa, joka oli enää orkkis.
     
  4. Achti

    Achti Gearhead

    Pitäiskö ottaa neuvosta vaari, mulla on sama homma et kardaani on ainoo orkkis osa ku aski menee nyt päivitykseen...
     
  5. 69

    69 Gearhead

    Kardaani asioissa suosittelen herraa nimeltä jaffu holm
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Jeah, täytyy kysellä jahka tulee ajankohtaiseks...
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  8. DX

    DX Double Gearhead

    Oikke mukavat lukemat,
    toivottavasti loota ei ottanut kipeetä.

    Mulla kesti orkkis jortaani reilua 300 kaakkia ihan ok,
    saatto kyllä vuosien revittelyn aikana mennä ihan pikkasen banaanille, että jonain päivänä se olisi sanonut sopimuksen irti,
    400 kaakkia sit näemmä on jo aivan liikaa.

    Tulee näistä aina mieleen, että kartaanilenkki takana olis aika halpa vakuutus vaikka strippisäännötkään ei sellaista tavis katurenkaalle vaadi,
    viittis vaan tehä, mutku aina jotain muuta mukamas tähdellisempää tekemistä.

    Ite pistin astron jortaanin, perän 8,5 päivittämisen yhteydessä,
    aikalailla orkkista tuhdimpi ristikoiltaankin, ärsyttävästi inan liian pitkä, että ei mee ihan heittämällä,
    astrostahan sopii käsittääkseni vuosimalleista riippumatta yoket cutlasin orkkis 7,5 tuumaseen perään ja 200 (4r), 350 ja 700 toosaan,
    että ei tartte heikentää muunnosristikoilla.
     
  9. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mulla on ylimääräsenä turbo buickin kardaani.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mul on G-kopas muunnosnivel eikä ole vielä heikentynyt, kop kop.
    [​IMG]
    No ei oo tehookaan :rotfl: .
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös g-bodyssa ole aina tuo sisäpuolisilla sokilla varustettu isompiristikkoinen kardaani? Käsittääkseni 7,5" perän yoke on sellainen kai aina. Myös Chevyissä ja että se muunnosristikko on vanhanmallisen Chevyn ulkopuolisilla lukkorenkailla varustetun pikkuyoken sovittamiseksi tallaseen.
    Vai onko esim. g-body Chevyssä pikkuristikko kardaani toisin kuin Buickissa ja Oldsissa?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Isot on tossa jortaanissa, muutospala on tollane.
    [​IMG]
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Mulla on perän ristikko tyyliä Mudiksen kuvassa, on kylläkin Fordin 8.8 reppu sovitettu, ja noi ulkopuoliset sokat on naimisissa sen perän yoken kanssa.

    Eturistikossa, mikä nyt palasina, on kaikki sisäpuolisilla.

    Kerrotkos Rautasydän mikä on halkaisija GN kardaanilla? Ja onko saanut osumaa? Vaikka taidan ehkä nyt kummiskin rahalla teettää ylimitoitetun vaikka Ko-Metillä, sitä tuo Toni Ruokonenkin suositteli. Ei kait sit tartte niin stressata..

    Tossa jossain luki, et GN kardaani on 1" lyhyempi, johtuen 8,5" perästä..?

    Ja, mitäs mieltä ootte alumiinikardaaneista? Räjähteleekö ne heti vai vasta kohta?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se jortaani kestää vaikka puusta tehtynä jos se on tarpeeks vahva :D ja Vetten alujortaania on piiskattu melko paljon ilman haaveria.
    GN jortaanissa taitaa olla ihan samat nivelet kun muissakin geekoppasissa. Kometissa on kaikki tarvittavat UUDET osat ja hintalaatusuhde todella hyvä.
    Vanhalla jortsulla mennään vielä yx kisa ja talvella ihmetellään vahvempaa :eek: .
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vähän liikaa väljää laatikon häntähelassa ja epätasapainoa kardaanissa varmaan altistaa yllätykselle isommallakin ristikolla noilla tehoilla.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    GN jortaani tosiaan on lyhempi,
    8,5 perän yoke on suunnilleen tuuman verran edempänä, ite pinjoniakselikin on sit kai puol tuumaa pidempi kun lautanenhan selittää vaan puolet, mutta ton havainnon juu tein,
    7,5 perällä astron kardaani olis saattanut sopia 4d g-bodyyn jopa suoraan, eipä tullut sihtailtua.

    Mun rieseli caminossa ja ex D cutlasissa sisäpuolisilla sokilla ja on pirusti pienemmät mitä tosa sovittamassani -89 astron jortaanissa (taitaa olla sama kun vaneissa) ja ulkopuolisilla sokilla.

    -92 350 police special carpiisin 8,5 peränkin yokea piti avartaa notta sopi.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    joo tuo edellä kuvaamani sisä- ja ulkopuolisten lukkorenkaiden mukaan menevä kokoero on nimenomaan henkilömallista ja farkuista.
     
  18. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Milläs laitteella kisailet?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tällä kertaa heilun vaan varikolla mutta mun G-hylsyllä suddaillaan :rotfl: .
     
  20. saresks

    saresks Gearhead

Kerro tästä muillekin!