Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Anttip

    Anttip 1st gear

    Tervehdys arvon rämistelijät.

    Myin vanhan dodgeni (jfe-xx) pois 5 vuotta sitten, ja nyt päätin että palaan dodge kantaan ,Corvette on nyt hävitetty ja pähkäilen että etsiskö duallyn vai ei.
    En pikaisella etsimisellä löytänyt tietoa kakkoskoppasen paripyöräsen leveydestä, että saanko sen mahtumaan noista tallinovista sisään. Muistaako kukaan äkkiseltään leveyttä? :p
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    jos haluat sen vaan pois käytöstä, niin nappaa pistoke irti siitä moduulista. Se löytyy kuskinpuolen etupyöränkotelon päältä. Siinä apaut jarrunestesäiliön alla.
     
  3. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Googlella löydetyn tiedon perusteella n. 245-250cm.
     
  4. controller

    controller 1st gear

    Juu kyllä varmasti projektorilampuilla paremmin näkee mitä kusenhaalistamilla DOT-umpioilla :D Ulkonäkö ei vaan omaa silmää miellytä, mikäli tuossa minun vessassa voi ulkonäköä muutenkaan kehua.
    Xenonit jos tulee, niin pelkästään kattiloihin.. Lisäpitkiä pääsee mallaamaan kunhan saan valoraudan osat koneistamolta. Tulee 10mm alumiini plootusta reunalevyt ja 3" putket väliin, pulteilla kasaan
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kiitti!

    Tuli uus lattiamatto vihdoin viimein eilen kotio. Vaimo unohti mainita asiasta että sillainen oli tullut niin sain vasta tänään paketin kynsiini.
    Tuli pientä sydämentykytystä kun avasin paketin ja ekana tuli sitä imeytysmattoa hirveä rulla, ilme ja mietteet oli jo että mitä ******, mutta se vinyyli oli väännetty niin hiton pienelle rullalle laatikon pohjalle ettei ihan heti osunut silmään.
    Jos tuossa parin viikon päästä alkais oleen aikaa perehtyä siihen tarkemmin.
    Jos ketään nyt kiinnostaa niin tuolta http://accmats.com/ otin tuon muovimaton, n. 200€ tuli rahteineen hintaa ja veroa 50€ päälle.
     
  6. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

  7. villeri

    villeri 2nd gear

    Pitäs käydä. Cumminssin kyljestä on ja samannäkönen.
     
  8. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Onko ramimiehet vaihdellut etuperään dana 44 ristikoita? pitääkö napa irroittaa vai mahtuuko ristikko pois kun painelee kupit syrjään?.
     
  9. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Dana44, taitaa olla 1500nen. Itse otin sieltä kääntömylpyrän takaa ne napaosaa pitävät pultit auki ja kannoin koko napa+akseli paskan ruuvipenkkiin. Ei ollu paha nakki muuten, mutta se naparunko voep olla ihan oikeasti kovassa siinä kääntömylpyrässä. Iskällä Ram 1500 moppe318.
     
  10. controller

    controller 1st gear

    Ite en saanu napaa irti. Pultit kyllä aukesi nätisti, mutta napa ei mihinkään.. Vaihoin sitten lekalla ja hylsyllä välistä, onnistu niinkin, mutta tottakai vetarin stefa rupesi tihkumaan..
     
  11. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kaikilla taitaa toimia dodget hyvin kun ei ole kahteen päivään tullut yhtään viesiä... 8)

    Tuli tänään aamuisella tampereen kulmilla todella korkea punainen 3koppainen vastaan, todella isolla renkailla. komea näky! en ole ko. kamppeesta ainakaan kuvia missään ennen nähnyt. saati bongannut.
     
  12. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Lie sama mikä olin Forssassa pick-nickissä, 40" renkaat.. Peiliin meinas otsan kopauttaa :D
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead


    no hitto ku ei tultu piknikkiin lähdettyä. mutta voi hyvinkin olla sama, veikkasin kanssa (nopeasti katsottuna) että varmaan on isommat renkaat ku vaikkapa 38,5..vaikka isot nekin on :eek:
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Rekkaria en tähän hätään muista, mutta tuskimpa noita niin montaa punasta tooodella korkeeta, isoilla renkailla olevaa kolmoskoppasta Suomessa pyörii.

    Kaverin kanssa tuon rämin alustaa tutkailtiin piknikissä, niin oli rämin porukka lähdössä ja kuski sitten kysy, että ei kai siellä alla vaan ketään ole :D
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    40" kumit täälläkin pyörii mutta punaista kolmoskorista ei. Eli kyseessä taitaa olla nimimerkki dustez.

    Ps: ykköskoppanen toimii aina. 8)
     
  16. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    No ei todellakaan, ristikonvaihto kotipihalla ihan perustyökaluilla osoittautui mahdottomuudeksi. Ristikko hakkautunut niin paskaksi että ei edes erota onko siellä sisäpuolella niitä sokkia vai ei, muutamasta nurkasta sain palasia irtooman tullen tulokseen että se kuppi siellä vaan antautuu. Tietysti vetarin stefa on näinollen myös entinen ja yritin otta napaa irti mutta vaatiikin ilmeisesti myös sen akselin kruunupultin irroituksen johon ei sitten työkaluja löytynytkään.
     
  17. dustez

    dustez Gearhead

    Joo pitäs vähän nostaa, se on vaarallinen kun siihen peiliin lyö päänsä.
     
  18. controller

    controller 1st gear

    Ainakin -96 2500 nelikossa se napamutteri on 43mm kannalla, ja semmosta hylsyä ei ainakaan kajaanista löytyny.. Niksipirkkana 46mm hylsyn sisään 1,5mm paksun pellin vääntelin mutta voisi kyllä ennen seuraavaa remonttia hommata sen 43mm hylsyn.
    Se napa vissiinkin irtoaa parhaiten sillä kun sinne suihkii muutaman päivän rost offia väliin, pultit takapuolelta vähän löysälle ja pikitielle kiihyttelemään ja jarruttelemaan..
     
  19. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tässä 1500:ssa 42mm ja pitää olla erittäin ohutsäinäinen hylsy että mahtuu mutterin ja huulloksen väliin. Ristikon kupin "pääty" näyttää kuin olis kartio eli ei edes menis sisäänpäin, kokeilin ulosvetäjällä ja naputella vasaralla. Lisäksi puhdistelin ja suihkuttelin reilusti cerssiä, eli liikahdakkaan. Navan pultit oli nekin kohtuu tiukassa ja kävi auki mutta kun napaa vähän reilummin vasaroi pyörii napa ns "paikoillaan" eikä liiku ulospäin?(ainakaan ilman sen napamutterin irroitusta).
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ei sitä napamutteria ole pakko avata, vetari irtoaa navasta mutta ei vaikuta navan irtoamiseen kääntöpäästä (knuckle). Mä olen ottanu aina navan ja vetarin pakettina pois kun olen ristikoita vaihtanu. 1500-alustaisessahan napa on kolmella ruuvilla kiinni? Kokeileppa siten, että kierrät ruuveja muutaman kierroksen auki, ja laitat pitkän hylsyn etummaisen ruuvin kantaan ja käännät ratista siten että hylsy ottaa kiinni akseliputkeen ja painaa napaa ulos. Sama taaemman ruuvin kanssa, hylsy päälle ja käännät putkea vasten.
     

Kerro tästä muillekin!